Με την παραπάνω χαρακτηριστική φράση ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης τοποθετήθηκε υπέρ της κατασκευής των λεωφορείων και άλλων οχημάτων του δημοσίου από τις ελληνικές βιομηχανίες, όπως η ΕΛΒΟ και τα «Αμυντικά Συστήματα».

Η παραπάνω αναφορά έγινε στη διάρκεια παρέμβασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Άρτα κατά τη συζήτηση με θέμα: «Πρόσβαση και Συνδεσιμότητα Μεταφορών». Συγκεκριμένα, ο κ. Σπίρτζης απαντώντας στον ευρωβουλευτή Jacek Saryusz-wolksi που έκανε λόγο για τη σημασία των έργων στην παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας, είπε:

«Ναι στα μικρά έργα. Προφανώς αυτό είναι και το δικό μας σχέδιο και το δικό μας πρόγραμμα, για να τονώσουμε όχι τα έργα για τα έργα, αλλά τα έργα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας. Αλλά εδώ πρέπει να κάνουμε μία μεγάλη κουβέντα. Προτείνατε να δούμε λιγότερο ενεργοβόρα ή καλύτερης τεχνολογίας οχήματα. Κι ένα αντίστοιχο αίτημα είχε και ο εκπρόσωπος των μεταφορέων. Εδώ λοιπόν πρέπει να γίνει μία κουβέντα, ποιο κομμάτι της ευρωπαϊκής παραγωγής ανήκει σε κάθε χώρα.

Διότι, δε μπορεί η Ελλάδα να συνεχίσει να δανείζεται για να αγοράζει οχήματα από άλλες χώρες και μετά να περνάει μνημόνια. Δε μπορεί την ίδια στιγμή την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων στη Θεσσαλονίκη να την εκκαθαρίζουμε και να την κλείνουμε ή τα Αμυντικά Συστήματα και μάλιστα να είναι και μνημονιακή υποχρέωση αυτή. Δε γίνεται. Άρα πρέπει ένα κομμάτι αυτών των οχημάτων να παράγεται, σε συνεργασία με άλλους κατασκευαστικούς οίκους, στη χώρα μας. Είναι η καλύτερη επιδότηση που μπορεί να δοθεί και όσο άμεσα γίνει, τόσο ευκολότερα θα δώσουμε και εμείς κίνητρα για την αντικατάσταση του στόλου των λεωφορείων και των φορτηγών σε αντιρρυπαντική τεχνολογία, σε ηλεκτροκίνηση και όλα τα υπόλοιπα. Αλλά σας υποσχόμαστε κιόλας ότι δεν πρόκειται να αγοράσουμε ένα λεωφορείο. Καλύτερα να πηγαίνουμε με γαϊδούρι, παρά να δανειζόμαστε για να καταναλώνουμε. Το είπαμε και στην EIB (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για να είμαστε καθαροί». Υπενθυμίζουμε ότι και σε άλλες πρόσφατες δηλώσεις του, ο κ. Σπίρτζης έχει ταχθεί υπέρ της βιώσιμης λειτουργίας της ΕΛΒΟ με την ανάθεση κατασκευών τροχαίου υλικού για λογαριασμό του δημοσίου.