Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz X-Class: Φορτώνουμε και οδηγούμε τη Rock Edition

Την είδες και εντυπωσιάστηκες, την οδήγησες και την αγόρασες. Η γοητεία της Mercedes-Benz X-Class The Rock edition, καθηλώνει τον υποψήφιο ιδιοκτήτη με την πρώτη ματιά. Πρόκειται για μια νέα έκδοση
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/04/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Διαθέσιμη είναι και στην ελληνική αγορά η κορυφαία έκδοση της X-Class με τον 3λιτρο V6 κινητήρα, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Διαθέσιμη είναι και στην ελληνική αγορά η κορυφαία έκδοση της X-Class με τον 3λιτρο V6 κινητήρα, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Την είδες και εντυπωσιάστηκες, την οδήγησες και την αγόρασες. Η γοητεία της Mercedes-Benz X-Class The Rock edition, καθηλώνει τον υποψήφιο ιδιοκτήτη με την πρώτη ματιά. Πρόκειται για μια νέα έκδοση η οποία είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά με τον V6 κινητήρα. Οι 258 ίπποι, τα 550 Nm ροπής και η μόνιμη τετρακίνηση το μετατρέπουν στο απόλυτο όχημα εντός και εκτός δρόμου. Το πρωί την παρκάρεις στο Κολωνάκι και πίνεις τον καφέ σου και το απόγευμα τη ρίχνεις στις λάσπες και στα χωράφια για να κουβαλήσεις εμπορεύματα ή ξύλα για το εξοχικό σου. Αυτή είναι η X-Class, η οποία συνδυάζει πολυτέλεια και life style χαρακτήρα, με τις εξαιρετικές δυνατότητες ενός σκληροτράχηλου αυτοκινήτου. Την οδηγούμε από την Αθήνα στο αναρριχητικό πεδίο του Κισσάβου, φορτώνοντας στην καρότσα της τον εξοπλισμό της εταιρείας Xtremeway Outdoors του Θωμά Πανταζή. Παράλληλα επιλέγουμε τη λειτουργία Sport από τον επιλογέα Dynamic και… απογειωνόμαστε.

Στο δρόμο με την X-Class

Πώς είναι στο δρόμο η X-Class; ήταν η ερώτηση φίλων και γνωστών όταν φτάσαμε στο θεσσαλικό κάμπο. Η απάντηση είναι η εξής: Το αυτοκίνητο δεν έχει αντίπαλο, και δεν αναφερόμαστε μόνο σε pick-up, αλλά και σε γρήγορα επιβατικά αυτοκίνητα. Οι ρεπρίζ που εξασφαλίζει είναι καταιγιστικές, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Αρκεί να βυθίσει ο οδηγός το γκάζι στη μοκέτα και μέσα σε 7,9 δτλ. πιάνει τα 100 χλμ/ώρα. Οδηγούμε στην ανηφόρα της Μελούνας με κατεύθυνση προς την Ελασσόνα με 77 χλμ/ώρα και 1.350 σ.α.λ , με τη λειτουργία Comfort. Επιλέγουμε τη λειτουργία Sport, όπου τα χιλιόμετρα παραμένουν τα ίδια, καθώς έχουμε ενεργοποιημένο το cruise control, αλλά οι στροφές ανεβαίνουν στις 1.500. Πατώντας απότομα το γκάζι, το κιβώτιο κατεβάζει δύο σχέσεις και σε έντεκα δευτερόλεπτα το κοντέρ πιάνει τα 141 χλμ/ώρα. Μας αρέσουν τα κρατήματα του αυτοκινήτου, καθώς οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, αφήνουν αρκετά περιθώρια να μπει σε κλειστές στροφές με πολλά χιλιόμετρα χωρίς να παίρνει ανεπιθύμητες κλίσεις. Ωστόσο, αυτό που δεν μας ενθουσίασε έχει να κάνει με την αμεσότητα του φρένου, καθώς για να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, πρέπει ο οδηγός να πατήσει δυνατά το πεντάλ.

Διακόπτης Dynamic Select

Ο τρόπος οδήγησης καθημερινά μεταβάλλεται συνεχώς, ανάλογα με το οδικό δίκτυο που κινείται το όχημα και φυσικά από τη διάθεση του οδηγού. Για το λόγο αυτό η X-Class προσφέρει μια προχωρημένη οδηγική εμπειρία χάρη στο σύστημα Dynamic Select. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης, προσαρμόζοντας ανάλογα τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου. Με την επιλογή Eco η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται και οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται στο χαμηλότερο δυνατό εύρος στροφών. Για παράδειγμα στον αυτοκινητόδρομο χρησιμοποιήσαμε τη συγκεκριμένη λειτουργία και με ταχύτητα 100χλμ/ώρα η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7.7 λίτρα/100 χλμ. Για γρήγορο και σπορ τρόπο οδήγησης είναι διαθέσιμη η λειτουργία Sport όπου οι αλλαγές γίνονται σε υψηλό εύρος στροφών και είναι άμεσα εκμεταλλεύσιμο όλο το φάσμα ροπής και ιπποδύναμης. Για έναν ενδιάμεσο τρόπο οδήγησης ιδανική είναι η επιλογή Comfort και για εκτός δρόμου χρήση η Offroad. Να τονίσουμε επίσης ότι οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται και χειροκίνητα από τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι.

Συστήματα ασφαλούς οδήγησης

Η X-Class εφοδιάζεται με πολλά συστήματα ασφαλείας, όπως το ABS (σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών), την ενεργή υποβοήθηση πέδησης, το σύστημα BAS (υποβοήθησης πέδησης), το DSR (ρύθμιση ταχύτητας κατάβασης), το σύστημα EBD (ηλεκτρονική κατανομή δύναμης πέδησης), το ESP (ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας) καθώς επίσης και το σύστημα διατήρησης λωρίδας και προβολής των σημάτων κυκλοφορίας.

Εκτός δρόμου

Η X-Class Rock edition 4Matic έχει μόνιμη τετρακίνηση με όλα τα θετικά στοιχεία που συνεπάγεται, κυριότερο των οποίων είναι η βελτιωμένη πρόσφυση του οχήματος στο δρόμο. Για διαδρομές σε πετρώδεις, αμμώδεις ή καλυμμένους με χιόνι δρόμους είναι διαθέσιμη η λειτουργία 4Η (High Range). Για διαδρομές στις οποίες απαιτείται η μέγιστη ισχύς μετάδοσης κίνησης σε χαμηλές ταχύτητες, π.χ σε ανηφόρες μεγάλης κλίσης, σε διαδρομές με πέτρες ή λάσπη, ο οδηγός ενεργοποιεί τη λειτουργία 4L (Low Range).

Λειτουργία DSR (Downhill Speed Regulation)

Φεύγοντας από την περιοχή Γεντίκι Αγιάς μπροστά μας εκτείνεται μια παρατεταμένη κατηφόρα με κλίση 10%. Eκεί όπου ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία DSR, η οποία ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα κατάβασης. Η ταχύτητα κίνησης στην επιλογή λειτουργίας μετάδοσης κίνησης 4L είναι 5χλμ/ώρα και στον τρόπο λειτουργίας μετάδοσης κίνησης 4ΜΑΤ/4Η είναι 8χλμ/ώρα. Ωστόσο για ολισθηρό οδόστρωμα, π.χ. με χιόνι ή πάγο, θα θέλαμε η ταχύτητα να είναι μικρότερη και από τα 5χλμ/ώρα.

Εμφάνιση που μετράει

Να αναφέρουμε ότι η έκδοση The Rock είναι διαθέσιμη σε λευκό ή μαύρο μεταλλικό χρώμα. Στον εξοπλισμό της περιλαμβάνεται μπάρα από στιλβωμένο ανοξείδωτο χάλυβα, ανθεκτική στις γρατζουνιές. Τα πλευρικά σκαλοπάτια από ανοξείδωτο χάλυβα έχουν διάμετρο 76 χιλιοστά και προσθέτουν στυλ στην πλευρική σχεδίαση του οχήματος. Εκτός από την οπτική αναβάθμιση, διευκολύνουν την από-επιβίβαση. Επιπλέον, εξοπλίζεται με ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σχεδίασης πέντε διπλών ακτινών, με ελαστικά 255/60R/18.

Πλούσιος εξοπλισμός

Εφάμιλλο των προσδοκιών και των απαιτήσεων ενός life-style οχήματος είναι το εσωτερικό της X-Class το οποίο φιλοξενεί άνετα μέχρι και πέντε επιβάτες. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, η πλάτη του καθίσματος έχει τη σωστή γωνία για να μην καταπονείται το σώμα ενώ διατίθενται ακροφύσια κλιματισμού καθώς και μια πρίζα 12v. Όσον αφορά τον οδηγό και τον συνοδηγό, τα ηλεκτρικά ελεγχόμενα καθίσματά τους δέχονται αρκετές ρυθμίσεις και η επένδυσή τους είναι από συνθετικό δέρμα ARTICO σε μαύρο χρώμα. Το δερμάτινο τιμόνι στο οποίο είναι τοποθετημένα τα κουμπιά για το ηχοσύστημα και τον υπολογιστή ταξιδιού, ρυθμίζεται μόνο επάνω-κάτω αν και θέλαμε επιπλέον ρύθμιση για μέσα-έξω. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη πολυμέσων και από κάτω τα χειριστήρια για τον κλιματισμό. Το cruise control ενεργοποιείται με ευκολία από ένα λεβιεδάκι στην αριστερή πλευρά της κολόνας του τιμονιού.

Θα κλείσουμε με τις σκέψεις που κάναμε όταν οδηγούσαμε την X-Class στα όριά της στις ανηφόρες του Δομοκού. Το αυτοκίνητο είναι μια κατηγορία από μόνο του σε όλους τους τομείς, στην ασφάλεια, στην απόδοση του πανίσχυρου κινητήρα, την άριστη οδηγική συμπεριφορά και φυσικά στην αξιοπιστία που εξασφαλίζει το αστέρι στη μάσκα του.

Η μέγιστη απόσταση του οχήματος από το έδαφος είναι 222 χιλιοστά εξασφαλίζοντάς του αυξημένες off road ικανότητες
PreviousNext