Τροχοί & TIR

Δοκιμή: FORD TRUCKS 1848 Τ

Mε εμπορικό σύνθημα «Sharing the Load» οι υπεύθυνοι της τουρκικής εταιρείας κάνουν άνοιγμα προς την Ανατολική Ευρώπη και τις διεθνείς αγορές λανσάροντας στην αγορά τους αναβαθμισμένους τράκτορες For
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 01/08/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Mε εμπορικό σύνθημα «Sharing the Load» οι υπεύθυνοι της τουρκικής εταιρείας κάνουν άνοιγμα προς την Ανατολική Ευρώπη και τις διεθνείς αγορές λανσάροντας στην αγορά τους αναβαθμισμένους τράκτορες Ford Trucks. Tώρα, οι ιδιοκτήτες των νέων μοντέλων θα επωφεληθούν από αυξημένη κατά 20% δύναμη, σύγχρονα βοηθήματα οδήγησης και συστήματα ασφαλείας, επέκταση του χρόνου συντήρησης με άμεσο οικονομικό όφελος, 8,5% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και 25% μικρότερο κόστος αγοράς.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τον τράκτορα Ford Cargo 1848T στη Ρουμανία διαπιστώνοντας από κοντά την καλή δουλειά που έχει γίνει στο όχημα, καθώς και τα στοιχεία που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.

Στο δρόμο

Η συνεργασία της τουρκικής εταιρείας με κορυφαίους Ευρωπαίου  προμηθευτές, όπως η ZF, έχει απτά αποτελέσματα και αυτό είναι άμεσα αντιληπτό από τα πρώτα χιλιόμετρα που καθήσαμε στο τιμόνι του Ford 1848T. Το όχημα κινήθηκε άδειο, ωστόσο κάποιες βασικές λειτουργίες όπως η εκκίνηση και οι αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο, αποδεικνύουν ότι πρόκειται για ένα δυνατό σασμάν που πετυχαίνει σωστές και γρήγορες αλλαγές. Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι το αυτοματοποιημένο κιβώτιο 12 σχέσεων συνεργάζεται άψογα με τον 12,7 λίτρων κινητήρα Ecotorq οποίος αποδίδει 480 ίππους και μέγιστη ροπή 2.500 Nm που σε απλή μετάφραση σημαίνει ότι είναι από τους πλέον κατάλληλους για τους ελληνικούς δρόμους. Καταφέρνει να εξασφαλίζει συνεχή ισχύ και περιορίζει σημαντικά τις αλλαγές μεταξύ της 10ης και 11ης σχέσης στο κιβώτιο επιτυγχάνοντας μείωση κατανάλωσης, διατηρώντας παράλληλα μια σταθερή μέση ωριαία ταχύτητα.

Ξεχωριστή σχεδίαση

Ο τράκτορας Ford Cargo και γενικότερα τα οχήματα της εταιρείας ακολουθούν τη δική τους ταυτότητα, με έντονες γραμμές στην εξωτερική πλευρά οι οποίες συνθέτουν ένα δυναμικό σύνολο. Η νέα σειρά διαθέτει αεροδυναμική δομή που έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τη φιλοσοφία του Ford Kinetic Design, προσφέροντας βελτιωμένη γωνία διεύθυνσης κατά 22%. Όσον αφορά το όχημα της δοκιμής, όλες οι πλαστικές επιφάνειες είναι βαμμένες με μαύρο χρώμα και το υπόλοιπο τμήμα με ασημί. Ο καθαρισμός του παρμπρίζ γίνεται εύκολα πατώντας ο οδηγός στα δύο ανοιχτά και μεγάλα σκαλοπάτια, ενώ απροβλημάτιστη είναι και η πρόσβαση επάνω στο σασί από τα δύο πλαϊνά σκαλοπάτια. Επιπλέον, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε εξωτερικό ντουλάπι για την τοποθέτηση διαφόρων μικροαντικειμένων. Τέλος, τα μπροστινά φωτιστικά σώματα παραμένουν στρογγυλά αλλά τα πίσω φώτα είναι καινούργιας σχεδίασης.

Καμπίνα κατάλληλη για εθνική μεταφορά

Τρία σκαλοπάτια οδηγούν στην καμπίνα, τα οποία ναι μεν έχουν βάθος, ωστόσο θα θέλαμε να είναι και πιο φαρδιά, ιδιαίτερα το δεύτερο και το τρίτο για να μην ακουμπάει το δεξί πόδι του οδηγού στο φτερό. Πριν αξιολογήσουμε το εσωτερικό πρέπει να τονίσουμε ότι ο υποψήφιος αγοραστής του οχήματος οφείλει να κρίνει τις ανάγκες του οδηγού, τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε αυτό και, το βασικότερο, αν το όχημα εκτελεί εθνική ή διεθνή μεταφορά. Το τονίζουμε αυτό γιατί οι ανάγκες της διεθνούς μεταφοράς είναι σαφώς πιο διαφοροποιημένες και απαιτητικές σε σχέση με την εθνική μεταφορά.

Στην περίπτωση δρομολογίου μεγάλης απόστασης με δύο οδηγούς, ο διαθέσιμος χώρος είναι στενός, τόσο λόγω διαστάσεων της καμπίνας όσο και εξαιτίας του θόλου του κινητήρα (πεθαμένος) ο οποίος έχει τοποθετηθεί ψηλά και δυσκολεύει τις κινήσεις. Ωστόσο, για όχημα εθνικών μεταφορών ο οδηγός θα κρίνει επαρκείς τους αποθηκευτικούς χώρους, με ντουλάπια κάτω από το κρεβάτι και επάνω από το παρμπρίζ. Η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιείται τόσο στο ταμπλό όσο και γενικότερα στο εσωτερικό είναι καλής ποιότητας και ο οδηγός εξοικειώνεται άμεσα με τον πίνακα οργάνων.

Για το κιβώτιο υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές, το αυτοματοποιημένο ZF Traxon 12 σχέσεων καθώς και τα μηχανικά ZF 9S 1310 με 9 σχέσεις και το ZF 16S 2230 με 16 σχέσεις. Όπως γράψαμε συνεργάζονται με τον 12,7 λίτρων Ecotorq κινητήρα προδιαγραφών Euro 6, ο οποίος αποδίδει 420 και 480 ίππους. Οι τράκτορες είναι διαθέσιμοι σε 4Χ2 και 6Χ2. Επίσης, αποδοτικότερο από ποτέ το βοηθητικό σύστημα πέδησης έχει αυξημένη ισχύ κατά 7 φορές, με συνολική απόδοση 1.000 kw, όπου το μηχανόφρενο αποδίδει 400 ίππους και το Intarder 600 ίππους. Η αίσθηση του πεντάλ του φρένου είναι εξαιρετική και σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα είναι η καλή κατευθυντικότητα του τιμονιού.

Στο θέμα της τεχνολογίας τα οχήματα της Ford Trucks είναι εξοπλισμένα με τα πιο σύγχρονα συστήματα για ασφαλείς μεταφορές, όπως το Lane Departure Warning System, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για αλλαγή λωρίδας, το Emergency Brake System για την αποφυγή ατυχήματος με το προπορευόμενο όχημα και το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP.

Η καλύτερη χρονιά της

Η Ford Otosan παρουσιάζει σημαντική αύξηση του μεριδίου της αγοράς στην Τουρκία με 31,6% για το πρώτο μισό του 2017 καταγράφοντας παράλληλα το καλύτερο ιστορικό της τελευταίας δεκαετίας. Στρατηγικός στόχος της εταιρείας είναι το 50% των συνολικών πωλήσεών της να καταγράφεται στην Ευρώπη και να είναι πλήρως λειτουργική σε 50 χώρες μέχρι το 2020. Επιπλέον, η εταιρεία επενδύει σημαντικά στο τμήμα πωλήσεων καθώς και στον βασικότερο τομέα, στο after sales. To δίκτυο των συνεργατών της εταιρείας είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενο σε αρκετές χώρες, σε 30 τοποθεσίες στην Τουρκία, σε 13 χώρες στην Ευρώπη, 5 στην Αφρική, 10 στη Μέση Ανατολή και 5 στη Ρωσία. Οι κεντρικές αποθήκες ανταλλακτικών της εταιρείας βρίσκονται στην Πολωνία και σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν 60 σημεία με ολοκληρωμένες υπηρεσίες σέρβις. Στην Ελλαδα η Ford Trucks αντιπροσωπεύεται από την Ergotrak του ομίλου Σφακιανάκη.

Η διαδικασία ανάπτυξης της νέας σειράς φορτηγών της Ford Trucks περιλάμβανε ευρείας κλίμακας test drive και τη συνεργασία μεγάλου αριθμού προσωπικού για την επίτευξη του καλύτερου αποτελέσματος. Πιο συγκεκριμένα εργάστηκαν 750 μηχανικοί για τέσσερα χρόνια, καταγράφηκαν περισσότερα από 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε οχήματα σε 8 διαφορετικές περιοχές και σε 3 ηπείρους υπό τις πιο δύσκολες συνθήκες του κόσμου ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα τα νέα οχήματα για τους χρήστες τους.

Στο δια ταύτα ο τράκτορας της Ford Trucks καταφέρνει να είναι ελκυστικός στον υποψήφιο αγοραστή του, χάρη στον αξιόπιστο κινητήρα, το δυνατό σύστημα πέδησης και το δοκιμασμένο κιβώτιό του, τα οποία προσφέρονται σε πολύ οικονομική τιμή.

Στο ίδιο τεύχος #352

PreviousNext