Τροχοί & TIR

DAF CF Electric

Σε μία συνεργασία που, εκ των υστέρων μοιάζει περίπου αυτονόητη, DAF Trucks και VDL Groep παρουσίασαν το DAF CF Electric. Πρόκειται για ένα 100% αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο φορτηγό διανομών, βασισμένο σ
Σάββατο 02/06/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Σε μία συνεργασία που, εκ των υστέρων μοιάζει περίπου αυτονόητη, DAF Trucks και VDL Groep παρουσίασαν το DAF CF Electric. Πρόκειται για ένα 100% αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο φορτηγό διανομών, βασισμένο στο γνωστό μοντέλο της ολλανδικής DAF, με τη γραμμή μετάδοσης κίνησης να προέρχεται από το υπερυψηλής εξειδίκευσης τμήμα VDL E-Power Technology του επίσης Ολλανδού κατασκευαστή αστικών λεωφορείων. Τα φορτηγά θα κατασκευάζονται από τη DAF και η ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης θα τοποθετείται από τη VDL.

Φόρτιση σε 1,5 ώρα

Το CF Electric είναι ένας 4x2 τράκτορας μικτού βάρους συρμού έως 40 τόνους, με το απόβαρο του τράκτορα να είναι 9,7 τόνων. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 210 kW (ροπή 2.000 Nm) και τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου των 170 kWh. Η αυτονομία είναι 100 χιλιόμετρα, και το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι η δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε μιάμιση ώρα. Επιλεγμένοι πελάτες της DAF θα παραλάβουν μερικά CF Electric άμεσα για να τα εντάξουν στους στόλους τους, με τα στελέχη της DAF να αναφέρουν πως θα ακολουθήσουν κι άλλες εκδόσεις όπως απορριμματοφόρα και μικρότερα, μονά φορτηγά διανομών. Παράλληλα, συνεχίζεται η εξέλιξη των υβριδικών EcoChamps και Convenient για εφαρμογές στη διεθνομεταφορά.

Μπορεί η αρχική εντύπωση να είναι πως η DAF εισέρχεται κάπως καθυστερημένα στο «χορό» των ηλεκτρικών φορτηγών, η αλήθεια όμως είναι ότι, ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές βαρέων οχημάτων που είχε εξελίξει υβριδικά φορτηγά. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Preston Feight, η απόφαση να συνεργαστούν με τη VDL ελήφθη γιατί οι μηχανικοί θεωρούν πως, η VDL διαθέτει τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία στην αγορά. Εδώ να σημειώσουμε πως τα ηλεκτρικά λεωφορεία της VDL παράγονται πλέον σε αριθμούς που αντιστοιχούν σε μαζική παραγωγή, και όχι ως πρωτότυπα για περιορισμένη χρήση. Για τη VDL, το μεγαλύτερο όφελος είναι φυσικά, η πρόσβαση σε ένα πελατολόγιο, δυνητικά πολλαπλάσιο του αντίστοιχου των αστικών συγκοινωνιών και στις δυνατότητες των τεράστιων παραγωγικών εγκαταστάσεων της DAF. Και οι δύο εταιρείες έχουν την έδρα τους στο Αϊντχόβεν, κάτι που διευκολύνει κατά πολύ το εγχείρημα.

Στο ίδιο τεύχος #362

PreviousNext