Αυτό συμβαίνει χάρη στον ποταμό Μεκόνγκ, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, πλωτός από εκατοντάδες καΐκια ή βάρκες που καθημερινά μεταφέρουν εμπορεύματα από τα λιμάνια του προς τα φορτηγά και το αντίθετο. Στα δάση, κατά μήκος του ποταμού λειτουργούν υλοτομικές επιχειρήσεις, ορυχεία, αλλά και βιοτεχνίες οι οποίες διοχετεύουν τα προϊόντα τους μέσω του ποταμού και κατόπιν με φορτηγά. Να σημειώσουμε ότι η πλέον αναπτυσσόμενη βιομηχανία στην περιοχή είναι η παραγωγή «φασόν» προϊόντων για λογαριασμό επώνυμων ευρωπαϊκών εμπορικών μαρκών.

Μετά τον πόλεμο του Βιετνάμ, το Λάος βρέθηκε με χιλιάδες φορτηγά ρωσικής προέλευσης, όπως τα Kamaz, Kraz, Ural κ.α. τα οποία όμως με το πέρασμα του χρόνου εγκαταλείφθηκαν και οι κάτοικοι του Λάος στράφηκαν στα νεότερα κινέζικα, αλλά και στα ιαπωνικά Isuzu. Αργότερα, με τη δημιουργία στην Ινδία των εργοστασίων της Mercedes και της MAN έκαναν την εμφάνισή τους και αυτές οι μάρκες, οι οποίες όμως παρέμειναν ακριβές, έστω και αν κατασκευάζονταν σε γειτονική χώρα. Σήμερα, λοιπόν κυριαρχούν τα κινέζικα φορτηγά, όπως και χιλιάδες άλλα βιομηχανικά προϊόντα και γενικά η οικονομία του Λάος φαίνεται να είναι άμεσα εξαρτημένη από τις κινέζικες βιομηχανίες, κρατικές και μη.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες που συνέλεξε ο συνεργάτης μας, Κινέζοι επιχειρηματίες ελέγχουν πλήθος επιχειρήσεων στο έδαφος του Λάος και εξάγουν στη χώρα τους τα προϊόντα που παράγουν, ενώ στις μεγάλες πόλεις λειτουργούν και κινέζικες εμπορικές επιχειρήσεις με αλυσίδες καταστημάτων τροφίμων, ρούχων κ.α.

Το επάγγελμα του Μεταφορέα στο Λάος είναι από τα πλέον προσοδοφόρα. Τα φορτηγά σταματούν μόνο για να ξεκουραστεί ο οδηγός που συνήθως είναι και ιδιοκτήτης. Εμπορευματικά τρένα δεν υπάρχουν και τα πάντα μεταφέρονται με φορτηγά, τα οποία όπως αναφέρθηκε, εκτελούν δρομολόγια πάνω σε ένα υποτυπώδες οδικό δίκτυο, με ελάχιστους ασφαλτοστρωμέ- νους δρόμους, κακής συντήρησης και υψηλής επικινδυνότητας σε σχέση με τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Για τα φορτία, μετράει πάντα το «τεχνικό» βάρος, πόσο δηλαδή μπορεί να αντέξει το φορτηγό, αφού οι νομικοί περιορισμοί και οι διατάξεις για τα βάρη και τις διαστάσεις είτε δεν υπάρχουν, είτε δεν τηρούνται.

Βασικό μέλημα των αυτοκινητιστών είναι τα ανταλλακτικά για το φορτηγό τους, όπως επίσης και τα ελαστικά τους που, κάποτε, πρέπει και αυτά να αντικατασταθούν. Κατά τα άλλα αγαπούν τη δουλειά τους, φροντίζουν οι ίδιοι το φορτηγό τους και κερδίζουν αρκετά χρήματα, αφού οι μεταφορές δεν σταματούν.

Ανταγωνιστής, αλλά και συνεργάτης των φορτηγών είναι θα λέγαμε τα χιλιάδες πλεούμενα στον ποταμό Μεκόνγκ, τα οποία τροφοδοτούν τις παραποτάμιες πόλεις με διάφορα προϊόντα. ΄Ετσι, υπάρχουν δεκάδες σημεία πρόσβασης των φορτηγών στις όχθες του ποταμού τα οποία είναι ταυτόχρονα προσεγγίσιμα και από τις βάρκες. Υποδομή σε μηχανήματα δεν υπάρχει και όλες οι μεταφορτώσεις γίνονται με τα χέρια των ανθρώπων. Η γενικότερη οικονομία της χώρας βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αλλά η κυβέρνηση πιστεύει ότι μέχρι το 2020, το Λάος θα ξεφύγει από την ομάδα των φτωχότερων χωρών και θα επέλθει βελτίωση στο βιοτικό επίπεδο των κατοίκων. Πάντως, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, οι βασικότερες πηγές εσόδων του Λάος είναι δύο: Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από υδατοπτώσεις και πωλείται στις γειτονικές χώρες, καθώς και η …παπαρούνα.

Να σημειώσουμε, ότι το Λάος έχει έκταση σχεδόν διπλάσια της Ελλάδας, πληθυσμό που δεν ξεπερνά τα 7 εκ. και γειτονεύει με την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, την Καμπόζη και τη Μιανμάρ. Είναι η μοναδική χώρα στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας, χωρίς πρόσβαση στη θάλασσα. Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας του Λάος καλύπτεται από πυκνά δάση και πλούσιες σε καλλιέργειες εκτάσεις.