Σε χαμηλά επίπεδα κινήθηκαν οι ταξινομήσεις επαγγελματικών τον πρώτο μήνα του χρόνου με θετική εξαίρεση τα λεωφορεία που συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία και με την ευχάριστη επισήμανση ότι οι πωλήσεις τους αφορούν κυρίως σε «πενηντάρια», γεγονός στο οποίο συνέβαλε η παράταση του ισχύοντος φορολογικού καθεστώτος για τις μεταβιβάσεις.
Βλέπουμε λοιπόν, ότι από τις 75 ταξινομήσεις, οι 64 αφορούν σε λεωφορεία πάνω από 35 θέσεις, με τις πληροφορίες του περιοδικού μας να αναφέρουν ότι τα περισσότερα είναι πενηντάρια τα οποία πουλήθηκαν στους μετόχους των ΚΤΕΛ κατά κύριο λόγο, και σε λίγα τουριστικά γραφεία.
Οριακά θετικά κινήθηκαν και οι ταξινομήσεις των LCV (ελαφρών επαγγελματικών) καταγράφοντας αύξηση 3,5% μεταφραζόμενη σε 643 αυτοκίνητα έναντι 621 του περυσινού Ιανουαρίου. Περνώντας στα βαριά φορτηγά, το αρνητικό πρόσημο του -17% αν και τυπικά είναι απόλυτα σωστό, θα λέγαμε ότι αδικεί ορισμένες μάρκες, όπως τη Scania, η οποία παρέδωσε 12 βαριά S, όμως ο πελάτης προτίμησε να τα εντάξει στο στόλο της γερμανικής του εταιρείας και δεν είναι ο πρώτος, όπως γνωρίζουμε. Ομοίως, από τον πίνακα απουσιάζουν και ορισμένα (λίγα) φορτηγά, τα οποία παρεδώθησαν σε δημόσιες υπηρεσίες και δεν εμφανίζονται στις ταξινομήσεις.
(Ανάλογες περιπτώσεις μη ταξινομηθέντων, αλλά πωληθέντων φορτηγών, υπάρχουν σχεδόν κάθε μήνα, ωστόσο δεν μπορούμε να τις καταγράφουμε, γιατί κάποια στιγμή, θα «χαθεί ο λογαριασμός» με ενδεχόμενο τη λανθασμένη πληροφόρηση των αναγνωστών μας. Για το λόγο αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε τα στοιχεία των επίσημων πηγών μας, δηλαδή υπ. Μεταφορών, ΕΛΣΤΑΤ και ΣΕΑΑ).
Μετά την παραπάνω διευκρινιστική μας παρένθεση, περνάμε στους πίνακες των μεταχειρισμένων φορτηγών, όπου παρατηρείται μια στασιμότητα, πάντα σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2018, αλλά και μια πτώση στις πωλήσεις των ελαφρών επαγγελματικών και, κυρίως, των μικρών φορτηγών οι απώλειες των οποίων δεν μπορούν να αντισταθμίσουν την οριακή άνοδο των βαρέων.
Για τους υπόλοιπους μήνες της χρονιάς, και για τον τομέα των φορτηγών, κανείς δεν εκφράζεται αισιόδοξα. Παράγοντες της αγοράς, επισημαίνουν ότι το 2019 είναι χρονιά εκλογών και όσο μεγαλύτερης διάρκειας θα είναι η προεκλογική περίοδος, τόσο η αβεβαιότητα θα κυριαρχεί με δυσμενείς επιπτώσεις για το εμπόριο γενικότερα και τις Μεταφορές ειδικότερα.