Με αφορμή τους εορτασμούς για τον μισό αιώνα ζωής των V8 κινητήρων της Scania, σας παρουσιάζουμε τι λένε οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της σουηδικής μάρκας, αναφορικά με τον κινητήρα που άλλαξε τον ρου ολόκληρης της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οικογένεια Λιβάνιου: Ο V8 από τη Σέριφο

Η οικογένεια Λιβάνιου δραστηριοποιείται αρκετές δεκαετίες στη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς τη Σέριφο. Σήμερα τα ηνία της επιχείρησης έχει αναλάβει η νέα γενιά, με επικεφαλής τον Κώστα Λιβάνιο ο οποίος οδηγεί τα φορτηγά τους μάρκας Scania. «Από το 1988 πορευόμαστε μόνο με φορτηγά του κορυφαίου Σουηδού κατασκευαστή από τα οποία έχουμε μείνει ευχαριστημένοι σε όλους τους τομείς. Ειδικότερα ο V8 κινητήρας έχει πολλή δύναμη και βγάζει υψηλή ροπή από χαμηλές στροφές. Το γκάζι του είναι αυτό που με συναρπάζει. Σε βαριά φορτία και δύσκολες διαδρομές δεν έχει αντίπαλο το Scania. Επίσης είναι αξιόπιστη σαν μάρκα με λίγες ζημιές και αβαρίες. Το αγαπημένο μου μοντέλο είναι το 164 580. Πρόσφατα αγοράσαμε έναν τράκτορα R από τον οποίο είμαστε επίσης ικανοποιημένοι».

Σπύρος Νάκος: Scania 141. Δύναμη και αξιοπιστία

Ο Σπύρος Νάκος είναι ιδιοκτήτης μύλων από τη Λιβαδειά και στο στόλο της εταιρείας του ανήκουν Ι.Χ. φορτηγά μάρκας Scania. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει το πρώτο του επαγγελματικό αυτοκίνητο, ένα τριαξονικό Scania 141 το οποίο εκτελεί δρομολόγια εντός και εκτός νομού. «Το Scania με τον κινητήρα V8 έχει δύο χαρακτηριστικά. Δύναμη και αξιοπιστία: Δύναμη γιατί ό,τι φορτίο και να του φορτώσεις, περπατάει πολύ δυνατά και σταθερά στο δρόμο. Άλλωστε αυτή ήταν διαχρονικά η επιτυχία του V8 κινητήρα, να κινείται γρήγορα στις ανηφόρες της εθνικής οδού, εκεί που τα υπόλοιπα φορτηγά κατεβάζουν ταχύτητα. Το δεύτερο χαρακτηριστικό του είναι η αξιοπιστία γιατί είναι μοντέλο του 1976 και σήμερα, 43 χρόνια μετά, δεν μας έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα. Το προσέχουμε όμως και το διατηρούμε σε άριστη κατάσταση. Ό,τι ανταλλακτικό βάζουμε πάνω του είναι γνήσιο. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος μεταφορέας αγοράσει Scania με V8 κινητήρα θα έχει δίπλα του για πάντα το πιο ισχυρό εργαλείο δουλειάς».

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Οκτωβρίου (378) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.