«Οι Έλληνες αυτοκινητιστές είναι έτοιμοι για μια μετάβαση σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της ΟΦΑΕ, Απόστολος Κενανίδης μιλώντας στην εσπερίδα που διοργάνωσε η ΟΦΑΕ σε συνεργασία με την OPTILOG Advisory Services και κάλεσε την Πολιτεία να συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια με την ανάπτυξη του κατάλληλου ρυθμιστικού πλαισίου αλλά και για την απαραίτητη παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων για την προώθηση της Πράσινης Εφοδιαστικής. Στη συνέχεια, ο κ. Κενανίδης αναφέρθηκε στις ραγδαίες κλιματικές αλλαγές που απειλούν το περιβάλλον, στις αιτίες που προκαλούν αυτές τις κλιματικές αλλαγές και στις οποίες συγκαταλέγονται και τα φορτηγά παραδεχόμενος ότι «ως εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, δεν βρίσκομαι εδώ για να αρνηθώ τις αρνητικές επιπτώσεις για το περιβάλλον από την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων. Βρίσκομαι εδώ για να πω πως ως κλάδος έχουμε κάνει τα τελευταία χρόνια τεράστια βήματα για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα φορτηγά, με τα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας να εκπέμπουν ως και 98% λιγότερους τοξικούς ρύπους από ότι πριν από 20 χρόνια».

Πρόσθεσε κατόπιν ότι οι αυτοκινητιστές είναι έτοιμοι για τη μετάβαση προς πιο οικολογικές οδικές μεταφορές και για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων για την κίνηση των φορτηγών οχημάτων. Επεσήμανε ωστόσο ότι «η στήριξη της Πολιτείας είναι πολύ σημαντική, καθώς χρειαζόμαστε ένα ευέλικτο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει τις νέες τεχνολογικές προδιαγραφές των οχημάτων του μέλλοντος».

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος της Ο.Φ.Α.Ε. αναφέρθηκε στο ζήτημα της εκπαίδευσης των επαγγελματικών οδηγών, λέγοντας ότι «η εμπειρία μας από τα πολλά χιλιόμετρα που διανύουμε πίσω από το τιμόνι, καθώς και η υποχρεωτική εκπαίδευση που λαμβάνουν σήμερα οι επαγγελματίες οδηγοί, δεν αρκούν εάν θέλουμε να μιλάμε για οικολογική οδήγηση. Ένα οδηγός που έχει ολοκληρώσει ειδική εκπαίδευση ως προς την οικολογική οδήγηση μειώνει σημαντικά την εκπομπή ρύπων στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς το κόστος για τις μεταφορικές εταιρείες». Και πρόσθεσε: «Θεωρώ σημαντικό και απαραίτητο να θεσπιστεί υποχρεωτική εκπαίδευση και πιστοποίηση για την οικολογική οδήγηση, και το καταθέτω ως επίσημη πρόταση της ΟΦΑΕ ενώπιον του εκπροσώπου του αρμόδιου Υπουργείου μεταφορών, τον κ. Μαυραγάνη».

Ανανέωση του στόλου

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Κενανίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη ανανέωσης του στόλου των ελληνικών ΦΔΧ λέγοντας: «Υπό τις σημερινές συνθήκες η επιτακτική ανανέωση του στόλου ΦΔΧ είναι σχεδόν απαγορευτική για τις Ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου, καθότι τα έσοδα, και κυρίως η κερδοφορία τους, έχουν πληγεί καίρια από την κρίση λόγω της δραματικής μείωσης του μεταφορικού έργου αλλά και της εξίσου δραματικής μείωσης των κομίστρων. Τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανανέωση του στόλου των φορτηγών δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ενίσχυση των μεταφορικών επιχειρήσεων, αλλά ως υποχρέωση της Πολιτείας για την προστασία του Περιβάλλοντος».

Η εσπερίδα με θέμα «Αεριοκίνηση, Υπολογισμός Ανθρακικού Αποτυπώματος & Πράσινη Εφοδιαστική: Εργαλεία Ανάπτυξης των Εμπορευματικών Μεταφορών», είχε σκοπό την ενημέρωση των αυτοκινητιστών για τα σημαντικά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από την μετασκευή φορτηγών οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου, καθώς και από τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος του στόλου οχημάτων των μεταφορικών επιχειρήσεων, ως εργαλεία ανάπτυξης της ανταγωνιστικότητας των εμπορευματικών μεταφορών, αλλά και της Πράσινης Εφοδιαστικής γενικότερα. Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η ΔΕΠΑ ΑΕ.