Τροχοί & TIR

Πολλά τα θέματα των ΦΔΧ - Καμιά απόφαση

Την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο επιμελητήριο Τρικάλων πανελλαδική γενική συνέλευση του κλάδου των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών με πέντε κρίσιμα θέματα στην ημερήσια διάταξη
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 03/03/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι παρευρισκόμενοι έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στους ομιλητές, δυστυχώς όμως η συμμετοχή ήταν μικρή.
Οι παρευρισκόμενοι έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στους ομιλητές, δυστυχώς όμως η συμμετοχή ήταν μικρή.

Την Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο επιμελητήριο Τρικάλων πανελλαδική γενική συνέλευση του κλάδου των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών με πέντε κρίσιμα θέματα στην ημερήσια διάταξη που απαιτούν άμεση λύση.

Το «παρών» έδωσαν πρόεδροι και πολλοί αυτοκινητιστές απ' όλη την Ελλάδα, οι οποίοι στο σύνολό τους διατύπωσαν την ίδια άποψη, ότι ο χώρος της μεταφοράς βάλλεται από παντού και πρέπει σύντομα να ληφθούν σοβαρές αποφάσεις, επιχειρηματολογώντας παράλληλα υπέρ της απεργίας.

Οι ίδιοι όμως δεν κατέληξαν σε καμιά απόφαση, ενώ ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ έκανε λόγο για «αποκαρδιωτική εικόνα».

Πραγματικά, η απουσία του κόσμου αλλά και προέδρων από τα κατά τόπους σωματεία προκάλεσε αλγεινή εντύπωση στους παρευρισκόμενους, αποδεικνύοντας, δυστυχώς, ότι δεν υπάρχει η δυναμική που χρειάζεται για να γίνουν δυνατοί αγώνες και να διεκδικηθούν τα δίκαια αιτήματά τους. «Αντί για χίλιοι είμαστε μόνο εκατό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ Πέτρος Σκουλικίδης.

Θέματα προς συζήτηση

Τα πέντε βασικά θέματα που συζητήθηκαν και τα οποία ανέπτυξε στην αρχή της συζήτησης ο πρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ Πέτρος Σκουλικίδης ήταν τα εξής: Πρώτον η συγκρότηση του παρατηρητηρίου κομίστρου και εφαρμογή του minimum κόστους. Για παράδειγμα, όπως ανέφερε σχετικά ο κ. Σκουλικίδης αν κάποιος μεταφορέας δώσει μια χαμηλή προσφορά στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με 300 ευρώ, θα πρέπει εν συνεχεία να δικαιολογήσει την τιμή αυτή στους υπεύθυνους του παρατηρητηρίου. Δεύτερο βασικό θέμα ήταν η αναστολή της υπ’ αριθμόν ΔΝΣγ/οικ. 708 49/ΦΝ 393/2017 Υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ αρ. φύλλου 3769 τεύχος Β 26/10/17) περί απαγορεύσεως διελεύσεων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο μέχρι της εφαρμογής του minimum κόστους.

Τρίτο θέμα ήταν η πλήρης εφαρμογή του κανονισμού 561/2046 που αφορά τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των οδηγών. Τέταρτο, η εξεύρεση και προώθηση χρηματοδοτικών εργαλείων που θα ενισχύσουν τη ρευστότητα και θα βοηθήσουν την ανανέωση του στόλου και πέμπτον, οι εντατικότεροι έλεγχοι στα αλλοδαπά φορτηγά.

Εκτός όμως από τα πέντε κοινά προβλήματα που αφορούν τους αυτοκινητιστές, ειπώθηκαν και άλλα τόσο από το βήμα της αίθουσας, όσο και σε συζητήσεις στα πηγαδάκια, με κύρια, το υψηλό κόστος του πετρελαίου και των διοδίων, το απαγορευτικό της Παρασκευής, και σαφώς αυτό της υπερφορολόγησης. Επίσης, οι παρευρισκόμενοι επεσήμαναν και τα κατά τόπους προβλήματά τους, όπως για παράδειγμα ο αντιπρόεδρος του Π.Σ.Χ.Ε.Μ Παναγιώτης Σκλήβας, ο οποίος μίλησε για τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο λιμάνι του Πειραιά στο χώρο των κοντέινερ καθώς και τα προβλήματα που δημιουργούνται από το απαγορευτικό στον Ασπρόπυργο. Στο χαιρετιστήριο λόγο του ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Τρικάλων Βασίλειος Γιαγιάκος τόνισε ότι βρίσκονται δίπλα στους μεταφορείς και στον αγώνα που κάνουν, με τα σωστά και δίκαια αιτήματά τους. Τόνισε μάλιστα ότι η εφαρμογή της Υ.Α για την απαγόρευση των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το παραλλαγμένο οδικό δίκτυο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις επιχειρήσεις και τη βιωσιμότητά τους λόγω της επιβάρυνσής τους με επιπλέον κόστη που προκύπτουν από την υποχρεωτική διέλευση μέσω των διοδίων.

Μικτά κλιμάκια ελέγχου ωραρίου – Έρχονται τσουχτερά πρόστιμα

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν δύο υπάλληλοι της διεύθυνσης μεταφορών Λάρισας, η κα. Δέσποινα Παπαδοπούλου και ο κ. Νικόλαος Χάμος οι οποίοι απάντησαν σε όσες ερωτήσεις έγιναν από τους παρευρισκόμενους, σχετικά με τη νομοθεσία και τα θέματα εργασίας. Μεταξύ άλλων τόνισαν ότι στη Θεσσαλία και σε όλη την Ελλάδα έχουν συγκροτηθεί μικτά κλιμάκια ελέγχου ωραρίου εδώ και ένα χρόνο και ύστερα από πιέσεις της Ε.Ε θα αρχίσουν τη λειτουργία τους πολύ σύντομα. Αυτό σημαίνει ότι τόσο οι μεμονωμένοι αυτοκινητιστές όσο και οι μεταφορικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν στο γραφείο τους όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε όταν έρθει αυτή η τριμελής επιτροπή, να είναι έτοιμοι για έλεγχο. Οι κυρώσεις για τους παραβάτες θα είναι αρκετά μεγάλες και γι’ αυτό το λόγο προτρέπουν τους ιδιοκτήτες να είναι προσεκτικοί στην τήρηση των ωραρίων.

Στήριξη και από τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ

Σε μια συμβολική κίνηση, αλλά με ιδιαίτερη σημασία, στο χώρο της εκδήλωσης παρευρέθηκαν ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας Δημήτρης Κολυνδρίνης και ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων Βασίλης Τζατζάκης. Στο σύντομο χαιρετισμό τους ανέφεραν ότι βρίσκονται δίπλα στους ιδιοκτήτες φορτηγών, μεταφέροντας παράλληλα τις ευχές του προέδρου της ΠΟΑΥΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών) κ. Σοφοκλή Φάτσιου για καλή επιτυχία στη συνέλευση. Άλλωστε πολλά από τα προβλήματα είναι κοινά όπως ανέφεραν, εστιάζοντας κυρίως στην υψηλή φορολογία, στο κόστος του πετρελαίου, στο κόστος των διοδίων, στη μείωση του μεταφορικού έργου και τη μείωση του τζίρου εξαιτίας της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης.

Καμία απόφαση

Το τέλος της συνέλευσης δεν έφερε κάποιες εξελίξεις στο θέμα της απεργίας παρά μόνο ότι εντός λίγων ημερών τα προεδρεία οφείλουν να ενημερώσουν τους αυτοκινητιστές για τα πέντε κρίσιμα θέματα και να ψηφίσουν για απεργία ή όχι. Εν συνεχεία πρόκειται να γίνει πάλι συνέλευση, μόνο από τους προέδρους των σωματείων οι οποίοι θα μεταφέρουν την απόφαση των μελών, για να βγει το τελικό αποτέλεσμα.

PreviousNext