Περισσότερα από 320 στελέχη της αγοράς, παρακολούθησαν το συνέδριο «SOLUTIONS 7, Logistics Beyond Economic Crisis: Το μοντέλο της επόμενης 5ετίας», που διοργάνωσε το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, στις 16 Οκτωβρίου 2019 στην αίθουσα Φάρος του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκε η μεσοπρόθεσμη στρατηγική στα logistics και παράλληλα επιχειρήθηκε να δοθούν λύσεις για τη στρατηγική κατεύθυνση για το business plan της επόμενης 5ετίας στα logistics. Μέσα από τις ομιλίες 15 στελεχών των μεγαλύτερων ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και με τη βοήθεια δύο συζητήσεων στρογγυλής τραπέζης, αναλύθηκαν οι εξελίξεις και οι προοπτικές της προσεχούς 5ετίας.

Επιπλέον, παρουσιάστηκαν τα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.000 καταναλωτών, τα πορίσματα της οποίας ανέδειξαν το τι τελικά ζητάει ο Έλληνας καταναλωτής από τα logistics. Συνυφασμένη με τις τάσεις ήταν και η παρουσίαση της Google από τον κ. Θοδωρή Καρακώστα, που για πρώτη φορά εμφανίστηκε σε ένα συνέδριο logistics μεταφέροντας τα επίκαιρα αιτήματα πελατών.

Ακόμα, ο ΣΕΒ δια στόματος του επικεφαλής οικονομολόγου, κ. Μιχάλη Μουσουράκη, παρουσίασε με οικονομικά στοιχεία την ανάπτυξη της χώρας. Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών έκανε λόγο για τις μεταβολές που αναμένεται να πραγματοποιηθούν στις καταναλωτικές συνήθειες και τη στροφή του λιανεμπορίου προς την εξατομίκευση.

Οι τρεις τάσεις στις αποθήκες

Ανοίγοντας τη δεύτερη ενότητα του συνεδρίου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της PLANNING, κ. Παναγιώτης Ανδριανόπουλος, ανέλυσε τις προσαρμογές που πρέπει να γίνουν στις αποθήκες, ώστε να υπάρξει υψηλός βαθμός ετοιμότητας για την επόμενη 5ετία. Αναλυτικότερα, οι 3 τάσεις της επόμενης 5ετίας που εντοπίζονται στις αποθήκες είναι:

  1. Μεγιστοποίηση της εκμετάλλευσης της χωρητικότητας με χρήση μεθόδων goods to man

  2. Αύξηση παραγωγικότητας με χρήση καινοτόμων τεχνολογιών (augmented reality κλπ.)

  3. Εξοικονόμηση ενέργειας στις αποθήκες (χρήση ειδικών scorecards). Άμεσες προσαρμογές που μπορούν να γίνουν αφορμή για τη δημιουργία περισσότερων θέσεων picking (ανυψώνοντας το χρήστη κατά 1 μ.) ώστε να αντιμετωπισθεί η αύξηση του κωδικολογίου λόγω e-commerce και μικρών σημείων, η υιοθέτηση quick win αυτοματισμών (shuttle κλπ.) και τέλος cross docking τεχνικές και same day delivery προσεγγίσεις για την αύξηση της ταχύτητας εξυπηρέτησης των πελατών με νέα διευρυμένα cut off times.

Στα συμπεράσματα του συνεδρίου αξίζει να σημειωθεί ότι οι αλλαγές που θα λάβουν χώρα σε ό,τι αφορά το οικονομικό, κοινωνικό, θεσμικό, τεχνολογικό και καταναλωτικό περιβάλλον επιβάλλουν επεμβάσεις στα Inbound logistics (BTO, Crossdocking, δυναμικές ABC), στο Warehousing (voice και visual Picking, αύξηση dispatch, ελαστικές αποθήκες) και στα Outbound Logistics (δεύτερη βάρδια, dynamic routing, 5PL και ειδικοί συνεργάτες), καταλήγοντας πως πρέπει να διαμορφωθούν συνέργειες.