Τη δυνατότητα των ηλεκτρικών οχημάτων να λειτουργούν ως μέσο αποθήκευσης ενέργειας για ένα κτίριο, διερευνά η κοινοπραξία που ίδρυσαν η Hitachi Europe Ltd., η Mitsubishi Motors και η ENGIE. Πραγματοποιώντας την πρώτη σχετική επίδειξη, οι τρεις εταιρείες συνέδεσαν ένα όχημα (Mitsubishi Outlander PHEV) με το κτίριο γραφείων της ENGIE στο Ζάανταμ της Ολλανδίας.
Ο καινοτόμος φορτιστής V2X της Hitachi είναι ο πρώτος που όχι μόνο επαναφορτίζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά μπορεί επίσης να στείλει την ενέργεια πίσω στο κτίριο / δίκτυο. Επιπλέον, είναι δυνατή η σύνδεση φωτοβολταϊκών και εξωτερικών μονάδων αποθήκευσης απευθείας στο φορτιστή, επιτρέποντας μια πολύ πιο αποδοτική παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στα κτίρια.
Στο σημείο αυτό αξίζει να τονίσουμε ότι η διοχέτευση ενέργειας από τις μπαταρίες αυτοκινήτου στο σπίτι, αποτελεί αντικείμενο νομικής έρευνας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Ελλάδα ειδικότερα. Το πρόβλημα εντοπίζεται στη μεγάλη διαφορά κόστους φόρτισης μιας μπαταρίας αυτοκινήτου σε σχέση με το υψηλό κόστος του οικιακού ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο στην περίπτωση της χώρας μας επιβαρύνεται και με προσαυξήσεις περί του 100% της αξίας του.
Με τα κτίρια και τις μεταφορές να αντιπροσωπεύουν από κοινού περίπου το 75% των συνολικών εκπομπών CO2 μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών, η τεχνολογία V2B μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλο τον κόσμο, βοηθώντας παράλληλα τα κτίρια και τις επιχειρήσεις να μειώσουν το κόστος ενέργειας. Η Mitsubishi Motors, η ENGIE και η Hitachi πιστεύουν ότι ένας καινοτόμος σταθμός φόρτισης οχημάτων (V2B) μπορεί να οδηγήσει σε πιο «έξυπνα» και αποτελεσματικά συστήματα διαχείρισης ενέργειας κτιρίων.
Ο φορτιστής V2X συνδέεται με την παροχή ενέργειας του κτιρίου και όταν το κτίριο παράγει περισσότερη ηλιακή ενέργεια από αυτή που χρειάζεται, η πλεονάζουσα ενέργεια αποθηκεύεται στη μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αν δεν καταναλωθεί, μπορεί στη συνέχεια να επιστραφεί στο δίκτυο.