Τροχοί & TIR

Commercial Vehicle Show 2018: Τα καλύτερα της έκθεσης του Μπέρμιγχαμ

Πολλές και ενδιαφέρουσες ήταν οι πρωτιές στην έκθεση «Commercial Vehicle Show 2018» του Μπέρμιγχαμ του Ην. Βασιλείου. Εκεί βρέθηκαν σχεδόν 21.000 επισκέπτες από όλους τους κλάδους του χώρου. Η μεγαλ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Παρασκευή 15/06/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Πολλές και ενδιαφέρουσες ήταν οι πρωτιές στην έκθεση «Commercial Vehicle Show 2018» του Μπέρμιγχαμ του Ην. Βασιλείου. Εκεί βρέθηκαν σχεδόν 21.000 επισκέπτες από όλους τους κλάδους του χώρου. Η μεγαλύτερη παγκόσμια πρεμιέρα του σόου ήταν αυτή του νέου Ford Fiesta Van, ένα μοντέλο για το οποίο θα διαβάσετε περισσότερα στο θέμα που ακολουθεί. Παγκόσμια πρώτη επίσης, για τα Mitsubishi Shogun Sport Van και Mitsubishi L200 Barbarian SVP II, αλλά και για το επίσης σκληροτράχηλο pick-up, το Isuzu D-MAX Stealth που ετοίμασε η Arctic Trucks.

Ντεμπούτο για την αγορά του Ην. Βασιλείου έκανε το νέο πρόγραμμα «Ready For Professionals» που δημιούργησε η Fiat Professional, προκειμένου να ικανοποιήσει τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για ειδικές διαμορφώσεις με την έγκριση του κατασκευαστή πάνω στο Fiat Ducato. Στην ίδια λογική και οι μετατροπές «Built for Business» για το Peugeot Boxer, αλλά και η γκάμα «Relay Ready to Run» της Citroen. Βρετανικό ντεμπούτο για την έκδοση Renault Trafic Formula Edition, για το ηλεκτρικό Volkswagen e-Crafter, για το Ssangyong Musso και για το LDV V80 Electric, ένα ηλεκτρικό βαν (και mini-bus) που υπόσχεται αυτονομία άνω των 200 χλμ.

Έκπληξη αποτέλεσε το νέο Mercedes-Benz Sprinter σε έκδοση ψυγείου, μια μετατροπή της βρετανικής Paneltex που εμφανίστηκε στην έκθεση με καμουφλαρισμένο αμάξωμα, καθώς το εμπορικό λανσάρισμα του οχήματος θα πραγματοποιηθεί αργότερα φέτος. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά τα σημαντικότερα εκθέματα της φετινής έκθεσης «CV Show».

Mitsubishi Shogun Sport Commercial

Το Mitsubishi Shogun Sport Commercial είναι ένα επαγγελματικό όχημα με εκτός δρόμου χαρακτηριστικά, που στηρίζεται στο ομώνυμο νέο SUV της εταιρείας και το οποίο προορίζεται αποκλειστικά για την αγορά του Ην. Βασιλείου. Ένα πλαστικό διαχωριστικό ύψους μόλις 15 εκατοστών πίσω από τα δύο εμπρός καθίσματα, οριοθετεί τον επίπεδο χώρο φόρτωσης των 1.500 λίτρων, που διαθέτει επένδυση μοκέτας. Τα πίσω παράθυρα είναι αδιαφανή, ενώ προαιρετικά μπορούν να αντικατασταθούν από ατσάλινα ελάσματα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο turbodiesel κινητήρας των 2,4 λίτρων που παράγει ισχύ 181 ίππων. Συνεργάζεται με το ολοκαίνουργιο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, αλλά και με το σύστημα τετρακίνησης «Super Select II» της Mitsubishi Motors, που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει την κίνηση στους δύο τροχούς.

Το μοντέλο στηρίζεται στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού του SUV και προσφέρει πολυτέλεια, άνεση και τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές της Mitsubishi Motors. Διαθέτει δερμάτινα, ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα, όπως και διζωνικό κλιματισμό, αλλά και το ηχοσύστημα Mitsubishi Power Sound System με τα επιπλέον tweeter και τον ενισχυτή των 510W.

Το σύστημα infotainment Smartphone Link Display Audio (SDA) είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Η ασφάλεια ενισχύεται από τα συστήματα Adaptive Cruise Control (ACC), Forward Collision Mitigation (FCM), Blind Spot Warning (BSW),την κάμερα 360O και τους πίσω αισθητήρες Ultrasonic MisAcceleration Mitigation System (UMS).

Mitsubishi L200 Barbarian SVP II

Το L200 Barbarian SVP II είναι το δεύτερο ειδικό μοντέλο που φτιάχνει το βρετανικό τμήμα της Mitsubishi Motors, η εταιρεία Special Vehicle Projects (SVP). Μόλις 250 μονάδες του σπέσιαλ αυτού pick-up θα κατασκευαστούν, οι μισές στην περλέ βαφή Diamond Black και οι υπόλοιπες στη μεταλλική Atlantic Grey. Αμφότερες οι εκδόσεις διαθέτουν πορτοκαλί λεπτομέρειες και κοστίζουν από 30.135 λίρες (34.518 ευρώ).

Το πορτοκαλί του πράγματος συνεχίζεται και στην καμπίνα, όπου έχουν τοποθετηθεί δερμάτινα καθίσματα, στα προσκέφαλα των οποίων είναι κεντημένα το λογότυπο «SVP» και ο αύξων αριθμός του κάθε μοντέλου. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα infotainment Smartphone Link Display Audio (SDA), ο χειρισμός του οποίου γίνεται είτε μέσω της οθόνης αφής είτε με φωνητικές εντολές. Στάνταρ είναι και οι προβολείς Bi-Xenon με τα φώτα ημέρας LED, όπως και η κάμερα οπισθοπορείας. Οι ζάντες των 17 ιντσών φοράνε all-terrain ελαστικά της BF Goodrich, που για να χωρέσουν, χρειάστηκε να επεκταθούν οι θόλοι του οχήματος. Ο αλουμινένιος turbodiesel κινητήρας των 2,4 λίτρων συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης Super Select 4WD και με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Υπάρχει και η επιλογή για πεντάρι αυτόματο κιβώτιο με χειριστήρια (paddles) αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Ο οδηγός μπορεί να αλλάξει εν κινήσει τη μετάδοση της κίνησης από 2WD σε 4WD, σε ταχύτητες μέχρι και τα 100 χλμ./ώρα.

Isuzu D-Max Arctic Trucks Stealth

Σε 10 μόλις αντίτυπα θα κατασκευαστεί το νέο Isuzu D-Max Arctic Trucks Stealth, που στηρίζεται στο D-Max Arctic Trucks AT35 Double Cab Automatic και το οποίο ξεχωρίζει μέσω της μαύρης βαφής «Cosmic Black Mica». Τη μορφή του αμαξώματος διανθίζει το πακέτο χρωμίου «De-chrome» που περιλαμβάνει μαύρης απόχρωσης ράγες οροφής, πλευρικά σκαλοπάτια, γρίλια μάσκας, καπάκια καθρεπτών, χειρολαβές, πίσω προφυλακτήρα και περίγραμμα των προβολέων ομίχλης.

Μαύρο είναι και το εμπρόσθιο λογότυπο της Isuzu, ενώ πίσω αντί για τα παραδοσιακά αυτοκόλλητα της μάρκας, συναντάμε το επίσης μαύρο σηματάκι «D-Max Arctic Trucks». Ίδιας απόχρωσης είναι και το πίσω roll-bar, όπως και το κάλυμμα της καρότσας. Τις εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνουν τα φώτα και οι προβολείς ομίχλης τεχνολογίας LED, αλλά και τα δύο σετ από φώτα λέιζερ, τα οποία βρίσκονται στον εμπρόσθιο προφυλακτήρα και στο roll-bar. Περνώντας στο εσωτερικό της έκδοσης «Stealth», συναντάμε δερμάτινες επενδύσεις που φτιάχτηκαν ειδικά για το D-Max. Το σύστημα infotainment συνεργάζεται με οθόνη αφής 9 ιντσών (Multifunction Colour Touchscreen), εννέα ηχεία (ανάμεσά τους και ένα subwoofer) και θύρα HDMI. Η τιμή του νέου Isuzu D-Max Arctic Trucks Stealth στο Ην. Βασίλειο ορίστηκε στις 44.005 λίρες (50.333 ευρώ).

Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Το νέο Navara OFF-ROADER AT32 αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας μεταξύ της Nissan και της ισλανδικής εταιρείας Arctic Trucks, που ειδικεύεται στην κατασκευή σκληροτράχηλων εκτός δρόμου οχημάτων. Η ειδική έκδοση του Navara εξοπλίζεται με ανάρτηση που αυξάνει την απόστασή του από το έδαφος κατά 20 χλστ. (243 από 223 χλστ.) Το παραπάνω, σε συνδυασμό με τα ελαστικά των 32 ιντσών που φιλοξενούνται σε ζάντες 17 ιντσών της Arctic Trucks, αυξάνουν συνολικά την εδαφική ανοχή κατά 40 χλστ. Η γωνία προσέγγισης εμποδίου έχει ανέβει από τις 30,4° στις 35°, την ίδια στιγμή που η αντίστοιχη γωνία εξόδου από ένα εμπόδιο έχει πάει από τις 22,2° στις 24°. Επιπλέον ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά της έκδοσης OFF-ROADER AT32, είναι οι ποδιές που προστατεύουν τον κινητήρα, το κιβώτιο και το ντεπόζιτο. Ακόμα, συναντάμε διευρυμένους θόλους τροχών, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει κλείδωμα του εμπρός διαφορικού και αναπνευστήρας (snorkel), ο οποίος αυξάνει τη δυνατότητα υδάτινου περάσματος του Navara κατά 200 χλστ., φέρνοντας την εν λόγω τιμή στα 800 χλστ.

Στον στάνταρ εξοπλισμό του Navara OFF-ROADER AT32 υπάρχουν -μεταξύ άλλων- τα συστήματα Hill Start Assist, Hill Decent Control, Intelligent Emergency Braking και Intelligent Around View Monitor. Όπως κάθε «κανονικό» επαγγελματικό μοντέλο της Nissan, έτσι και το Navara OFF-ROADER AT32 συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση πέντε χρόνων.

Nissan e-NV200 με μεγαλύτερη αυτονομία

Η αναβαθμισμένη έκδοση του ηλεκτρικού Nissan e-NV200 διαθέτει μεγαλύτερες μπαταρίες 40kWh, οι οποίες ανέβασαν την αυτονομία του οχήματος κατά 60% (ή αλλιώς κατά 100 χλμ.) σε σχέση με την παλαιότερη έκδοση με τις μπαταρίες των 24kWh, κάτι που σημαίνει πως το ηλεκτρικό μοντέλο είναι σε θέση να διανύσει πλέον 280 χλμ., πριν χρειαστεί να ξανασυνδεθεί με την πρίζα. Η διαδικασία της φόρτισης διαρκεί 21,5 ώρες σε μία οικιακή πρίζα ή 7,5 ώρες αν το αυτοκίνητο συνδεθεί σε ένα wallbox. Σε 40 με 60 λεπτά, πάντως, ένας ταχυφορτιστής φέρνει τις μπαταρίες στο 80% της πληρότητάς τους.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας παράγει ισχύ 109 ίππων και ροπή 254 Nm, επιτρέποντας στο επαγγελματικό όχημα μηδενικών ρύπων να αναπτύσσει ταχύτητα έως και τα 123 χλμ./ώρα. Ο χώρος φόρτωσης έχει όγκο 4,2 m3 και χωράει δύο ευρωπαλέτες. Το ωφέλιμο φορτίο του Nissan e-NV200 ανέρχεται σε 662 κιλά. Το Nissan e-NV200, τέλος, υπάρχει στην αγορά από το 2014 και έχει καταφέρει να πουλήσει μέχρι σήμερα, περισσότερες από 15.000 μονάδες.

Toyota Hilux AT35

Στην έκθεση CV Show οι Toyota και Arctic Trucks παρουσίασαν το Hilux AT35, τον τελευταίο καρπό της μακράς συνεργασίας τους, που έχει βοηθήσει την ισλανδική εταιρεία να αποκτήσει παγκόσμια φήμη, αλλά και το ιαπωνικό pick-up να αποδείξει στην πράξη τις εκτός δρόμου ικανότητές του. Από κοινού οι δύο εταιρείες έχουν σπάσει παγκόσμια ρεκόρ και έχουν κατακτήσει πρωτιές τόσο στην Αρκτική όσο και στην Ανταρκτική. Ποιος ξεχνάει, άραγε, την αποστολή της εκπομπής Top Gear του BBC στο Μαγνητικό Βόρειο Πόλο με ένα Hilux της Arctic Trucks;

Για να γυρίσουμε στο Μπέρμιγχαμ και στην έκθεση, το Arctic Trucks Toyota Hilux AT35 είναι άμεσα διαθέσιμο στο Ην. Βασίλειο, με το λανσάρισμά του να συμπίπτει χρονικά με τα 50α γενέθλια του Hilux. Διαθέτει custom ανάρτηση και πατάει σε ζάντες 17 ιντσών που φοράνε all-terrain ελαστικά 35 ιντσών (315/70 R17). Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η εδαφική ανοχή κατά 25% σε σχέση με το εργοστασιακών προδιαγραφών μοντέλο, το οποίο στην Double Cab εκδοχή του απέχει 293 χλστ. από το έδαφος. Οπότε στην περίπτωση του Hilux AT35 μιλάμε για μία τιμή της τάξης των 352 χλστ.! Ομοίως, οι γωνίες εισόδου και εξόδου σε εμπόδιο διαμορφώνονται από τις 31ο και 26ο του «μαμά» μοντέλου, στις 37ο και 28ο αντίστοιχα.

Ο εξοπλισμός του Hilux AT35, ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων roll-bars, ποδιές, ράγες οροφής, πρόσθετο φωτισμό LED, κάλυμμα καρότσας, air lockers στα διαφορικά, αεροσυμπιεστές, βαρούλκα, εκτροπείς αέρα, ελαστικά Mud & Winter και snorkels. Το όχημα συνοδεύεται από πλήρη 5ετή εργοστασιακή εγγύηση της Toyota, όπως ισχύει και στα «κανονικά» Hilux.

Στο ίδιο τεύχος #362

PreviousNext