Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Υποχρεωτική εναρμόνιση Οι οδικές Μεταφορές στην Ελλάδα πρέπει να διενεργούνται στo πλαίσιo του κοινοτικού κανονισμού 1071/09 περί προσβάσεως στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα. Αυτό είναι ξεκάθαρο,
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 01/07/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Υποχρεωτική εναρμόνιση

Οι οδικές Μεταφορές στην Ελλάδα πρέπει να διενεργούνται στo πλαίσιo του κοινοτικού κανονισμού 1071/09 περί προσβάσεως στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα. Αυτό είναι ξεκάθαρο, είτε μας αρέσει, είτε όχι. Οι διάφορες υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες σε εθνικό επίπεδο προάσπιζαν μεν τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά απέκλιναν από τον παρα- πάνω κοινοτικό κανονισμό, είχαν ημερομηνία λήξεως, δηλαδή κατάργησής τους και αυτό έγινε με το άρθρο 104 του πρόσφατου νόμου 4472/17 για την πλήρη εναρμόνισή μας στο κοινοτικό δίκαιο χωρίς εξαιρέσεις και παρεκκλίσεις.

Αυτές –κατά τον κοινοτικό νομοθέτη– δημιουργούν εμπόδια και προκαλούν στρεβλώσεις στη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμού στις υπηρεσίες των οδικών μεταφορών που παρέχονται εντός ΕΕ. Αυτή η εναρμόνιση, ήταν ένα από τα μνημονιακά προαπαιτούμενα και ολοκληρώθηκε. Όμως, το σοβαρό πραγματικά πρόβλημα που ανακύπτει για τη συντριπτική πλειονότητα των μεμονωμένων αυτοκινητιστών και των μικρών μεταφορικών επιχειρήσεων δεν βρίσκεται στο γράμμα του νόμου και στο άρθρο 104. Βρίσκεται στο τεράστιο έλλειμμα ανταγωνιστικότητας που κατατρέχει το ελληνικό φορτηγό ως αποτέλεσμα της αδυναμίας του να οργανωθεί σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα. Ωστόσο και η πολιτεία, δεν είναι άμοιρη ευθυνών. Ανέκαθεν και για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας, αποδεχόταν τα αιτήματα των συνδικαλιστών του Κλάδου, κτίζοντας έτσι μαζί τους έναν τοίχο προστατευτισμού που λειτουργούσε ως αντίβαρο σε αυτό το έλλειμμα της ανταγωνιστικότητας.

Αναλγησία προς τον αυτοκινητιστή

Αναλγησία απέναντι στους ‘Ελληνες αυτοκινητιστές και ένας αρνητισμός προς το φορτηγό αυτοκίνητο καταλογίζεται επίσης στην κυβέρνηση και ειδικότερα στο υπουργείο Μεταφορών, το οποίο αμέσως μετά τον εξοστρακισμό των φορτηγών από το παράπλευρο δίκτυο, έφερε προς ψήφιση το άρθρο 104, χωρίς προηγουμένως να έχει ενημερώσει τον Κλάδο και, το κυριότερο, χωρίς να έχει επιλύσει μια σειρά θεμάτων που θα βοηθούσαν τους Μεταφορείς να αντιμετωπίσουν τον επερχόμενο ανταγωνισμό των ξένων, καθώς και τα προβλήματα που προκαλεί η ανεξέλεγκτη δράση των αλλοδαπών φορτηγών.

‘Επρεπε, ανέφεραν συνδικαλιστές στο Τ.Τ., να είχαν προσδιοριστεί και να είχαν τεθεί σε εφαρμογή τα χρηματοδοτικά εργαλεία, εκείνα που θα επέτρεπαν τον εκσυγχρονισμό των μεταφορικών επιχειρήσεων, μέσω κυρίως της αντικατάστασης του πεπαλαιωμένου στόλου. Θα έπρεπε επίσης, να είχε προηγηθεί η εφαρμογή του μέτρου της βινιέτας για τα εισερχόμενα αλλοδαπά φορτηγά και να είχε ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση, αν προτίθεται να εφαρμόσει ή όχι το πολυσυζητημένο μέτρο της προσωρινής (εξάμηνης) απαγόρευσης του καμποτάζ. Αντί αυτών, ψηφίζει το άρθρο 104, οι διατάξεις του οποίου έχουν άμεση εφαρμογή και –σύμφωνα με πληροφορίες του Τ.Τ.– επεξεργάζεται άλλο σχέδιο νόμου για τις οδικές μεταφορές, το περιεχόμενο του οποίου σύντομα θα γνωστοποιηθεί. Στο μεταξύ, είναι απαραίτητο, να διαβάσετε στις αμέσως επόμενες σελίδες, τη διευκρινιστική εγκύκλιο του υπ. Μεταφορών για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 104 για να έχετε τη δική σας προσωπική εκτίμηση των επιπτώσεων.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext