Τροχοί & TIR

DAF Innovative Trucks

Έχοντας 90 χρόνια ζωής, η DAF Trucks εξελίσσει εντατικά τα νέα της -αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά- φορτηγά (Electric & Hybrid Innovation Trucks), τα οποία θα αρχίσουν μέσα στην επόμενη χρονιά να
Κυριακή 14/10/2018 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Έχοντας 90 χρόνια ζωής, η DAF Trucks εξελίσσει εντατικά τα νέα της -αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά- φορτηγά (Electric & Hybrid Innovation Trucks), τα οποία θα αρχίσουν μέσα στην επόμενη χρονιά να δοκιμάζονται στην πράξη από επιλεγμένους πελάτες της ολλανδικής μάρκας. Πρόκειται για τo ηλεκτρικό DAF LF και δύο εκδόσεις του DAF CF, μία ηλεκτρική και μία υβριδική.

Πιο συγκεκριμένα, το DAF LF Electric εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα της Cummins, ο οποίος αποδίδει 266 ίππους ισχύος (μέγιστη τιμή: 340 hp). Το φορτηγό των 19 τόνων διαθέτει μπαταρίες έως και 222 kWh, που του προσδίδουν αυτονομία μέχρι και 220 χλμ., έχοντας μάλιστα πλήρες φορτίο.

Σε ό,τι αφορά στο DAF CF Electric, αυτό κάνει χρήση της τεχνολογίας E-Power Technology της VDL. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει ισχύ 286 ίππων (μέγιστη τιμή: 326 hp) και τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου 170 kWh. Ο 4x2 τράκτορας προσφέρεται για μικτό βάρος συρμού μέχρι 37 τόνους και προσφέρει γρήγορη φόρτιση των μπαταριών σε 30 λεπτά, με τη διαδικασία της πλήρους φόρτισης να διαρκεί 1,5 ώρα. Η αυτονομία του φορτηγού είναι περίπου στα 100 χλμ.

Το υβριδικό DAF CF Hybrid, εξοπλίζεται με τον κινητήρα PACCAR MX-11 των 10,8 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 450 ίππους ισχύος. Ο diesel κινητήρας συνεπικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα της ZF (100 hp, μέγιστη τιμή 175 hp), με το κιβώτιο TraXon να είναι και αυτό της ZF. Οι μπαταρίες των 85 kWh, επιτρέπουν την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του φορτηγού για 30 μέχρι 50 χλμ. και μπορούν να φορτιστούν είτε από τον diesel κινητήρα κατά την κίνηση του οχήματος, είτε μέσω φορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Η διαδικασία της ταχείας πλήρους φόρτισης διαρκεί 30 λεπτά, ενώ η φόρτιση στο 80% πραγματοποιείται μέσα σε 20 λεπτά. Εξάλλου, η ανάκτηση ενέργειας πραγματοποιείται και μέσω της πέδησης ή με τη βοήθεια λειτουργιών όπως το Down Hill Speed Control και το Predictive Cruise Control. Αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον ηλεκτροκινητήρα για να λειτουργήσει σε συνδυασμό με τον κινητήρα diesel, για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Οι μπαταρίες του υβριδικού συστήματος τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτρικό κινητήρα, τον ηλεκτρικό συμπιεστή αέρα, καθώς και το προαιρετικό σύστημα e-PTO, το οποίο χρησιμοποιείται στο σύστημα ψύξης των φορτηγών ψυγείων, ενισχύοντας περαιτέρω τη λειτουργία χαμηλού θορύβου.

PreviousNext