Τροχοί & TIR

Ford Tourneo Custom: Η ώρα της ανανέωσης

Η Ford αναβαθμίζει το επιτυχημένο της μοντέλο Tourneo Custom, μειώνοντας την κατανάλωσή του μέχρι και κατά 6%. Παράλληλα, η εταιρεία εμπλουτίζει τη γκάμα του μοντέλου της με μία ισχυρότερη έκδοση 18
Δευτέρα 01/04/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Πιο οικονομικό στη χρήση, πιο ασφαλές κατά την οδήγηση και με προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, το Ford Tourneo Custom αναβαθμίζεται σημαντικά, χάρη στον ισχυρότερο νέο κινητήρα των 185 ίππων, αλλά και σε μια ήπια υβριδική έκδοση.
Πιο οικονομικό στη χρήση, πιο ασφαλές κατά την οδήγηση και με προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, το Ford Tourneo Custom αναβαθμίζεται σημαντικά, χάρη στον ισχυρότερο νέο κινητήρα των 185 ίππων, αλλά και σε μια ήπια υβριδική έκδοση.

Η Ford αναβαθμίζει το επιτυχημένο της μοντέλο Tourneo Custom, μειώνοντας την κατανάλωσή του μέχρι και κατά 6%. Παράλληλα, η εταιρεία εμπλουτίζει τη γκάμα του μοντέλου της με μία ισχυρότερη έκδοση 185 ίππων, αλλά και με μία ήπια υβριδική έκδοση 48 volt, την ίδια στιγμή που προσθέτει στον εξοπλισμό προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας. Αναλυτικότερα, ο 2λιτρος EcoBlue κινητήρας πετρελαίου, εκτός από τις εκδόσεις των 105 και 130 ίππων, απέκτησε και μία κορυφαία έκδοση που αποδίδει 185 ίππους ισχύος και 415 Nm ροπής. Συνολικά, σύμφωνα με την εταιρεία και βάσει του κύκλου μετρήσεων WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 6%. Οι βελτιώσεις του κινητήρα EcoBlue της Ford περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμό της τουρμπίνας, που βοηθάει στη διατήρηση της ισχύος σε μια ευρύτερη περιοχή στροφών. Επιπλέον, το νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου που δουλεύει σε πίεση 2.200 bar, συμβάλλει στη βελτίωση της καύσης. Τα νέα χαλύβδινα πιστόνια εμφανίζουν μικρότερες τριβές, ενώ η νέα αντλία λαδιού μεταβλητής ροής μειώνει τις απώλειες και προσαρμόζει την παροχή λαδιού στις εκάστοτε ανάγκες λίπανσης.

Τourneo Custom ΕcoBlue Hybrid

Πρωτιά για την κατηγορία αποτελεί η ήπια υβριδική έκδοση, που η Ford ονομάζει ΕcoBlue Hybrid και η οποία υπόσχεται περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 3%. Σε αυτήν, ο κινούμενος από ιμάντα εκκινητής/γεννήτρια (BISG) αντικαθιστά τον τυπικό εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και την αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος, φορτίζοντας ταυτόχρονα την αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 volt. Ο εκκινητής BISG χρησιμοποιεί επίσης την αποθηκευμένη ενέργεια για να παρέχει ροπή προς τον κινητήρα υπό κανονική οδήγηση και κατά την επιτάχυνση, καθώς και για τη λειτουργία των ηλεκτρικών βοηθημάτων του οχήματος.

Επιπλέον, το σύστημα Auto Start-Stop της έκδοσης EcoBlue Hybrid λειτουργεί σε περισσότερες περιπτώσεις, όπως όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο έχοντας επιλεγμένη ταχύτητα στο κιβώτιο, καθώς και όταν το όχημα φτάσει σε στάση. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα κατά την οποία θα λειτουργεί το Auto Start-Stop, επιλέγοντας τα 12, τα 16 ή τα 20 χλμ./ώρα. Σημειώνεται, πως σε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Tourneo Custom, οι κινητήρες προσφέρουν την επιλογή «ECO Mode» για τον περαιτέρω περιορισμό της κατανάλωσής τους.

High-tech και Titanium X

Χάρη στο ενσωματωμένο modem «FordPass Connect» (στάνταρ στις οθόνες αφής των 4 και 8 ιντσών), το Tourneo Custom μετατρέπεται σε WiFi hotspot για έως και 10 συσκευές. Η εφαρμογή «FordPass» για «έξυπνες» συσκευές, περιλαμβάνει τις λειτουργίες απεικόνισης της κατάστασης του οχήματος, του εντοπισμού του, του κλειδώματος/ξεκλειδώματος από απόσταση και -για τις αυτόματες εκδόσεις- της εκκίνησης μέσω τηλεχειρισμού. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει η εφαρμογή για τα εταιρικά οχήματα, το FordPass Connect, που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες ή τους διαχειριστές του στόλου, να βελτιώσουν την αξιοποίηση του οχήματος και να βελτιστοποιήσουν το κόστος λειτουργίας μέσω λύσεων, όπως τα νέα προϊόντα Ford Telematics και Ford Data Services που πρόκειται να ξεκινήσουν αργότερα φέτος.

Αξίζει να τονιστεί πως το μοντέλο διατίθεται με κοντό και μακρύ μεταξόνιο και πως αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο της κλάσης του που διαθέτει έξι ανεξάρτητα καθίσματα, δίνοντας τη δυνατότητα σε αυτά που βρίσκονται στη 2η και την 3η σειρά να περιστραφούν και να ρυθμιστούν σε αντικριστή θέση. Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Titanium X, προσφέρει δερμάτινες επενδύσεις, το κορυφαίο σύστημα infotainment «SYNC 3», κάμερα οπισθοπορείας, και προβολείς Bi-xenon. Εστιασμένη στο δυναμισμό είναι η έκδοση Sport, η οποία «φωνάζει» τις επιδόσεις του κινητήρα των 185 ίππων με ένα πλήρες body kit, διπλές σπορ αυτοκόλλητες ρίγες στο καπό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και ημιδερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό.

Υψηλή ασφάλεια

Ανάμεσα στα συστήματα ασφαλείας που τοποθετούνται για πρώτη φορά στο Tourneo Custom, περιλαμβάνεται το σύστημα πληροφόρησης τυφλών σημείων (Blind Spot Information System), το οποίο διαθέτει εκτεταμένη οπτική ζώνη ικανή να καλύπτει το όχημα καθώς και το ρυμουλκούμενο μήκους έως και 10 μέτρων. Επιπλέον, το «παρών» δίνει το προσαρμοζόμενο Cruise Control με τον «έξυπνο» περιοριστή ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter), που συνδυάζει τη λειτουργικότητα της αναγνώρισης κυκλοφοριακών σημάτων (Traffic Sign Recognition) και του Adaptive Cruise Control, για να βοηθήσει τους οδηγούς να παραμείνουν εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας και διατηρώντας ασφαλή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Επιπλέον, το σύστημα «Lane-Keeping Aid» παρακολουθεί τις σημάνσεις του δρόμου μπροστά και υποστηρίζει ενεργά τον οδηγό για την ασφαλή επαναφορά του οχήματος στη λωρίδα του, κινώντας το τιμόνι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ακόμα, η υποβοήθηση στάθμευσης «Active Park Assist», βοηθάει το αυτοκίνητο να εισέρχεται και να εξέρχεται από παράλληλους και κάθετους χώρους στάθμευσης, με τον οδηγό να ελέγχει την επιτάχυνση και την πέδηση. Επιπροσθέτως, η υποβοήθηση πριν από τη σύγκρουση (Pre-Collision Assist) με ανίχνευση πεζών (Pedestrian Detection), χρησιμοποιεί εμπρόσθια κάμερα και ραντάρ για ανίχνευση ατόμων ή οχημάτων στο δρόμο και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Εδώ να σημειώσουμε, πως το σύστημα είναι τώρα σε θέση να ανιχνεύει τους πεζούς τη νύχτα όταν αυτοί φωτίζονται από τους προβολείς.

Σημειώνεται πως η διάθεση του ανανεωμένου μοντέλου των 8 ή 9 θέσεων, θα ξεκινήσει από τα μέσα του τρέχοντος έτους. Αξίζει να αναφερθεί, πως η Ford πούλησε πέρυσι 17.100 μονάδες του Tourneo Custom, σημειώνοντας αύξηση κατά 28% σε σχέση με το 2017.

Στο ίδιο τεύχος #372

Ο δράκος της Παραμυθιάς.
Το Concept EQV διαθέτει μια ηλεκτρική γραμμή κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα, που η Mercedes-Benz ονομάζει «eATS». Έχει συμπαγείς διαστάσεις και περιλαμβάνει τον ηλεκτροκινητήρα των 150 kW (201 ίπποι), το σύστημα μετάδοσης της κίνησης με τις σταθερές σχέσεις, το σύστημα ψύξης και τα ηλεκτρονικά.
Στη φωτό, το πρώτο τεύχος του Τ.Τ.
«Δεν είναι όλοι ευχαριστημένοι με ένα απλό λευκό βαν. Η σειρά Sport της Ford απευθύνεται στους πελάτες που θέλουν να ξεχωρίζουν, διατηρώντας παράλληλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν την οικογένεια Transit δημοφιλή», δήλωσε σχετικά ο γενικός διευθυντής επαγγελματικών οχημάτων της Ford Ευρώπης, Hans Schep.
PreviousNext