Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Μαύρη σελίδα Τον περασμένο μήνα, εκεί στον Κηφισό, γράφτηκε μια από τις πιο μελανές σελίδες για τον κόσμο του φορτηγού, ένα τραγικό δυστύχημα στο οποίο εντελώς άδικα χάθηκαν δυο ζωές, εξαιτίας της ε
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 01/06/2018 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μαύρη σελίδα

Τον περασμένο μήνα, εκεί στον Κηφισό, γράφτηκε μια από τις πιο μελανές σελίδες για τον κόσμο του φορτηγού, ένα τραγικό δυστύχημα στο οποίο εντελώς άδικα χάθηκαν δυο ζωές, εξαιτίας της εγκληματικής ασυνειδησίας ενός υποτίθεται επαγγελματία που σκόρπισε το θάνατο οδηγώντας σε κατάσταση μέθης ένα φορτηγό παράνομο, με πλαστά και παραποιημένα στοιχεία κυκλοφορίας.

Θεώρησε αυτός ο άνθρωπος, ότι αφού κατάφερε να ανέβει στην καμπίνα, έτσι θα μπορούσε και να οδηγήσει. Η συνήθης απατηλή σκέψη εκείνου που πίνει, αλλά την ίδια στιγμή πιστεύει ότι σε αυτόν το αλκοόλ κάνει …εξαίρεση και δεν επηρεάζει τις δικές του ικανότητες. Δυστυχώς, η λανθασμένη αυτή αντίληψη, αποτέλεσμα αμάθειας και επαγγελματικής ανεπάρκειας, έχει φωλιάσει για τα καλά στο μυαλό πολλών οδηγών που μετά τα «τσιπουράκια» της παρέας, κάθονται στο τιμόνι και μετατρέπονται σε εν δυνάμει φονιάδες αθώων ανθρώπων. Που κυκλοφορούν ανάμεσά μας και «όποιον πάρει ο χάρος». Μπροστά σε αυτή τη στυγνή πραγματικότητα, δεν μπορούμε να μιλήσουμε ούτε για εκπαίδευση, ούτε για κοινωνική ευθύνη ή επαγγελματική κουλτούρα επαγγελματιών οδηγών. Κάτι τέτοιο, την παρούσα στιγμή, θα ήταν μάλλον ειρωνικό.

50+50+50=0

Πριν από έντεκα χρόνια, το υπ. Μεταφορών ολοκλήρωσε την ηλεκτρονική καταγραφή των φορτηγών ΔΧ οχημάτων, καθιέρωσε το ΗΑΣ, δηλαδή το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα, το γνωστό μας τσιπάκι και υποχρέωσε όλους τους ιδιοκτήτες φορτηγών να το προμηθευτούν, πληρώνοντας μάλιστα ένα σεβαστό ποσό, και να το κολλήσουν στο παρμπρίζ του φορτηγού τους.

Στο τσιπάκι, υπενθυμίζουμε, βρίσκονται καταχωρημένα τα στοιχεία νομιμότητας του αυτοκινήτου και του ιδιοκτήτη, όπως αυτά αντιστοιχούν στο μητρώο του υπουργείου. Παράλληλα, το υπουργείο υποχρέωσε και το ΠΣΧΕΜ να προχωρήσει στην αγορά, συνολικά, 400 περίπου συσκευών reader για την ανάγνωση αυτών των στοιχείων από το τσιπάκι. Ομοίως στην αγορά των readers υποχρεώθηκαν και η ΟΦΑΕ και η Ομοσπονδία των τουριστικών λεωφορείων ΔΧ. Οι συσκευές αυτές παρέμεναν στα αζήτητα για αρκετά χρόνια με τις Ομοσπονδίες να περιμένουν εντολές για τη διάθεσή τους στις Περιφέρειες οι οποίες θα τις διέθεταν στις αστυνομικές, τελωνειακές και λιμενικές αρχές, που είναι και οι κατά νόμο αρμόδιες για τη διενέργεια των ελέγχων που, επαναλαμβάνουμε, αφορούν στη νομιμότητα των οχημάτων.

Πριν από περίπου τρία χρόνια, οι τρεις Ομοσπονδίες έλαβαν εντολή να διαθέσει η κάθε μια από 50 readers σε συγκεκριμένες Περιφέρειες της χώρας και αμέσως έστειλαν τις συσκευές. Άλλη εντολή δεν δόθηκε. Τα υπόλοιπα readers παραμένουν στη σκόνη και στην αχρηστία, όπως στην αχρηστία παραμένουν και τα 150 που δόθηκαν στις αρμόδιες αρχές για την πραγματοποίηση των ελέγχων στα ΔΧ φορτηγά και τουριστικά λεωφορεία για τον απλό λόγο ότι δεν χρησιμοποιούνται. Αυτή είναι η πραγματικότητα, αυτή που επιτρέπει στον οποιοδήποτε να κυκλοφορεί ένα φορτηγό «μαϊμού», όπως αυτό που σκόρπισε το θάνατο στον Κηφισό.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

Στο ίδιο τεύχος #362

PreviousNext