Η Ford αναβαθμίζει το επιτυχημένο της μοντέλο Tourneo Custom, μειώνοντας την κατανάλωσή του μέχρι και κατά 6%. Παράλληλα, η εταιρεία εμπλουτίζει τη γκάμα του μοντέλου της με μία ισχυρότερη έκδοση 185 ίππων, αλλά και με μία ήπια υβριδική έκδοση 48 volt, την ίδια στιγμή που προσθέτει στον εξοπλισμό προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας.

Αναλυτικότερα, ο 2λιτρος EcoBlue κινητήρας πετρελαίου, εκτός από τις εκδόσεις των 105 και 130 ίππων, απέκτησε και μία κορυφαία έκδοση που αποδίδει 185 ίππους ισχύος και 415 Nm ροπής. Συνολικά, σύμφωνα με την εταιρεία και βάσει του κύκλου μετρήσεων WLTP (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure) η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 6%. Οι βελτιώσεις του κινητήρα EcoBlue της Ford περιλαμβάνουν τον επανασχεδιασμό της τουρμπίνας, που βοηθάει στη διατήρηση της ισχύος σε μια ευρύτερη περιοχή στροφών. Επιπλέον, το νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου που δουλεύει σε πίεση 2.200 bar, συμβάλλει στη βελτίωση της καύσης. Τα νέα χαλύβδινα πιστόνια εμφανίζουν μικρότερες τριβές, ενώ η νέα αντλία λαδιού μεταβλητής ροής μειώνει τις απώλειες και προσαρμόζει την παροχή λαδιού στις εκάστοτε ανάγκες λίπανσης.

Πρωτιά για την κατηγορία αποτελεί η ήπια υβριδική έκδοση, που η Ford ονομάζει ΕcoBlue Hybrid και η οποία υπόσχεται περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κατά 3%. Σε αυτήν, ο κινούμενος από ιμάντα εκκινητής/γεννήτρια (BISG) αντικαθιστά τον τυπικό εναλλάκτη, επιτρέποντας την ανάκτηση και την αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος, φορτίζοντας ταυτόχρονα την αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 volt. Ο εκκινητής BISG χρησιμοποιεί επίσης την αποθηκευμένη ενέργεια για να παρέχει ροπή προς τον κινητήρα υπό κανονική οδήγηση και κατά την επιτάχυνση, καθώς και για τη λειτουργία των ηλεκτρικών βοηθημάτων του οχήματος.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Απριλίου (372) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.