Σε αναμονή κινήτρων

Σε θέση αναμονής παραμένουν χιλιάδες ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων προσβλέποντας με αισιοδοξία σε μια χαρμόσυνη γι' αυτούς κυβερνητική αναγγελία που θα κάνει λόγο για παροχή κινήτρων προς αντικατάσταση των υπέργηρων φορτηγών ή λεωφορείων με νεότερα σύγχρονης τεχνολογίας και χαμηλών ρύπων.

Προς στιγμή, τίποτα επίσημο δεν υπάρχει, αν και πληροφορίες του Τ.Τ. αναφέρουν ότι θα δοθούν μεν κίνητρα, αλλά θα συνοδεύονται και με αντικίνητρα τα οποία θα κάνουν δύσκολο το έργο και τη λειτουργία των παλιών οχημάτων. Παράλληλα, δεν αποκλείεται να έλθουν και αλλαγές στη νομοθεσία περί μισθώσεων φορτηγών πάνω από 3,5 τόνους με την οποία θα γίνεται εφικτή η λειτουργική μίσθωση, όπως αναλυτικά είχαμε γράψει στο τεύχος Οκτωβρίου.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο χρόνος ανακοίνωσης των όποιων κινήτρων, γίνεται κρίσιμος για την αγορά των επαγγελματικών και καλό θα ήταν να αναγγελθούν το γρηγορότερο δυνατόν για να αναθερμανθούν οι πωλήσεις και να ξεκινήσει επιτέλους η τόσο πολυσυζητημένη, όσο και αναγκαία, αντικατάσταση του στόλου.

Πιο ξεκάθαρα είναι τα αναμενόμενα για όσους σκέφτονται την ηλεκτροκίνηση, δεδομένου ότι θα τύχουν πολλών ελαφρύνσεων. Στο σημείο μάλιστα αυτό, αξίζει να σημειώσουμε τη μεγάλη πρόοδο που συντελείται τις μέρες μας στον τομέα της φόρτισης των ηλεκτροκίνητων με την τοποθέτηση φορτιστών σε δημόσια σημεία και στους ΣΕΑ των αυτοκινητόδρομων, όταν την ίδια στιγμή τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα δίνουν μεγαλύτερες χιλιομετρικές αποστάσεις (range).

Μια σφαιρική, αν όχι πλήρη εικόνα, για την ηλεκτροκίνηση θα έχετε διαβάζοντας το σχετικό ρεπορτάζ από το εκθεσιακό συνέδριο «Ηλεκτροκίνηση expo», όπου είκοσι περίπου ειδικοί ανέλυσαν κάθε πτυχή της ηλεκτροκίνησης περιλαμβανομένων φυσικά θεμάτων φόρτισης, κόστους συντήρησης, χρόνου απόσβεσης κ.λ.π.

Ως κεντρικό συμπέρασμα του συνεδρίου, εμείς θα το δίναμε με τη φράση «η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και αυτήν θα ακολουθήσουμε».

Ευχόμαστε καλό μήνα, καλές γιορτές και πάντα καλοτάξιδοι