To δεύτερο συνέδριο που εστιάζει στα logistics του ecommerce διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING και την παρουσία υψηλόβαθμων διευθυντικών στελεχών κορυφαίων εταιρειών του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τα κυριότερα σημεία των ομιλητών δίδονται συνοπτικά στη συνέχεια:

  • Ν. Ξυδάς, Founder της HUMBLE Digital Agency. Αναφέρθηκε στην τάση για μείωση των χρόνων παράδοσης οι οποίοι από το 2015 έως το 2018 μειώθηκαν κατά 50%. Μία δεύτερη σημαντική τάση είναι η αύξηση των δωρεάν μεταφορικών όπως μας ανέφερε, με 96% των πελατών να το θεωρούν ως προαπαιτούμενο για να προβούν σε αγορά και 73% να προβαίνουν σε αγορά περισσότερων προϊόντων, προκειμένου να φτάσουν το εκάστοτε όριο για δωρεάν μεταφορά. Σε συνέχεια της ομιλίας του ο κ. Ξυδάς ανέφερε ότι βασική ανάγκη των καταναλωτών είναι η πληροφορία, με 67% να επιθυμεί να παρακολουθεί την παραγγελία του, 47% να θέλει πολλαπλές επιλογές στο last mile ενώ 62% να πληρώνει σαν υπηρεσία το try before you buy.

  • Ν. Γκότζιας, Business Unit Manager στην PLANNING. Υποστήριξε με επιχειρήματα πως ισάξια κριτήρια του κόστους είναι η ταχύτητα και η ευκολία, με την έννοια της αυθημερόν παράδοσης ή της παράδοσης σε λίγες ώρες για την πρώτη και της δυνατότητας επιλογής τόπου και χρόνου για τη δεύτερη. Ο κ. Γκότζιας επισήμανε κατόπιν την ανάγκη για ύπαρξη μίας συνολικής μεθοδολογίας αλλά και υιοθέτησης της πρακτικής του benchmarking για τις απαιτήσεις της αγοράς. Επίσης, τόνισε ότι τα καταστήματα δεν πρέπει να επικεντρώνονται πλέον μόνο στο customer experience αλλά και στο fulfillment.

  • Ν. Βαρβαδούκας, Chief Omnichannel Officer/BoD της COSMO SPORT – Μέλος Δ.Σ. GRECA. Σκιαγραφώντας το προφίλ του σημερινού πελάτη του e-commerce είπε πως είναι πιο απαιτητικός από ποτέ και ότι το loyalty τους μειώνεται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα να αποτελεί η carrynow.gr. Απαντώντας, κατόπιν, σε ερώτηση για τον συσχετισμό της κερδοφορίας και της διαχείρισης αποθέματος ο κ. Βαρβαδούκας απάντησε πως η πρόβλεψη του e-commerce δεν είναι δυνατή και πως μοντέλα με περιθώριο κέρδους της τάξης του 33-35% και έως 8% logistics costs έχουν εξαρχής καλή κερδοφορία.

Μέσα στο σπίτι και όχι μέχρι την εξώπορτα

Ενδιαφέρον είχε η ομιλία του κ. C.F. Schülter, Director Operations e-Commerce Belgium, με θέμα e-Grocery: a challenging business with high demands, ο οποίος, αρχικά, αναφέρθηκε στο όραμα της Delhaize.be, εταιρίας που δραστηριοποιείται στην Ολλανδία και το Βέλγιο, που δεν είναι άλλο από το να μπουν στο σπίτι του πελάτη σε αντίθεση τις υπόλοιπες e-Commerce εταιρείες που μεταφέρουν μέχρι την εξώπορτα. Για το λόγο αυτό η Delhaize.be προχώρησε στην ανάπτυξη συστήματος μεταφοράς με αυστηρή πιστοποίηση για τους οδηγούς/μεταφορείς της. Σε ό,τι αφορά την Ολλανδία η εταιρία δραστηριοποιείται με δυνατότητα κάλυψης του 85% των νοικοκυριών, μεταφορές 6 ημέρες/εβδομάδα από 07:00-22:30, 58 Pick-up points, πρόσβαση για τους πελάτες 24/7 μέσω της εφαρμογής Appie και 900 φυσικά καταστήματα. Η εφαρμογή παρέχει 96 timeslots για τοποθέτηση της παράδοσης της παραγγελίας από τον πελάτη.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.