Τροχοί & TIR

Scania Interlink HD VIP by Svempas

Ο διάδοχος του Scania OmniExpress είναι ένα εντυπωσιακό λεωφορείο. Το Scania Interlink προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ύψους (LD, MD και HD) για μία εκτεταμένη ποικιλία εφαρμογών από intercity έως πού
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/06/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ο διάδοχος του Scania OmniExpress είναι ένα εντυπωσιακό λεωφορείο. Το Scania Interlink προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ύψους (LD, MD και HD) για μία εκτεταμένη ποικιλία εφαρμογών από intercity έως πούλμαν για πολυτελή τουρισμό. Το σασί κατασκευάζεται στη Σουηδία και το αμάξωμα στη γειτονική Φινλανδία.

Πριν από μερικούς μήνες ο θρυλικός βελτιωτικός οίκος Svempas, στα περίχωρα της Στοκχόλμης ανέλαβε να αναβαθμίσει αισθητικά ένα Interlink HD, με το αποτέλεσμα να είναι, ως συνήθως, απίθανο, αυτή τη φορά με τη μορφή του Scania Interlink HD VIP by Svempas. Από τα κεντρικά στη Σουηδία μας ρώτησαν αν θα μας ενδιέφερε να οδηγήσουμε το όχημα, και μερικές μέρες μετά βρεθήκαμε στις πόρτες ενός βιομηχανικών διαστάσεων γκαράζ στις αποβάθρες του Σοντερτάγιε όπου φυλάσσονται όλα τα πολύτιμα και μοναδικά Scania.

Πανδαισία

Το Svempas είναι ένα τριάξονο (6x2*4) Interlink HD με τον τελευταίας γενιάς 13λιτρο 450 Euro 6 κινητήρα, στην ανώτερη διαμόρφωση εξοπλισμού της συγκεκριμένης σειράς, στο οποίο ο σχεδιασμός της βαφής του εξωτερικού και η διαμόρφωση του σαλονιού έχουν γίνει από το διάσημο μάστορα της Svempas, Jan Richter. Η βαφή ανατέθηκε στην εταιρεία Billackeringen I Mjolby και ≪βγάζει≫ μάτια με την καλή έννοια: Η χρωματική παλέτα του αμαξώματος είναι άκρως επιτυχημένη και το αποτέλεσμα δείχνει επιβλητικό κάτω από το κρυστάλλινο σουηδικό φως. Η πολύ ψαγμένη τριχρωμία στην οποία κυριαρχεί το σκούρο καφέ, μας θύμισε εξωτικά σπορ ιταλικά υπεραυτοκίνητα, με τις επιθετικές ρίγες και μεταλλικές ενθέσεις να ≪δένουν≫ οπτικάτο σύνολο. Στα 14,09 μέτρα μήκους, το Interlink HD κατορθώνει να δείχνει δυναμικό κι ανάλαφρο ταυτόχρονα ενώ, το πίσω τμήμα του αμαξώματος είναι το ωραιότερο που έχουμε δει σε λεωφορείο Scania.

Δεκατρείς ανακλινόμενες πολυθρόνες σεβαστών διαστάσεων αντικριστά τοποθετημένες, με τραπέζια μεγάλου μεγέθους ανάμεσά τους και φωτισμό VIP σαν σε φουαγιέ κινηματογράφου, φροντίζουν για τις χλιδάτες μετακινήσεις των τυχερών επιβατών. Υπάρχει κι ένας καναπές στο πίσω τμήμα για τρία άτομα, συν το κάθισμα του ξεναγού. Θύρες USB παντού, μαζί με παροχές των 220 βολτ και πρόσβαση στο διαδίκτυο διευκολύνουν την εργασία ή αναψυχή, και οι επενδύσεις σε διάδρομο και πλαϊνά πάνελ είναι ιδιαίτερα φροντισμένες.

Μια γρήγορη βόλτα στην εξοχή

Η θέση οδήγησης είναι αψεγάδιαστη από εργονομικής απόψεως, με το κάθισμα να έχει γενναιόδωρες διαστάσεις και τη στήριξη του κορμού να ικανοποιεί απόλυτα. Μοναδικό σημείο κριτικής, ο τρόπος που ανοίγει το παράθυρο του οδηγού σε δύο τμήματα. Ολόκληρη η γραμμή μετάδοσης κίνησης προέρχεται αυτούσια από τα φορτηγά του κατασκευαστή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το αυτοματοποιημένο κιβώτιο Opticruise (GRSO895R) βοηθά τον κινητήρα DC13 147 των 450hp (μέγιστη ροπή 2.350 Nm) να ξεδιπλώνει τις αρετές του με πολύ γραμμικό τρόπο. Καμία απολύτως χρονική υστέρηση στην εκκίνηση κατά το πάτημα του γκαζιού, και ισχυρή, αδιάλειπτη επιτάχυνση μέχρι τον κόφτη (τελική σχέση μετάδοσης 3,07).

Το λεωφορείο είναι πολύ ήσυχο, ακόμη και στην τελική του, με την ανάρτηση να σιδερώνει τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η σωστή ηχομόνωση πρέπει να πριμοδοτείται και από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις, με τους σχεδιαστές των Σουηδών να χρησιμοποιούν ένα ιδιαίτερο τρικ: το εμπρός τμήμα του λεωφορείου είναι πλάτους 2,41 μέτρων αντί για τα συνήθη 2,55 με πολλά οφέλη σε μανουβράρισμα, απόβαρο και μείωση του συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης. Το ριτάρντερ με χειροκίνητο, ή πλήρως αυτόματο έλεγχο μειώνει δραστικά την ταχύτητα κίνησης όταν χρειαστεί, και η αίσθηση του πεντάλ είναι πολύ δουλεμένη. Κινηθήκαμε για δύο ώρες σε επαρχιακό, άγνωστο σε εμάς οδικό δίκτυο, και με την αυτοπεποίθηση που σου δίνει το λεωφορείο, σηκώσαμε το γκάζι από το δάπεδο μόνο όταν πλησιάζαμε σε διασταυρώσεις.

Συνοπτικά, για όχημα παρόμοιων διαστάσεων (ύψος 3,60 μέτρα) και μικτού 25 τόνων, το Interlink HD έχει δυναμικά χαρακτηριστικά που θα κάνουν τον έμπειρο οδηγό να ξεχάσει αμέσως τον όγκο του οχήματος και να κινείται σβέλτα και με ασφάλεια παντού. Μοναδικό μειονέκτημα του Svempas το γεγονός ότι, πρόκειται για μοναδικό ≪κομμάτι≫ που, δεν θα διατεθεί εμπορικά, αφήνοντας με την όρεξη τους απανταχού πιστούς της φίρμας. Π

Στο ίδιο τεύχος #362

PreviousNext