Η συζήτηση για την αναθεώρηση της ευρωβινιέτας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είναι μια καλή ευκαιρία για τη θέσπιση ενός δίκαιου συστήματος χρέωσης των χρηστών του οδικού δικτύου, το οποίο θα εγγυάται ίσους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των διαφόρων μέσων μεταφοράς, ενώ παράλληλα θα επανεπενδύει τα έσοδα στον τομέα για να ενθαρρύνει τις καθαρές και αποδοτικότερες οδικές μεταφορές.

Αυτό αναφέρει η Διεθνής Ένωση Μεταφορέων IRU, προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι οι αναθεωρήσεις στη νομοθεσία περί χρέωσης των χρηστών του οδικού δικτύου, οι οποίες αυξάνουν τη φορολογική επιβάρυνση των υπηρεσιών εμπορευματικών μεταφορών, θα περιορίσουν την ικανότητα της βιομηχανίας να επενδύσει σε νέες καινοτομίες και σε μέτρα για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στις μεταφορές. «Οι οδικές μεταφορές αποτελούν πυλώνα της ευρωπαϊκής οικονομίας καιτης ενιαίας αγοράς, δεδομένου ότι πάνω από το 70% των εμπορευμάτων που μεταφέρονται στην ξηρά, μεταφέρονται οδικώς. Οι οδικές μεταφορές είναι ένας ζωτικός οικονομικός τομέας για την Ευρώπη και κάθε επιπρόσθετο κόστος θα καταστήσει την Ε.Ε. λιγότερο ανταγωνιστική και θα επηρεάσει άμεσα την απασχόληση», αναφέρει σχετικά η IRU. Ο κλάδος των οδικών μεταφορών έχει ήδη επενδύσει σε καινοτόμες τεχνολογίες και κατάφερε να μειώσει τις εκπομπές του μέχρι και κατά 98% τα τελευταία 20 χρόνια. Στις μεταφορές επιβατών, όπου ο ανταγωνισμός μεταξύ συλλογικών και ατομικών μεταφορών είναι πολύ υψηλός, ένας ακριβότερος τομέας λεωφορείων και πούλμαν θα ενθάρρυνε τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν Ι.Χ., υπονομεύοντας το στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα στις μεταφορές, προωθώντας τα λεωφορεία και τα πούλμαν, με τα τελευταία να αποτελούν τα καθαρότερα, ενεργειακά αποδοτικότερα και φιλικά προς το κλίμα μέσα μεταφοράς. Πιο μαζική μεταφορά επιβατών με λεωφορεία σημαίνει λιγότερες εκπομπές και πιο βιώσιμη κινητικότητα στην ΕΕ.