Το κρατικό κινέζικο ινστιτούτο CAERI (China Automotive Engineering Research Institute) διεξήγαγε πρόσφατα δοκιμές αυτόνομης οδήγησης στους δρόμους του Τσονγκτσίνγκ. Ο λόγος που επιλέχθηκε η συγκεκριμένη πόλη, είναι πως οι οδικές συνθήκες που υπάρχουν εκεί, ομοιάζουν με το 85% των καταστάσεων που θα συναντήσει κανείς παγκοσμίως.
Οι εταιρείες που συμμετείχαν έδωσαν τεστ, προκειμένου να τους χορηγηθεί η σχετική άδεια δοκιμών των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης. Η Foton Motor είχε 100% επιτυχία στις δοκιμασίες και έγινε έτσι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία επαγγελματικών οχημάτων, που διαθέτει επίσημη άδεια δοκιμών στην Κίνα.
Το αυτόνομο φορτηγό της Foton Motor μπορεί να αλλάζει λωρίδες από μόνο του, με βάση την ανίχνευση του περιβάλλοντος χώρου. Από μόνο του το όχημα, επίσης, αποφεύγει να ολισθαίνει στις ανηφόρες και τις κατηφόρες. Σε περίπτωση κίνησης σε δρόμο δύο λωρίδων, όταν το όχημα αναγνωρίσει εμπόδιο ή άλλο όχημα που κινείται αργά, το προσπερνάει όταν αυτό είναι ασφαλές. Αν συναντήσει πεζό σε δρόμο μίας λωρίδας, το αυτόνομο φορτηγό επιβραδύνει και φρενάρει. Επιπλέον, προσαρμόζεται στην ταχύτητα κίνησης του προπορευόμενου οχήματος και κρατάει από αυτό ασφαλή απόσταση.
Σύμφωνα με τις δοκιμές των εμπειρογνωμόνων του CAERI, το φορτηγό της Foton Motor είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (L3) σε ημι-κλειστή διαδρομή. Υπενθυμίζουμε, τέλος, πως το ανώτερο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης είναι το πέμπτο (L5), κατά το οποίο ένα όχημα μπορεί να λειτουργεί δίχως την παραμικρή συνδρομή κάποιου οδηγού. Δεν είναι ανάγκη να διαθέτει καν τιμόνι και πεντάλ…