Τροχοί & TIR

Volvo FH 12 Old Classic

Μοντέλο του 2001. Διατηρεί την ταυτότητά του και τη φινέτσα του στον χρόνο...
από Παύλος Μαυρομύτης | Τρίτη 28/10/2025 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Η πρώτη γενιά της σειράς FH έχει γράψει τη δική της μοναδική ιστορία με χιλιάδες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Η πρώτη γενιά της σειράς FH έχει γράψει τη δική της μοναδική ιστορία με χιλιάδες πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.

Η κόκκινη γοητεία της οικογένειας Κάτσιου από την Πτολεμαΐδα είναι ένα πραγματικό διαμαντάκι του δρόμου. Πρόκειται για ένα Old School φορτηγό, μοντέλο του 2001, το οποίο κρύβει για τα καλά την ηλικία του χάρη στην απαράμιλλη γοητεία του. Ας το γνωρίσουμε.

Volvo FH: Το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο 

Η σειρά FH της Volvo παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1990, σηματοδοτώντας μια νέα αρχή για τον Σουηδό κατασκευαστή. Το πέρασμα από το μοντέλο F στο FH συνοδεύτηκε με καινούργιας σχεδίασης καμπίνα, βελτιωμένη εργονομία, καλύτερη αεροδυναμική και πιο αποδοτικούς κινητήρες. Γυρνώντας το χρόνο πίσω στην 1η Σεπτεμβρίου 1993 κανείς δεν φανταζόταν ότι το FH θα γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή και αναγνωρίσιμα μοντέλα της αγοράς. Τότε η Volvo Trucks λάνσαρε τα μοντέλα FH 12 και τα FH 16 τα οποία προορίζονταν για βαριές μεταφορές. Η δεύτερη γενιά του μοντέλου FH παρουσιάστηκε στο κοινό το 2001 και η τρίτη το 2008, στην οποία άλλαξε η εξωτερική του σχεδίαση. Να σημειώσουμε ότι η σειρά FH έχει πουλήσει μέχρι στιγμής περισσότερες από 400.000 μονάδες παγκοσμίως. 

Τέσσερις γενιές αυτοκινητιστών 

Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι η οικογένεια Κάτσιου από την Πτολεμαΐδα μετράει περίπου έναν αιώνα παρουσίας στο χώρο της μεταφοράς. Πρώτος ο Ηλίας Κάτσιος ξεκίνησε τις μεταφορές τη δεκαετία του 1930. Ήταν τα προπολεμικά χρόνια όπου οι καραγωγείς ή αγωγιάτες ταξίδευαν με τα ζώα τους για να μεταφέρουν εμπορεύματα αλλά και ειδήσεις από τις πόλεις στα χωριά και το αντίστροφο. Εν συνεχεία, το 1945 μπήκε στο επάγγελμα ο γιος του Δημήτρης Κάτσιος. Ήταν η εποχή μετά τον πόλεμο όπου άρχιζε να χτίζεται και πάλι η Ελλάδα, με τους μεταφορείς να συνεισφέρουν τα μέγιστα στην οικονομία και στην ανάπτυξη της χώρας. 

Από αριστερά ο Λάζαρος Κάτσιος με τον γιο του Δημήτρη και ο Ηλίας Κάτσιος με το γιο του Κωνσταντίνο.
Από αριστερά ο Λάζαρος Κάτσιος με τον γιο του Δημήτρη και ο Ηλίας Κάτσιος με το γιο του Κωνσταντίνο.

Τα πρώτα φορτηγά της εποχής εκείνης ήταν τα λεγόμενα συμμαχικά, τα οποία είχαν εγκαταλειφθεί στη χώρα μας με τη λήξη του πολέμου. Ο ίδιος δραστηριοποιήθηκε αρκετά χρόνια στο χώρο της εθνικής μεταφοράς και το 1995 έκανε το ξεκίνημά του ο γιος του Λάζαρος, ο οποίος είναι ακόμα εν ενεργεία αυτοκινητιστής. Τον Λάζαρο ακολουθεί από μικρή ηλικία ο γιος του Δημήτρης ο οποίος φέτος συμπληρώνει δέκα χρόνια πίσω από το επαγγελματικό τιμόνι. Το όνειρο του Δημήτρη ήταν ανέκαθεν το φορτηγό και η χαρά του ήταν τεράστια, όταν το 2015 έκανε μόνος του το πρώτο δρομολόγιο. 

Κόκκινη γοητεία 

Η μεταφορική Κάτσιος με έδρα την Πτολεμαΐδα έχει πελατολόγιο σε όλη την Ελλάδα. Ο στόλος της αποτελείται από έξι φορτηγά, με έμφαση κυρίως στα Volvo. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουμε το παλαιότερο, ένα κόκκινο Volvo FH 12 μοντέλο του 2001. Το συγκεκριμένο είναι σαν το παλιό καλό κρασί. Όσο περνάει ο καιρός γίνεται και καλύτερο. Παρά τα είκοσι τέσσερα χρόνια του και τα εκατομμύρια χιλιόμετρα που έχει στο κοντέρ του, πρόκειται για ένα φορτηγό πραγματικό κόσμημα που ακόμη και σήμερα τραβάει επάνω του τα βλέμματα. 

Αυτό, αφενός, αποδεικνύει ότι τα FH είναι μέταλλα για μία ζωή, αφετέρου, ότι οι ιδιοκτήτες του δεν το άφησαν στην τύχη του. Αντίθετα ο Δημήτρης, ο οποίος βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του, το διατηρεί σε άριστη κατάσταση. Εξωτερικά οι αλλαγές που έχει κάνει είναι περιορισμένες, κρατώντας έτσι αναλλοίωτα τα εργοστασιακά του χαρακτηριστικά. Αυτή άλλωστε είναι η γοητεία ενός κλασικού φορτηγού. Να διατηρεί την ταυτότητά του και τη φινέτσα του στον χρόνο...

PreviousNext