Τροχοί & TIR

DAF Road Show

Την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά και να οδηγήσουν το νέο DAF XF, το οποίο είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, είχαν επαγγελματίες οδηγοί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Ένας τράκτορας XF 480 μ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/11/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά και να οδηγήσουν το νέο DAF XF, το οποίο είναι βελτιωμένο σε όλους τους τομείς, είχαν επαγγελματίες οδηγοί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Ένας τράκτορας XF 480 με τριαξονική νταλίκα ξεκίνησε την περιοδεία του από τη Λάρισα και συνέχισε στη Λαμία, την Τρίπολη, την Πάτρα, τα Γιάννενα για να καταλήξει στη Θεσσαλονίκη.

Το συρμό συνόδευαν οι έμπειροι σύμβουλοι πωλήσεων της αντιπροσωπείας, κ.κ Γιώργος Αναγνόπουλος και Σπύρος Αρβανίτης καθώς και ο μηχανικός υποστήριξης πωλήσεων και εγκρίσεων τύπου Θανάσης Βαλεράς, εξηγώντας στους οδηγούς τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα των νέων φορτηγών, επισημαίνοντας κυρίως τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 7%.

Στο νέο DAF XF έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στη γραμμή μετάδοσης κίνησης, καθώς και βελτιώσεις στα ηλεκτρονικά συστήματα, τους νέους κινητήρες, τους κινητήριους άξονες και στο μηχανόφρενο. Επιπλέον, οι παρεμβάσεις στην εξωτερική πλευρά βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης, ενώ σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και η μείωση του απόβαρου κατά 100 κιλά. Το μπλε μεταλλικό χρώμα σε συνδυασμό με τα αυτοκόλλητα τονίζουν τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και τις βασικές διαφορές που παρατηρούνται στην κεντρική μάσκα, το γείσο, τα φουσκωμένα φτερά των τροχών, τα σπόιλερ στα πλαϊνά και τους νέους απαγωγείς αέρα πίσω από τις γρίλιες της μάσκας. Η ευρυχωρία της καμπίνας του XF, με συνολικό όγκο 12.6 κυβικά, παραμένει ίδια, αλλά με το εσωτερικό να είναι πιο αναβαθμισμένο, με νέες εσωτερικές επενδύσεις και νέα διάταξη του πίνακα οργάνων και του ταμπλό, τα χρώματα του οποίου είναι πιο φωτεινά. Στον πίνακα πληροφοριών Advance Driver περιλαμβάνεται η αντίστροφη μέτρηση του ταχογράφου, εμφανίζοντας τους υπολοιπόμενους χρόνους οδήγησης και ανάπαυσης. Επιπρόσθετα, το εντελώς νέο και πλήρως αυτόματο σύστημα ελέγχου της θερμοκρασίας με την ονομασία HVAC, το οποίο ελέγχει ακόμη καλύτερα τις κλιματικές συνθήκες, καταναλώνει λιγότερη ενέργεια.

Το DAF XF συνδυάζεται με νέο 11λιτρο ή 13λιτρο κινητήρα στον οποίο έχει αυξηθεί η αποδοτικότητα, καθώς η ροπή και η ιπποδύναμη παρέχονται τώρα σε χαμηλότερες στροφές. Επιπλέον, χρησιμοποιεί τη Multi Torque στη νέα γενιά η οποία μεγιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα σε υψηλότερες στροφές και χάρη στην πολλαπλή ροπή, διατίθενται επιπλέον 100 έως 150 Nm, αποφεύγοντας έτσι περιττές αλλαγές στο σασμάν.

Ακόμη πιο ισχυρό είναι το μηχανόφρενο, χάρη στις καινοτομίες στις βαλβίδες, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης του προφίλ έκκεντρου. Το μηχανόφρενο στον κινητήρα ΜΧ-13 παρέχει 30% περισσότερη ισχύ φρεναρίσματος, με τη μέγιστη ισχύ πέδησης να ισούται με 360 Kw από τις 2.100 σ.α.λ.

Η άποψη των επαγγελματιών

Έμπειροι επαγγελματίες οδηγοί πέρασαν από το τιμόνι του νέου DAF XF σχολιάζοντας την οδηγική συμπεριφορά του τράκτορα, με κοινό παρανομαστή των σχολίων να αποτελεί η καλή απόκριση του κινητήρα από χαμηλές στροφές, η σταθερότητά του στο δρόμο καθώς και η αναβάθμιση της ποιότητας του εσωτερικού.

Στέλιος Σιόντας

Το νέο DAF XF έχει τεράστια διαφορά στο σασμάν σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα. Οι αλλαγές γίνονται πιο γρήγορα και το βασικότερο είναι πιο ομαλό στο ξεκίνημά του. Το εσωτερικό είναι αθόρυβο αφού δεν περνούν εξωτερικοί θόρυβοι. Μου αρέσει το λίφτινγκ στο ταμπλό, η προσθήκη δέρματος στο κάθισμα και στα πλαϊνά, και γενικότερα ο διάκοσμός του είναι πιο ωραίος. Έχει καλή θέση οδήγησης και φανταστική ορατότητα. Το τιμόνι έχει ευκρίνεια στην πορεία και είναι ελαφρύ. Δοκίμασα το βαλβιδόφρενο και παρατήρησα ότι πιάνει πολύ καλά, αλλά για τη δική μου δουλειά (μεταφορά μηχανημάτων έργων) χρειάζομαι Intarder. Απ’ ότι με πληροφόρησαν οι πωλητές της εταιρείας γίνεται ο συνδυασμός βαλβιδόφρενου και Intarder και αυτό πιστεύω ότι είναι το ιδανικό. Το βαλβιδόφρενο από μόνο του δεν κάνει για μεγάλες κατηφόρες, αν και το συγκεκριμένο είναι πολύ ισχυρό και ειδικά στην τρίτη σκάλα κρατάει καλά. Το φρένο του είναι αποτελεσματικό αλλά το επικαθήμενο ήταν άδειο και δεν μπόρεσα να βγάλω πολλά συμπεράσματα. Σε γενικές γραμμές όμως το καινούργιο XF είναι πολύ βελτιωμένο σε όλους τους τομείς.

Ανδρέας Καρπούζας

Το αμάξι είναι πολύ ήσυχο στο δρόμο, χωρίς κουνήματα στην καμπίνα και καθόλου θόρυβο. Το συγκρίνω με το δικό μου XF Euro 3 και αντιλαμβάνομαι πλέον πόσο μεγάλη πρόοδο έχει γίνει στην τεχνολογία των φορτηγών, κυρίως με τα ηλεκτρονικά συστήματα προς όφελος του οδηγού.

Για παράδειγμα η κάμερα διαβάζει τις λευκές γραμμές στην αριστερή και δεξιά πλευρά του δρόμου και αν ο οδηγός αφαιρεθεί, ηχεί ένα καμπανάκι προειδοποιώντας τον να γίνει πιο προσεκτικός. Επίσης, αν φτάνεις πολύ κοντά στο προπορευόμενο όχημα και έχεις ενεργοποιημένο τον αυτόματο πιλότο, ελαττώνει αυτόματα την ταχύτητα για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Μου άρεσε επίσης η λειτουργία του αυτόματου πιλότου, ο οποίος ρυθμίζεται εύκολα και αποκρίνεται γρήγορα. Το σασμάν του είναι εξαιρετικό με καλές αλλαγές, χωρίς να ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος. Ο κινητήρας είναι χαμηλόροπος και αρκετά οικονομικός αφού στα 85 χλμ. έχει μόλις 1.000 σ.α.λ. Στο εσωτερικό η καμπίνα παραμένει μεγάλη και εργονομική και έχει όμορφες και ευχάριστες καφέ επενδύσεις.

Βαγγέλης Εσερμπέτης

Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό απ’ όλες τις απόψεις, εμφάνιση, άνεση καμπίνας, βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά και το βασικότερο διαθέτει ένα καταπληκτικό σασμάν. Ο οδηγός αισθάνεται τη ροπή από πολύ χαμηλά, από τις 900 σ.α.λ και οι αλλαγές γίνονται επίσης σε μικρό εύρος στροφών. Είναι σταθερό στο δρόμο και έχει φανταστική ανάρτηση. Το οδήγησα σε επαρχιακό οδικό δίκτυο με πολλές λακούβες τις οποίες πέρασε χωρίς να αισθανθώ το παραμικρό τράνταγμα. Είναι δεμένο αυτοκίνητο και έχει πολλές και ουσιώδεις αλλαγές σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα. Όσον αφορά το θέμα αξιοπιστίας και αντοχής του κινητήρα θα φανούν στο χρόνο.

Δημήτρης Μπομπότης

Η διαφορά με το δικό μου XF το οποίο είναι μοντέλο του 2006 είναι τεράστια θα έλεγα, ειδικά στο σασμάν του. Ανεβοκατεβάζει γρήγορα τις σχέσεις στο κιβώτιο και επιλέγει στο σωστό χρόνο την ιδανική. Το αμάξι είναι αθόρυβο, έχει καλή καβάλα και σταθερό περπάτημα. Εξωτερικά μου αρέσει το χρώμα του και κάποια πρόσθετα αξεσουάρ που έχει ενώ το εσωτερικό παρατήρησα ότι παραμένει ευρύχωρο και είναι ακόμη πιο προσεγμένο. Πιστεύω ότι η Super Space Cab είναι η πιο άνετη και λειτουργική καμπίνα για τον οδηγό για πολυήμερα δρομολόγια. Τα πλαϊνά παράθυρα δεν έχουν το χώρισμα όπως στα παλαιότερα μοντέλα και είναι πλέον ενιαία, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα. Το αμάξι είναι πολύ καλό και πρέπει πλέον όλοι οι αυτοκινητιστές να περάσουμε σε πιο σύγχρονα εργαλεία δουλειάς με νέες τεχνολογίες. Δυστυχώς όμως δεν μας δίνουν κίνητρα ή επιδοτήσεις οι κυβερνήσεις για να κάνουμε αυτή την κίνηση και να αγοράσουμε καινούργια αμάξια με αποτέλεσμα να παραμένουμε με γηρασμένο στόλο. Τέλος, θέλω να τονίσω ότι το νέο XF πωλείται σε λογική τιμή και πιστεύω πως είναι μια καλή και τίμια επιλογή τόσο για τους μεμονωμένους όσο και για τις εταιρείες.

Στο ίδιο τεύχος #355

PreviousNext