Αλλαγές μόνο προς το καλύτερο έρχονται για το έργο και τη λειτουργία των υπεραστικών λεωφορείων των ΚΤΕΛ, ενώ βαίνει προς παράταση για δυο χρόνια το ισχύον καθεστώς το οποίο λήγει στις 31/12/19, αλλά πρόκειται να παραταθεί, όπως αποκάλυψε στο περιοδικό μας ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, Σοφοκλής Φάτσιος, μετά από μια σειρά συναντήσεων που είχε με όλους τους συναρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς της κυβέρνησης στους οποίους και έθεσε «επί τάπητος» όλα τα τρέχοντα θέματα που απασχολούν τον Κλάδο.

«Παντού, στο υπουργείο Οικονομικών, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στο υπ. Ανάπτυξης, το κλίμα ήταν ιδιαίτερα θετικό, οι υπουργοί άκουσαν τις θέσεις και τις προτάσεις μας, αναγνώρισαν το τεράστιο κοινωνικό έργο που επιτελούν τα υπεραστικά λεωφορεία και δεσμεύτηκαν ότι θα ικανοποιήσουν πλήρως τα αιτήματά μας», τόνισε ο κ. Φάτσιος, αναφέροντας στη συνέχεια αναλυτικότερα τα αποτελέσματα των συναντήσεών του.

Μακρόχρονη παράταση έναρξης των Διαγωνιστικών Διαδικασιών

Η λήξη στο τέλος του τρέχοντος έτους του ισχύοντος καθεστώτος πρόκειται να παραταθεί, καθώς η κυβέρνηση συμφωνεί να κάνει χρήση του δικαιώματός της και να ζητήσει διετή παράταση στην εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας που προβλέπει πως το αργότερο μέχρι 31/12/19, τα κράτη μέλη θα πρέπει να προβαίνουν σε διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου. Το δικαίωμα παράτασης είχαν ζητήσει πριν μερικούς μήνες έξι χώρες – μέλη της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα εκπροσωπούμενη από τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, το αίτημα έγινε τότε δεκτό και πλέον η σημερινή κυβέρνηση πρόκειται να ασκήσει αυτό το δικαίωμα για παράταση του ισχύοντος καθεστώτος για δύο χρόνια.

«Αν μετά από δύο χρόνια γίνουν οι σχετικές αλλαγές σε νομοθετικό επίπεδο και προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί, θα χρειαστεί ένα διάστημα τουλάχιστον ενός χρόνου ακόμη για να ολοκληρωθούν…», ανέφερε σχετικά ο κ. Φάτσιος.

«…Οπότε, και τότε, θα είναι τα ΚΤΕΛ, τα οποία θα έχουν όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις για να κερδίσουν αυτούς τους διαγωνισμούς, γιατί μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν σήμερα έναν τεράστιο στόλο λεωφορείων «ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟΥ τύπου», όπως προβλέπεται από την κοινοτική οδηγία», αποκάλυψε στο περιοδικό μας ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ, αφήνοντας φυσικά να εννοηθεί ότι τα τουριστικά λεωφορεία δεν πληρούν τις απαιτούμενες από την κοινοτική νομοθεσία τεχνικές προδιαγραφές.

Πέρα όμως από το τυπικό μέρος, πρακτικά σήμερα δεν διαφαίνεται κάποιος φορέας ικανός να αναλάβει το μεταφορικό έργο π.χ. μιας Περιφέρειας, συνδέοντας με τακτά δρομολόγια τις πρωτεύουσες των νομών με Αθήνα και Θεσσαλονίκη και με απαιτήσεις υποχρεωτικής εκτέλεσης πλήθους διαδρομών μεταξύ πόλεων και χωριών, με δρομολόγια προς άγονες γραμμές, έστω και με πληρότητα δύο ή πέντε επιβατών. Αυτό το μεταφορικό έργο είναι τεράστιο και προϋποθέτει επάρκεια στόλου λεωφορείων, με διαθεσιμότητα και εφεδρικών οχημάτων, με υποδομές σύγχρονων σταθμών για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού κ.α.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Οκτωβρίου (378) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.