Τροχοί & TIR

Ηλεκτροκίνητο σε μια εβδομάδα

Μια εβδομάδα ισχυρίζονται οι άνθρωποι της κοινοπραξίας «I see electric busses» πως χρειάζονται, για να μετατρέψουν ένα πετρελαιοκίνητο λεωφορείο σε ηλεκτρικό. Αρχή στο φιλόδοξο εγχείρημα των έξι ετα
Δευτέρα 30/12/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μια εβδομάδα ισχυρίζονται οι άνθρωποι της κοινοπραξίας «I see electric busses» πως χρειάζονται, για να μετατρέψουν ένα πετρελαιοκίνητο λεωφορείο σε ηλεκτρικό.

Αρχή στο φιλόδοξο εγχείρημα των έξι εταιρειών που συνθέτουν την εν λόγω κοινοπραξία, δόθηκε στην έκθεση Busworld των Βρυξελλών, όπου ένα συμβατικό 12μετρο λεωφορείο MAN Α20 του 2011, μετά από 12 εβδομάδες εξέλιξης μετατράπηκε σε ένα retrofit ηλεκτρικό όχημα και πραγματοποίησε δοκιμαστικά δρομολόγια μεταφέροντας επιβάτες, από τους οποίους οι 49 ήταν καθήμενοι.

Μάλιστα, οι επικεφαλής της εταιρείας είναι τόσο φιλόδοξοι, που κάνουν λόγο για τη δυνατότητα μετατροπής αρκετών χιλιάδων λεωφορείων, καθώς μέχρι σήμερα έχουν καταστήσει ηλεκτρικά γύρω στα 400 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα μικτού βάρους έως και 3,5 τόνων.

Για την κίνηση του πρωτότυπου λεωφορείου, επιλέχθηκε ο κινητήρας ZAwheel της Ziehl-Abegg, ο οποίος εδράζει στις πλύμνες των τροχών του πίσω άξονα του οχήματος, όπου βρίσκεται το σύνολο της γραμμής κίνησης περιλαμβανομένων των ηλεκτρονικών. Η ονομαστική ισχύς των δύο κινητήρων ανέρχεται συνδυαστικά σε 240 kW (322 hp), με την κοινοπραξία να κάνει λόγο για μία κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας της τάξης της μίας kWh/χλμ.

Της Webasto είναι οι μπαταρίες των 210 kWh που δίνουν ενέργεια στον κινητήρα, οι οποίες σύμφωνα με την εταιρεία διατηρούν τα ίδια επίπεδα απόδοσης μετά από 10 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Οι βοηθητικές μονάδες του λεωφορείου προέρχονται από την Moteg και σε σχέση με άλλες σχετικές προτάσεις που κυκλοφορούν στην αγορά, είναι τρεις φορές μικρότερες και έξι φορές ελαφρύτερες.

Στο ίδιο τεύχος #380

PreviousNext