Η Fiat Professional παρουσιάζει στην ελληνική αγορά μια νέα έκδοση του επιτυχημένου της pick up, το Fullback Cross. Συνδυάζει τις σκληροτράχηλες επιδόσεις με έναν πιο lifestyle χαρακτήρα για κίνηση εντός και εκτός πόλης. Φορτώνουμε και μεταφέρουμε στην καρότσα του τον εξοπλισμό των αθλητών της εθνικής ομάδας ιστιοπλοΐας, Παναγιώτη Καμπουρίδη και Στέλιου Νούτσου. Στη συνέχεια το δοκιμάζουμε σε πιο δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.
Μεταφορά ιστιοπλοϊκού εξοπλισμού
Σε πρώτη φάση οδηγούμε το Fullback Cross στις εγκαταστάσεις της ελληνικής ιστιοπλοϊκής ομοσπονδίας όπου θα συναντήσουμε τους έμπειρους αθλητές της εθνικής ομάδας στην κατηγορία 49er, Παναγιώτη Καμπουρίδη και Στέλιο Νούτσο. Μαζί τους φορτώνουμε και μεταφέρουμε τον πλούσιο εξοπλισμό που απαιτεί η ιστιοπλοΐα. Περιλαμβάνει το μπροστινό πανί του σκάφους (φλόκος), το τρίτο πανί του σκάφους (μπαλόνι), τις ισοθερμικές στολές των αθλητών, τα γάντια και τα ειδικά παπούτσια, καθώς και το τιμόνι και τα σχοινιά του σκάφους.
Κρίκοι πρόσδεσης φορτίου δεν υπάρχουν στην καρότσα, ωστόσο, οι μπάρες εξυπηρετούν τη στερέωση ιμάντα ή τριχιάς για τη στερέωση εμπορευμάτων. Ο χώρος φόρτωσης έχει μήκος 1.520 χιλιοστά, μέγιστο ωφέλιμο πλάτος 1.470 χιλιοστά, το οποίο περιορίζεται στους θόλους των τροχών στα 1.130 χιλιοστά, και τα πλευρικά τοιχώματα έχουν ύψος 475 χιλιοστά. Τέλος, να σημειώσουμε ότι η πόρτα της καρότσας μπορεί να αντέξει βαριά αντικείμενα.
Δυναμικό Αυτόματο Κιβώτιο
Το Fullback Cross εφοδιάζεται με την κορυφαία έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα με 180 ίππους και 430 Nm ροπή από τις 2.500 σ.α.λ. Αυτό που παρατηρεί και αισθάνεται ο οδηγός στο δρόμο είναι οι καλές ρεπρίζ και η ικανότητά του να πιάνει γρήγορα υψηλές ταχύτητες, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Βέβαια, το βασικό ερώτημα στο οποίο περιμένουν απάντηση οι αναγνώστες μας αφορά τη συνεργασία του με το αυτόματο πεντάρι κιβώτιο, αν μάλιστα λάβουμε υπόψη ότι αντίστοιχα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού διαθέτουν κιβώτια με επτά και οκτώ σχέσεις. Ωστόσο, αυτό της Fiat δεν υστερεί στη συνεργασία του με τον κινητήρα καθώς προβαίνει έγκαιρα στη σωστή επιλογή σχέσης στο κιβώτιο.
Τη συμπεριφορά του σασμάν θα σας τη μεταφέρουμε από την εμπειρία μας στο εθνικό οδικό δίκτυο. Οδηγούμε στη μεγάλη ανηφόρα μετά το νοσοκομείο της Λαμίας προς Δομοκό με κατεύθυνση το χωριό Ξυνιάδα με τέταρτη σχέση στο κιβώτιο και 2.700 σ.α.λ.. Μόλις τραβάμε το πόδι από το γκάζι, το στροφόμετρο κάνει απότομη βουτιά στις 1.450 σ.α.λ. Με το που ξαναπατούμε το γκάζι ο κινητήρας αρπάζει αμέσως κρατώντας την τέταρτη σχέση. Η συμπεριφορά του κιβωτίου είναι ίδια σε όλες τις ανηφόρες. Απομακρύνουμε το πόδι από το γκάζι, πέφτουν απότομα οι στροφές και μετά πατώντας το ξανά ο κινητήρας αρπάζει αμέσως, χωρίς να κρεμάει. Να αναφέρουμε επίσης ότι το κιβώτιο αποφεύγει τις περιττές αλλαγές, αφήνοντας για παράδειγμα την Πέμπτη σχέση να διατηρείται μέχρι τα 55 χλμ./ώρα και μετά κατεβάζει την τέταρτη. Βέβαια, αν ο οδηγός θέλει να κινήσει το pick up ακόμη πιο γρήγορα, τότε δεν έχει παρά να επιλέξει τη μηχανική λειτουργία στο κιβώτιο. Σε αυτή την περίπτωση είδαμε ότι κρατάει την τέταρτη σχέση από τα 55 χλμ./ώρα μέχρι τα 110 χλμ./ ώρα. Εδώ, να συμπληρώσουμε, πως τα ειδικά χειριστήρια στην κολώνα του τιμονιού (αριστερά κατεβάζει και δεξιά ανεβάζει) επιτρέπουν τη σειριακή εναλλαγή των σχέσεων.
Εκτός δρόμου θηρίο
Όσοι θέλουν να συνδυάσουν τη Lifestyle εκδοχή του Fullback Cross με τις αυξημένες εκτός δρόμου επιδόσεις του, δεν έχουν παρά να το βγάλουν σε κακοτράχαλους δρόμους και να το οδη- γήσουν στα όριά του. Χάρη στις αυξημένες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης καθώς και της απόστασης από το έδαφος στα 205 χιλιοστά εμπνέει σιγουριά σε κάθε τερέν. Άλλωστε, οι εκτός δρόμου ικανότητες του Fullback ενισχύονται από το στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας, την ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, τα ελατήρια και την αντιστρεπτική δοκό στον εμπρός άξονα και τα φύλλα σούστας στον πίσω.
Ένα ακόμη σημαντικό ερώτημα των αναγνωστών αφορά στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου σε off road διαδρομές. Οι εντυπώσεις είναι θετικές, καθώς, είτε με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, είτε σε συνδυασμό με τετρακίνηση, λειτουργεί άψογα και ο οδηγός έχει διαρκώς τον έλεγχο του οχήματός του.
Για πιο ακραίες καταστάσεις επιλέξαμε το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού (4HLC). Η ροπή κατανέμεται ισόποσα μεταξύ των δύο αξόνων για βελτίωση της πρόσφυσης σε ολισθηρά οδοστρώματα. Με τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων (4LLC) επιτρέπεται η άνετη κίνηση σε ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες. Μάλιστα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κλειδώσει και το πίσω διαφορικό πατώντας το αντίστοιχο κουμπί στην κεντρική κονσόλα. Σε χωματόδρομο με κλίση περίπου 16%, έχοντας επιλεγμένη την αυτόματη λειτουργία στο κιβώτιο, το αυτοκίνητο σκαρφάλωσε μέχρι τα μισά του δρόμου με λίγες στροφές, περίπου στις 1.000. Τέλος, ένα από τα δυνατά σημεία του Fullback Cross είναι τόσο η απόδοση των φρένων όσο και η σταθερότητα που δείχνει σε απότομο φρενάρισμα. Συγκεκριμένα, κατεβαίνοντας σε χωματόδρομο με 65 χλμ./ώρα πατήσαμε με δύναμη το φρένο, σηκώσαμε τα χέρια από το τιμόνι και το αυτοκίνητο κράτησε σταθερή πορεία, χωρίς να μας τραβήξει αριστερά ή δεξιά.
Ξεχωριστή παρουσία στο δρόμο
Οπτικά, το Fullback Cross ξεχωρίζει από το συμβατικό μοντέλο χάρη στις στιλιστικές του λεπτομέρειες. Το νέο γκρι χρώμα του αναδεικνύει την πιο σπορ πλευρά του αυτοκινήτου. Οι μαύρες ματ πινελιές στην εμπρός μάσκα, τους εξωτερικούς καθρέφτες, τους θόλου των τροχών και τις λαβές στην πόρτα αναβαθμίζουν αισθητικά την όψη του Cross.
Επιπλέον, η στιβαρή εμφάνισή του ενισχύεται από τις ζάντες ελαφρού κράματος των 17 ιντσών (οι οποίες συνδυάζονται με ελαστικά 245/65), το μαύρο χρώμα στα πλαϊνά σκαλοπάτια με νέα σχεδίαση καθώς και την καρότσα επίσης σε μαύρο χρώμα. Τα φώτα ημέρας φέρουν λυχνίες LED και οι προβολείς είναι Bi-Xenon προσφέροντας εξαιρετική ορατότητα κατά τη βραδινή οδήγηση. Αυξημένοι σε μέγεθος είναι οι καθρέφτες για ακόμα καλύτερη ορατότητα. Μάλιστα, το σχήμα τους σχεδιάστηκε ειδικά για τη μείωση του στροβιλισμού και του θορύβου του αέρα.
Διπλοκάμπινο με όλες τις ανέσεις
Βασικό χαρακτηριστικό της καμπίνας του Fullback Cross αποτελούν οι αυξημένοι χώροι για άνετη μεταφορά έως και πέντε επιβατών. Να αναφέρουμε μάλιστα ότι η έκδοση Cross είναι διαθέσιμη μόνο με τη διπλή καμπίνα, και φέρει δερμάτινη επένδυση στα καθίσματα, στο τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων, καθώς και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού / συνοδηγού. Με το προαιρετικό πακέτο Techno διατίθεται οθόνη αφής 7 ιντσών απ’ όπου γίνεται η διαχείριση του τηλεφώνου, του GPS και του ηχοσυστήματος, το οποίο φέρει σύνδεση Bluetooth και θύρες USB. Επιπρόσθετα, ο αυτόματος διζωνικός κλιματισμός δημιουργεί γρήγορα ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό.
Η παθητική ασφάλεια των επιβατών είναι αναβαθμισμένη χάρη στους επτά αερόσακους. Να αναφέρουμε επίσης ότι η συναρμογή των υλικών στο ταμπλό δείχνει ικανοποιητική, ικανή να αντέξει στις καταπονήσεις σε βάθος χρόνου.
Συμπερασματικά, το Fiat Fullback Cross έχει διπλή ταυτότητα, καθώς είναι προφανές ότι οι υπεύθυνοι του Ιταλού κατασκευαστή θέλησαν να δημιουργήσουν, και τελικά το κατάφεραν με επιτυχία, ένα όχημα που κάνει και «για τα σαλόνια» με μια άκρως Lifestyle εκδοχή και από την άλλη και «για τα αλώνια», όπου θα το οδηγήσετε σε δύσβατους δρόμους με σιγουριά και ασφάλεια. Άλλωστε, το ιταλικό pick up σχεδιάστηκε έτσι ώστε να προσφέρει αντοχή, δύναμη και αξιοπιστία σε όλες καταστάσεις. Αυτή την εποχή στην Ελλάδα συνοδεύεται με όφελος 3.500 ευρώ.