10.000 αυτόνομοι επιβάτες

Περισσότεροι από 10.000 επιβάτες έχουν επιβιβαστεί ήδη στα αυτόνομα λεωφορεία που δοκιμάζονται εδώ και τρεις μήνες στη Στοκχόλμη.

Περισσότεροι από 10.000 επιβάτες έχουν επιβιβαστεί ήδη στα αυτόνομα λεωφορεία που δοκιμάζονται εδώ και τρεις μήνες στη Στοκχόλμη. Δύο mini-bus λειτουργούν στην περιοχή Kista και έχουν ήδη διανύσει 2.000 χλμ., με το πιλοτικό πρόγραμμα «Autopiloten» να έχει εξάμηνη διάρκεια.

Υπεύθυνη για το εγχείρημα της σουηδικής πρωτεύουσας, που είναι και το πρώτο της Σκανδιναβίας, είναι η εταιρεία Nobina Technology. Συμμετέχουν ερευνητές από το εργαστήριο Integrated Transport Research Lab (ITRL) και το ινστιτούτο KTH Royal Institute of Technology. Μέσα από 500 και πλέον συνεντεύξεις που πραγματοποίησαν, προέκυψε -για παράδειγμα- πως το 70% των ερωτηθέντων ενδιαφέρονται για τα αυτόνομα λεωφορεία και μάλιστα θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν επιπλέον για μια τέτοια υπηρεσία.

Το πρόγραμμα Autopiloten χρηματοδοτείται κυρίως από τη Vinnova (ιδιωτικός συγκοινωνιακός φορέας) μέσω του προγράμματος Drive Sweden. Οι επιβάτες δεν χρεώνονται για να επιβιβαστούν στα 11θέσια mini-bus, τα οποία έχουν έξι καθίσματα και μεταφέρουν και έναν εκπρόσωπο της εταιρείας. Τα μοναδικά παράπονα αφορούν στη χαμηλή ταχύτητα των οχημάτων, η οποία μόλις αυξήθηκε από τα 12 στα 20 χλμ./ώρα.

Στο μεταξύ, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στο Γκέτεμποργκ, πάλι υπό την αιγίδα του προγράμματος Drive Sweden, στο οποίο συνεργάζονται 15 εταιρείες και οργανισμοί. Εκεί, λοιπόν, ένα mini-bus λειτουργεί στο κάμπους του πανεπιστημίου Chalmers University of Technology. Μετά από δοκιμές 4 εβδομάδων, το πρόγραμμα θα συνεχιστεί από το προσεχές φθινόπωρο, στο τεχνολογικό πάρκο Lindholmen Science Park, όπου και θα παραμείνει για έξι μήνες.

Το αυτόνομο όχημα του Γκέτεμποργκ ονομάζεται Arma και το κατασκευάζει η εταιρεία Navya. Έχει ως μέγιστη ταχύτητα τα 20 χλμ./ώρα και μεταφέρει 11 καθήμενους επιβάτες, ανάμεσά τους και έναν εκπρόσωπο της εταιρείας, ο οποίος απαντά στις ερωτήσεις του κοινού. Ζυγίζει 2.400 κιλά και έχει μήκος 4,75 μέτρα, με το ύψος να ορίζεται στα 2,65 μέτρα και το πλάτος στα 2,11 μέτρα. Με μία φόρτιση των μπαταριών του, μπορεί να διανύσει μέχρι και 100 χλμ. ή να λειτουργήσει για 8 ώρες. Αξίζει να αναφέρουμε, τέλος, πως το Navya Arma δοκιμάζεται παράλληλα και στη Γαλλία, στις Η.Π.Α., στην Ελβετία και στην Αυστραλία.

Δύο mini-bus λειτουργούν στην περιοχή Kista και έχουν ήδη διανύσει 2.000 χλμ., με το πιλοτικό πρόγραμμα «Autopiloten» να έχει εξάμηνη διάρκεια. Στο Γκέτεμποργκ, ένα mini-bus λειτουργεί στο κάμπους του πανεπιστημίου Chalmers University of Technology. Το αυτόνομο όχημα του Γκέτεμποργκ ονομάζεται Arma και το κατασκευάζει η εταιρεία Navya. Έχει ως μέγιστη ταχύτητα τα 20 χλμ./ώρα και μεταφέρει 11 καθήμενους επιβάτες.
Θεματική Ενότητα: 
Σύντομα Νέα

Στο ίδιο τεύχος: