Η Ford ανακοίνωσε τον αντικαταστάτη του Ford Transit Custom, του μοντέλου στην επονομαζόμενη «ενός τόνου μικτού» κατηγορία που, το 2011 ξεκίνησε την εντυπωσιακή ανανέωση της οικογένειας των Transit. Όπως συνηθίζει η εταιρεία, έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ περισσότερο από ένα facelift, με σημαντικής έκτασης επεμβάσεις σε κάθε παράμετρο του οχήματος. Ξεκινώντας από τις αλλαγές στον σχεδιασμό, ξεχωρίζει το εμπρός τμήμα του οχήματος που είναι μία «μεταφορά» του ντιζάιν των πλέον πρόσφατων επιβατικών μοντέλων της εταιρείας σε ελαφρύ επαγγελματικό.
Η χαρακτηριστική τραπεζοειδής γρίλια έχει τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, και τα φωτιστικά σώματα είναι τώρα πιο λεπτά με πολύ επιθετικά τελειώματα. Τα φώτα ημέρας (DRL) είναι LED και ανάλογα με την έκδοση, διατίθενται και πανίσχυρα HID Xenon. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως συγκεντρώνει το εσωτερικό της καμπίνας όπου, ο κατασκευαστής φάνηκε πολύ γενναιόδωρος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Συγκεκριμένα, το νέο μοντέλο θα διατίθεται με το πιο σύγχρονο εσωτερικό διάκοσμο και σχεδιασμό της εταιρείας που πρωτοεμφανίστηκε τον φετινό Ιούλιο στο ολοκαίνουργιο Fiesta.
Μοντέρνο περιβάλλον εργασίας
Έντονες, οριζόντιες γραμμές διατρέχουν κατά μήκος την καμπίνα ώστε να επιτείνεται η αίσθηση ευρυχωρίας, ο πίνακας οργάνων έχει αλλάξει και σε επίπεδο χρηστικότητας, το περιβάλλον θυμίζει κάτι μεταξύ μοντέρνου κινητού τηλεφώνου και tablet. Σε επίπεδο πρακτικότητας, υπάρχει σημαντική βελτίωση, με διαθέσιμα 25 λίτρα αποθηκευτικών χώρων μόνο πέριξ του πίνακα οργάνων. Στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχουν τρεις μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι για την εναπόθεση εγγράφων ή μεγάλων αντικειμένων ενώ, το κάτω τμήμα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού μπορεί να φιλοξενήσει και έγγραφα μεγέθους Α4 –στο κάτω τμήμα του που κλείνει. Πολύ πρακτικές είναι και δύο νέες προσθήκες, μία αναδιπλούμενη ποτηροθήκη κάτω από το λεβιέ ταχυτήτων και δύο θήκες για μπουκάλια των 2 λίτρων σε κάθε άκρο του ταμπλό. Γενικά, κάθε τομέας όπου το εσωτερικό έχρηζε ανανέωσης αντιμετωπίστηκε κατάλληλα.
Συνδεσιμότητα – ενεργητική ασφάλεια
Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, στο νέο Transit Custom διατίθεται και μία έγχρωμη επαφική οθόνη 8 ιντσών με SYNC 3 και δυνατότητα λειτουργίας με χειρονομίες «pinch and swipe» και πλήρη ασύρματη συνδεσιμότητα με φορητές συσκευές. Με φωνητικές εντολές μπορούν να λειτουργούν το σύστημα πλοήγησης και η πηγή ήχου και πολυμέσων ενώ το SYNC 3 είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Για οχήματα που δεν θα διαθέτουν τη συγκεκριμένη οθόνη, θα υπάρχει το MyFord Dock, στο κέντρο του ταμπλό για τοποθέτηση κινητού ή tablet με σύνδεση μέσω USB ή 12βολτης παροχής.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την ενεργητική ασφάλεια και την άνεση οδήγησης, στο πλήρες «πακέτο» του μοντέλου που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους, προστίθενται αρκετά στοιχεία, με πολλά από αυτά να αποτελούν πρεμιέρες για την κατηγορία. Ειδικά το Intelligent Speed Limiter είναι παγκόσμια πρώτη για επαγγελματικό όχημα –προσαρμόζει αυτόματα τη μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού ανάλογα με τα όρια ταχύτητας της διαδρομής, τα οποία και «διαβάζει» το σύστημα αυτόματης ανάγνωσης πινακίδων.
Από εκεί και πέρα, το νέο μοντέλο θα διαθέτει και σύστημα κάλυψης τυφλής γωνίας όταν κινείται με όπισθεν, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που κινούνται προς το σημείο όπου βρίσκεται το Ford όταν λ.χ., βγαίνει με όπισθεν από μία αποθήκη. Το όχημα γενικά, είναι «θωρακισμένο» στο συγκεκριμένο τομέα με τα ήδη γνωστά συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας, σταθεροποίησης σε περίπτωση πλευρικών ανέμων και ενεργό αυτόματο πιλότο να συνθέτουν μία πραγματική υπερπαραγωγή.
Νέα έκδοση ECOnetic
Στους κινητήρες δεν υπάρχουν αλλαγές καθώς, η σειρά των δίλιτρων Ford EcoBlue είναι έτσι κι αλλιώς από τα πιο εξελιγμένα μηχανικά σύνολα που τοποθετούνται αυτή τη στιγμή σε LCV καθώς λανσαρίστηκαν εμπορικά μερικούς μήνες πριν. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα των 2,2 λίτρων η οικονομία σε καύσιμο έχει βελτιωθεί έως και 13% και η ροπή στις χαμηλές στροφές κατά 20%. Ο EcoBlue, και για το νέο Transit Custom θα συνεχίζει να διατίθεται σε εκδόσεις ισχύος 105, 130 και 170 PS. Διαθέσιμο είναι πέρα από το μηχανικό, και το αυτόματο εξάρι κιβώτιο SelectShift καθώς και πίσω αερανάρτηση για κάποιες εκδόσεις kombi.
Νέα εγγραφή στη γκάμα του μοντέλου αποτελεί μία έκδοση με ειδικό πακέτο αποδοτικότητας με την ονομασία ECOnetic, με τυποποιημένη μέση κατανάλωση μόλις 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και εκπομπές CO2 148 γρ./χλμ. Η μείωση της κατανάλωσης συνιστά ένα μείον 6% σε σχέση με το αποδοτικότερο μοντέλο της τρέχουσας γενιάς. Η έκδοση ECOnetic θα διατίθεται αποκλειστικά στα μοντέλα σειράς «300» (με το κοντό μεταξόνιο), με τον κινητήρα των 105 PS με ειδικό καλιμπράρισμα / χαρτογράφηση, AutoStart-Stop, ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, το σύστημα Acceleration Control και κόφτη στα 100 χλμ./ώρα. Σημαντικές αισθητικές βελτιώσεις τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα, θα συνοδεύουν και τη νέα έκδοση Sport που συνδυάζεται με τον κινητήρα των 170 PS.
Εκδόσεις – εκμετάλλευση
Οι εκδόσεις αμαξώματος και τονάζ παραμένουν ως είχαν: δύο ύψη οροφής, δύο επιλογές μεταξονίου, μικτό βάρος από 2,6 έως 3,4 τόνους, ωφέλιμο έως 1.450 κιλά και εκδόσεις πάνελ van, kombi και double-cab-in-van. Στο χώρο φόρτωσης συνεχίζει να υπάρχει το άνοιγμα προς την καμπίνα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους καθώς επίσης, και η αφαιρούμενη σχάρα οροφής. Η σημερινή γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2011 και αποτελεί ένα από τα best seller οχήματα της εταιρείας με 118.000 ταξινομήσεις στην Ευρώπη το 2016, ή 15% περισσότερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι πρώτες παραδόσεις του νέου Transit Custom αναμένονται στις αρχές του 2018 ενώ, το 2019 θα ακολουθήσει η έκδοση παραγωγής του μοντέλου μηδενικών εκπομπών ρύπων Plug-in-Hybrid (PHEV).