Μέσα στο φθινόπωρο θα ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο μετά την έγκριση την επένδυσης ύψους 250 εκ. ευρώ από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ απομένει και η κύρωσή της από τη Βουλή και κατόπιν από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν (DG Comp), που θα κρίνει εάν προσκρούει στη νομοθεσία περί κρατικών ενισχύσεων. Και οι δύο αυτές διαδικασίες κρίνονται ως τυπικές, καθώς η όλη επένδυση και το χρονοδιάγραμμά της με έναρξη κατασκευής εντός του έτους αποτελούν μνημονιακή υποχρέωση.

Η ανάδοχος κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair η οποία θα έχει τη διαχείριση του εμπορευματικού κέντρου για 60 χρόνια δεσμεύεται να κατασκευάσει 120.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων, ενώ θα ακολουθήσουν ακόμη 115.000 τ.μ. σε βάθος μιας πενταετίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 158,4 εκατ. ευρώ και κατανέμεται σε 90,5 εκατ. στην πρώτη και 67,9 εκατ. ευρώ στη δεύτερη. Από τα 90,5 εκατ. της αρχικής επένδυσης, τα 10 εκατ. είναι το εφάπαξ τίμημα που θα εισπράξει η ΓΑΙΑΟΣΕ. Υπενθυμίζεται ότι η ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρου προβλέπεται να έχει πραγματοποιηθεί σε διάστημα 2 ετών, ενώ, όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, θα έχει εξασφαλίσει τζίρο πολλών εκατομμυρίων ευρώ από τη διακίνηση και αποθήκευση των εμπορευμάτων καθώς και άλλων υπηρεσιών Logistics μαζί με εκατοντάδες θέσεις εργασίας προς όφελος της οικονομίας γενικότερα.

«Θριάσιο 2»

Στο μεταξύ, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες για τη σύνταξη και προκήρυξη του διαγωνισμού που θα αφορά στην εκμετάλλευση της όμορης έκτασης των 1.450 στρεμμάτων με την κατασκευή εκεί του δεύτερου και μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ, δηλαδή σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, δαπάνης περί τα 300 εκ. ευρώ για το οποίο έχει ήδη εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 180 εκ. ευρώ από την Ε.Ε. για τις απαιτούμενες σιδηροδρομικές υποδομές και την ανέγερση αποθηκευτικών χώρων.

Απομένει – και αυτό είναι το ενδιαφέρον στοιχείο – να προσδιοριστεί η προστιθέμενη αξία που θα προσφέρει ο ιδιώτης επενδυτής στον ΟΣΕ, κυρίως ως προς τη διαχείριση και λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου και την αύξηση των φορτίων, η οποία πάντως θεωρείται δεδομένη χάρη στη βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών και τη συνεχιζόμενη αύξηση των διακινούμενων κοντέινερ των προερχόμενων από την Κίνα και τις άλλες χώρες της ανατολική Ασίας.