Στο πενταετές πρόγραμμα «H2Haul» της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορά στα υδρογονοκίνητα βαρέα φορτηγά, θα συμμετάσχει και η σουηδική εταιρεία PowerCell, η οποία ειδικεύεται στην κατασκευή κυψελών καυσίμου.

Σύμφωνα με το εν λόγω project, η IVECO (με τη βοήθεια της «αδελφής» εταιρείας Fiat Powertrain Industrial) και η VDL, θα σχεδιάσουν, θα κατασκευάσουν και θα δοκιμάσουν τρεις νέους τύπους βαρέων φορτηγών μικτού βάρους έως και 44 τόνων, τα οποία είναι μεν ηλεκτροκίνητα, όμως δεν χρησιμοποιούν μπαταρίες αλλά κυψέλες καυσίμου, για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με την απαιτούμενη ενέργεια. Συνολικά, στο πλαίσιο του προγράμματος «H2Haul» θα δοκιμαστούν 16 φορτηγά σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, από επιλεγμένες εταιρείες logistics και λιανικού εμπορίου στο Βέλγιο, στη Γαλλία, στη Γερμανία και στην Ελβετία. Οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο που θα χρησιμοποιηθούν στο εγχείρημα, θα προσφέρουν προηγμένα χαρακτηριστικά σε ό,τι αφορά στην ταχύτητα πλήρωσης των φορτηγών με υδρογόνο, υποστηρίζοντας με τη σειρά τους τη μετάβαση από τα πετρελαιοκίνητα στα υδρογονοκίνητα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων.