Τακτικά δρομολόγια σε συγκοινωνιακές αστικές γραμμές της Λάρισας πραγματοποίησε το νέας γενιάς λεωφορείο φυσικού αερίου (CNG) της MAN, μοντέλο Lion’s City, με σκοπό να αναδειχθούν στο δρόμο τα πλεονεκτήματά του. Αυτοκινητιστές και μέτοχοι του αστικού ΚΤΕΛ είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν στις καθημερινές συνθήκες της πόλης και να διαπιστώσουν την οικονομία στην κατανάλωση – μέχρι 20% χαμηλότερο κόστος καυσίμων σε σχέση με ένα αντίστοιχο 12μετρο πετρελαιοκίνητο λεωφορείο και χωρίς τη χρήση AdBlue.
Την ίδια στιγμή, το MAN Lion’s City CNG, αποδεικνύεται εύκολο στην οδήγηση και ιδιαίτερα φιλικό προς τους επιβάτες. Χωρίς σκαλοπάτια, διαθέτει τρεις πόρτες πνευματικής λειτουργίας και με σύστημα απασφάλισης έκτακτης ανάγκης. Η μεσαία πόρτα φέρει και σύστημα μηχανικά αναδιπλούμενης ράμπας για άτομα με ειδικές ανάγκες, ενώ η εμπρόσθια διαθέτει θερμαινόμενο υαλοπίνακα στο εμπρός φύλλο της για τη διασφάλιση της καλής ορατότητας του οδηγού προς τους εξωτερικούς καθρέπτες.
Το ύψος οδήγησης του οχήματος είναι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο μέσω του συστήματος ECAS (σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου και ρύθμισης ανάρτησης). Χειροκίνητη είναι η διάταξη επιγονάτισης (kneeling) της δεξιάς πλευράς, περίπου κατά 70 mm, που διευκολύνει την είσοδο και έξοδο των επιβατών από το όχημα. Το λεωφορείο διαθέτει κλιματισμό Spheros REVO (μέγιστης ισχύος 32 kW) εργοστασιακά τοποθετημένο, προθερμαντήρα τύπου Spheros NGW 300, θερμαντήρα χώρου επιβατών ελάχιστης ισχύος20 kW, με ανεξάρτητη ρύθμιση θέρμανσης και κλιματισμού στον χώρο του οδηγού, και δύο ηλεκτρικούς εξαεριστήρες οροφής με χειρισμό από τον πίνακα οργάνων. Επιπλέον, διατίθενται κατάλληλες ανοιγόμενες θυρίδες οροφής (καταπακτές), ανάλογα με τον διαθέσιμο χώρο, για το φυσικό αερισμό εντός του λεωφορείου, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως έξοδοι κινδύνου.
Φουσκάτο μπρος-πίσω απορροφά μαλακά τις όποιες δονήσεις προκαλούν οι ανωμαλίες του οδοστρώματος κάνοντας πιο άνετο το ταξίδι των επιβατών, αλλά κυρίως του οδηγού.
Ευρύχωρο και άνετο είναι το κόκπιτ του οδηγού, όπου στον εργονομικά διαμορφωμένο πίνακα υπάρχουν όλα τα απαραίτητα όργανα ελέγχου για άνετη οδήγηση, που περιλαμβάνουν και οπτικοακουστική προειδοποίηση για τη θερμοκρασία του ελαίου στο κιβώτιο ταχυτήτων, ένδειξη πίεσης ελαστικών, καθώς και επιπρόσθετη ένδειξη αίτησης στάσης. Το κάθισμα οδηγού είναι ρυθμιζόμενο σε 3 διαστάσεις, με αερανάρτηση, και έχει προσκέφαλο και δύο υποβραχιόνια. Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του παράθυρο οδηγού μηχανικά ανοιγόμενο με θέρμανση και πράσινη απόχρωση, εξωτερικούς καθρέπτες θερμαινόμενους και ηλεκτρικά χειριζόμενους, εσωτερικούς καθρέπτες, μικρόφωνο οδηγού, Ράδιο-CD-MP3, πλαφονιέρα φωτισμού κ.α.
Γραμμή κίνησης-τροφοδοσία
Στην οροφή του λεωφορείου σε κατάλληλα διαμορφωμένο πλαίσιο είναι τοποθετημένες οι τέσσερις μπουκάλες με το συμπιεσμένο φυσικό αέριο χωρητικότητας 315 λίτρων η κάθε μία και συνδεδεμένες μεταξύ τους σε μια παροχή για την τροφοδοσία του κινητήρα MAN E2876LUH turbo intercooling τοποθετημένου πίσω και οριζόντια. Είναι 6κύλινδρος σε σειρά, με ισχύ 310 HP στις 2.000 σαλ και ροπή 1.250 Nm μεταξύ 1.000 και 1.700 σαλ.
Συνεργάζεται με το τετρατάχυτο αυτόματο κιβώτιο D 854.6, της Voith, με ενσωματωμένο retarder 3 βαθμίδων (ελεγχόμενο μέσω πεντάλ ποδιού). Να προσθέσουμε επίσης ότι το διαφορικό με σχέση i=5,74εξασφαλίζει στο όχημα την ικανότητα να κινηθεί με πλήρες φορτίο σε δρόμο με μεγάλη κλίση.
Για την πέδηση, οι τροχοί φέρουν εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα με αυτόματη ρύθμιση του υλικού τριβής τους και ένδειξη της φθοράς του σε οθόνη.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο είναι το σύστημα πέδησης EBS, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα αντί-μπλοκαρίσματος τροχών ABS, και σύστημα αντιολίσθησης ASR. Επιπλέον, διατίθεται σύστημα προειδοποίησης έκτακτης ακινητοποίησης του οχήματος (ESS), το οποίο ενεργοποιεί αυτόματα τα φώτα αλάρμ στην περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.