Τροχοί & TIR

Το ηλεκτρικό eSprinter δοκιμάζεται στους -30 oC

Μετά από αρκετές εβδομάδες απαιτητικών δοκιμασιών κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, ολοκληρώθηκαν στο Arjeplog της Σουηδίας οι χειμερινές δοκιμές του eSprinter, ώστε το ηλεκτρικό van της Mercedes-Benz να πρ
Κυριακή 19/05/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Ανάμεσα στις δοκιμασίες, ήταν και η οδήγηση σε μία παγωμένη λίμνη, προκειμένου να εξεταστεί η επίδραση του ψύχους στο χειρισμό, στην εργονομία και στην άνεση του οχήματος.
Ανάμεσα στις δοκιμασίες, ήταν και η οδήγηση σε μία παγωμένη λίμνη, προκειμένου να εξεταστεί η επίδραση του ψύχους στο χειρισμό, στην εργονομία και στην άνεση του οχήματος.

Μετά από αρκετές εβδομάδες απαιτητικών δοκιμασιών κοντά στον Αρκτικό Κύκλο, ολοκληρώθηκαν στο Arjeplog της Σουηδίας οι χειμερινές δοκιμές του eSprinter, ώστε το ηλεκτρικό van της Mercedes-Benz να πραγματοποιήσει στο 2ο μισό του τρέχοντος έτους το εμπορικό του ντεμπούτο, ακολουθώντας στις αγορές το επίσης ηλεκτρικό eVito.

Έχοντας να αντιμετωπίσει θερμοκρασίες που έφταναν μέχρι και τους -30 oC, παγωμένους δρόμους και σφοδρή χιονόπτωση, το eSprinter έφτασε στα όριά του. Ανάμεσα στις δοκιμασίες, ήταν και η οδήγηση σε μία παγωμένη λίμνη, προκειμένου να εξεταστεί από τη Mercedes-Benz η επίδραση του ψύχους στο χειρισμό, στην εργονομία και στην άνεση του οχήματος.

Ελέγχθηκαν ακόμα σε ειδικές εγκαταστάσεις, η συμπεριφορά κατά την εκκίνηση, η αντίδραση των εξαρτημάτων του κινητήρα στις χαμηλές θερμοκρασίας, το λογισμικό και οι διεπαφές του οχήματος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός, πως ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, η αυτονομία του eSprinter -που σε «κανονικές» θερμοκρασίες ανέρχεται σε περίπου 150 χλμ. (με τη μεγάλη μπαταρία των 55 kWh)- αποδείχθηκε πως ήταν γύρω στα 100 χλμ. Επιπλέον, ανεπηρέαστη έμεινε η διαδικασία φόρτισης των μπαταριών, η οποία υπενθυμίζουμε πως μέσω ταχυφορτιστή μπορεί να ολοκληρωθεί σε 30 λεπτά (επίπεδο φόρτισης στο 80%).

Σημειώνεται, πως αρχικά το νέο eSprinter θα είναι διαθέσιμο ως panel van με υψηλή οροφή, έχοντας χώρο φόρτωσης 10,5 m3 και μικτό βάρος 3,5 τόνων. Όταν εξοπλίζεται με τις μπαταρίες των 55 kWh (αυτονομία 150 χλμ.) προσφέρει ωφέλιμο φορτίο 900 κιλών, ενώ αν παραγγελθεί με τις (ελαφρύτερες) μπαταρίες των 41 kWh η αυτονομία του μειώνεται στα περίπου 115 χλμ., αλλά το ωφέλιμο φορτίο ανεβαίνει στα 1.040 κιλά. Υπενθυμίζεται πως ο ηλεκτροκινητήρας έχει απόδοση 85 kW (114 hp) ισχύος και 300 Nm ροπής.

Ανεπηρέαστη έμεινε η διαδικασία φόρτισης των μπαταριών, η οποία υπενθυμίζουμε πως μέσω ταχυφορτιστή μπορεί να ολοκληρωθεί σε 30 λεπτά (επίπεδο φόρτισης στο 80%).
PreviousNext