Δύο χρόνια θα διαρκέσουν οι δοκιμές των ηλεκτρικών eActros, με τη Mercedes-Benz Trucks να ξεκινά τη διαδικασία, επιλέγοντας για αρχή την εταιρεία logistics, Hermes, η οποία έχει ήδη συνεργασία με τη Mercedes-Benz Vans χρησιμοποιώντας τα eVito για τον ίδιο σκοπό. Συνολικά 20 θα είναι οι εταιρείες που θα τεστάρουν το ηλεκτρικό φορτηγό της Daimler για ένα χρόνο. Η κάθε μία από αυτές θα παραλάβει είτε τη διαξονική έκδοση των 18 τόνων είτε την τριαξονική των 25 τόνων.

Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις και στην κάθε μία θα εντάσσονται δέκα εταιρείες. Στο προσεχές διάστημα, θα παραλάβουν τα eActros οι εταιρείες Dachser, Edeka, Kraftverkehr Nagel, Ludwig Meyer, pfenning logistics, TBS Rhein-Neckar και Rigterink από τη Γερμανία, αλλά και οι εταιρείες Camion Transport και Migros από την Ελβετία. Οι παραπάνω επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στις αστικές μεταφορές και αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα δράσεων, που ποικίλει από τη μεταφορά λαχανικών έως τα οικοδομικά υλικά και τις πρώτες ύλες. Αυτό σημαίνει ότι οι εκδόσεις του γερμανικού φορτηγού που θα δοκιμαστούν θα περιλαμβάνουν από ψυγεία έως και κουρτίνες. Εύλογα, κάθε συνεργαζόμενη εταιρεία θα παραλάβει το φορτηγό διαμορφωμένο έτσι ώστε να ικανοποιεί τις ανάγκες της.

Η Hermes, για παράδειγμα, θα δοκιμάσει ένα eActros στην τριαξονική έκδοση των 25 τόνων σε μία διαδρομή 50 χλμ., ανάμεσα στο Bad Hersfeld και στο κέντρο logistics της που βρίσκεται στο Friedewald. Το δρομολόγιο περιλαμβάνει ανηφορικά – κατηφορικά τμήματα και πραγματοποιείται έξι με οκτώ φορές καθημερινώς. Το παραπάνω σημαίνει πως απαιτείται τουλάχιστον μία φόρτιση των μπαταριών ανάμεσα στα δρομολόγια, καθώς το eActros έχει μέγιστη αυτονομία της τάξης των 200 χλμ. Η Mercedes-Benz Trucks θα παραδώσει τα ηλεκτρικά φορτηγά στις υπόλοιπες εννέα εταιρείες της πρώτης φάσης, μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Οι ειδικοί της Mercedes-Benz Trucks θα είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεση των εταιρειών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, προσφέροντάς τους συμβουλές και οδηγίες. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, οι οδηγοί των φορτηγών θα ενημερώνουν τους ανθρώπους της Mercedes-Benz Trucks σχετικά με το όχημα. Το παραπάνω θα πραγματοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού, με τη μορφή φωνητικών μηνυμάτων απευθείας από την καμπίνα. Επιπλέον, οι εμπειρογνώμονες της Mercedes-Benz θα καταγράφουν και θα αξιολογούν συνεχώς όλα τα σχετικά δεδομένα του οχήματος.

Υπενθυμίζεται, τέλος, πως ως βάση για το eActros έχει χρησιμοποιηθεί το πλαίσιο του «κανονικού» Actros, με τις ομοιότητες των δύο μοντέλων μάλλον να σταματούν εκεί. Ο άξονας μετάδοσης του ηλεκτρικού μοντέλου στηρίζεται στον ZF AVE 130, τον οποίο η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ήδη στα υβριδικά και κυψελών καυσίμου λεωφορεία της. Η γραμμή κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί κοντά στις πλήμνες των πίσω τροχών. Ο καθένας αποδίδει 126 kW (169 hp) ισχύος και 485 Nm ροπής, την οποία οι σχέσεις μετάδοσης μετατρέπουν σε 11.000 Nm. Το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο αξόνων παραμένει στους 11,5 τόνους. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται με ενέργεια από μπαταρίες ιόντων λιθίου των 240 kWh που χρησιμοποιεί ήδη η EvoBus GmbH σε λεωφορεία. Ανάλογα με το σύστημα φόρτισης, το γέμισμα των μπαταριών διαρκεί από δύο έως και έντεκα ώρες, στα 150 kW και στα 20 kW αντίστοιχα και όπως είπαμε και παραπάνω, προσδίδει στο φορτηγό αυτονομία κίνησης για μέχρι και 200 χιλιόμετρα.