Μετακύλιση ή συρρίκνωση;
Από τη μια οι προθεσμίες προσαρμογής της εθνικής νομοθεσίας στην Κοινοτική με λήξη το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς και από την άλλη η επιθυμία της κυβέρνησης να θέσει τη δική της σφραγίδα σε ορισμένα νομοθετήματα πριν από τις εκλογές, γέμισαν με σημαντικές ειδήσεις τις σελίδες που ακολουθούν και – για να εξηγούμαστε – σημαντικές δεν σημαίνει απαραίτητα και θετικές ή ευνοϊκές για τον ιδιοκτήτη ενός επαγγελματικού αυτοκινήτου.
Περισσότερες, λοιπόν, ειδήσεις στο τεύχος αυτό με ενδιαφέροντα θέματα για τις Μεταφορές, επιβατικές και εμπορευματικές, για τον αυτοκινητιστή ή τον υπεύθυνο ενός στόλου ΦΔΧ ή ΦΙΧ, καθώς βέβαια και για τις εξελίξεις από το χώρο της τεχνολογίας που πραγματικά εντυπωσιάζει φέρνοντας σήμερα, κοντά μας την εικόνα από το μέλλον των Μεταφορών.
Παρά ταύτα, εμείς θα σταθούμε στο ήδη συζητημένο θέμα, αυτό της αύξησης των διοδίων που καίει χιλιάδες ιδιοκτήτες επαγγελματικών αυτοκινήτων που διέρχονται καθημερινά από την Αττική Οδό, το δρόμο που περιβάλλει τον αστικό ιστό της Αθήνας.
Διαβάστε τις εξελίξεις γύρω από τις αυξήσεις της Αττικής Οδού
Διαβάζοντας την ανακοίνωση της Αττικής Οδού, θα πρέπει να την ευχαριστήσουμε κιόλας, γιατί οι αυξήσεις της (+17%) είναι «χαμηλότερες των συμβατικών ορίων», όπως ισχυρίζεται! Ο Σπίρτζης πάλι, στην ανακοίνωσή του μιλάει για πολιτική σκοπιμότητα ενόψει εκλογών. Για το ποιος θα πληρώσει το μάρμαρο ούτε κουβέντα.
Προφανώς, κανένας δεν ενδιαφέρεται για τη μετακύλιση του υπερβάλλοντος κόστους. Το οποίο αυξάνει το μεταφορικό κόστος και αυτό με τη σειρά του το κόστος του μεταφερόμενου προϊόντος. Το οποίο, τελικά, θα πληρώσει ο δύστυχος ο καταναλωτής. Ως συνήθως.
Υπάρχει όμως και η ακόμη χειρότερη περίπτωση. Αυτό το επιπλέον κόστος των διοδίων να απορροφηθεί από τον αυτοκινητιστή ΦΔΧ, δηλαδή να το πληρώσει ο ίδιος, χωρίς να το χρεώσει στο κόμιστρο. Τότε δεν έχουμε μετακύλιση, έχουμε όμως συρρίκνωση του επαγγέλματος και αδυναμία βιωσιμότητας.
Ίσως να φαίνεται υπερβολικό να συνδέουμε μια αύξηση διοδίων με τη βιωσιμότητα ενός επαγγελματία. Όμως τα επιπλέον δύο ευρώ μετράνε για τον ιδιοκτήτη του φορτηγού που πραγματοποιεί εκατό ή και περισσότερες διελεύσεις το μήνα μέσω Αττικής Οδού, του δρόμου που οδηγεί στο μεγαλύτερο εμπορευματικό κέντρο της χώρας, τον Ασπρόπυργο, και μάλιστα χωρίς εναλλακτική διαδρομή, λόγω του γνωστού απαγορευτικού.
Όσο για τις εκατέρωθεν ανακοινώσεις (παραχωρησιούχων – κυβέρνησης), αυτές μόνο αγανάκτηση προκαλούν στο χρήστη της Αττικής Οδού που καλείται να βάλει το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη.