Με εντολή προς τις αστυνομικές αρχές της χώρας, τα όργανα της τάξης ξεκίνησαν να «μοιράζουν» καθημερινά δεκάδες κλήσεις σε βάρος των οδηγών που εισέρχονται στο «παραλλαγμένο» και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, στο οποίο όμως δεν έχουν τοποθετήσει καμιά σήμανση, καμιά ταμπέλα απαγόρευσης εισόδου φορτηγών.
Αυτό μάλιστα που προκαλεί εντύπωση είναι η στάση της Τροχαίας, η οποία στις διαμαρτυρίες των αυτοκινητιστών ότι δεν υπάρχει καμιά σήμανση απαγόρευσης εισόδου των φορτηγών απαντούν λέγοντας «θα έπρεπε να το γνωρίζατε» ή «εμείς αυτή την εντολή έχουμε».
Θα έπρεπε δηλαδή οι πάντες, ντόπιοι και αλλοδαποί από τη Σκανδιναβία, την Ισπανία, το Αζερμπαϊτζάν ή το Ιράν, να γνωρίζουν τις απαγορεύσεις του νόμου Σπίρτζη και να πληρώνουν παραβάσεις για άγνωστο γι' αυτούς λόγο.
Δυσμενέστερη όμως εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι επικεφαλής της Αστυνομίας και η Διεύθυνση Αυτοκινητόδρομων υλοποιούν σε γνώση τους μια εντελώς απαράδεκτη εντολή που μόνο στο «άγνοια νόμου δεν υφίσταται» θα μπορούσε να στηριχθεί, αλλά και να προσβληθεί δικαστικά, αφού «η κυκλοφορία των οδικών αυτοκινούμενων οχημάτων ρυθμίζεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο οποίος είναι σαφής και συγκεκριμένος, με τις όποιες απαγορεύσεις να επισημαίνονται με τις «ρυθμιστικές της κυκλοφορίας πινακίδες, οι οποίες τοποθετούνται για να πληροφορούν αυτούς που χρησιμοποιούν τις οδούς για τις ειδικές υποχρεώσεις, περιορισμούς ή απαγορεύσεις προς τις οποίες πρέπει αυτοί να συμμορφώνονται», όπως αναφέρεται στον ισχύοντα Κ.Ο.Κ.
Για τον ίδιο άλλωστε λόγο, όλες οι παραβάσεις καταγράφονται με το αντίστοιχο άρθρο του Κ.Ο.Κ. πάνω στην κλήση που οι αστυνομικές αρχές παραδίδουν στον παραβάτη.
Δεν γνωρίζουμε, γιατί δεν λάβαμε καμιά πειστική εξήγηση, πέρα από το ότι «ο νόμος υπάρχει και πρέπει να εφαρμόζεται», αν θα πρέπει οι αυτοκινητιστές να πληρώσουν αυτές τις κλήσεις, ή να προσφύγουν στα δικαστήρια απαιτώντας την ακύρωση των προστίμων, κάτι όμως που θα απαιτήσει χρόνο δύο, τριών ετών.