Εντός θετικής τροχιάς παραμένουν οι ταξινομήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις για ανάκαμψη της αγοράς του συγκεκριμένου Κλάδου.

Όλα δείχνουν ότι η χρονιά θα κλείσει με θετικό πρόσημο για τις περισσότερες κατηγορίες και με νούμερα που, αν μη τι άλλο, θα εδραιώσουν το κλίμα αισιοδοξίας για την επόμενη χρονιά.

Εξετάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα, βλέπουμε ότι η φετινή χρονιά, πέραν της καλής πορείας των πωλήσεων, επηρέασε και την ψαλίδα μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων, κλείνοντάς την ελαφρά υπέρ των πρώτων. Ωστόσο, η εκτίμηση που επικρατεί στην αγορά, είναι ότι η πτώση των πωλήσεων των μεταχειρισμένων τους επόμενους μήνες και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, θα συνεχιστεί λόγω των μέτρων που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση για τον έλεγχο του ιστορικού των εισαγόμενων μεταχειρισμένων και των νέων υποχρεωτικών ελέγχων που θα πρέπει να διενεργούν τα ΚΤΕΟ. Μερικό αντιστάθμισμα αυτής της εξέλιξης που λειτουργεί υπέρ των μεταχειρισμένων, είναι το κατρακύλισμα των τιμών των μεταχειρισμένων στις ευρωπαϊκές αγορές και ιδιαίτερα των πετρελαιοκίνητων LCV, τα οποία δέχονται πιέσεις εξαιτίας των δραστικών μέτρων που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις για τη μείωση των ρύπων, όπως η συνεχιζόμενη διάδοση των ζωνών χαμηλών ρύπων (LEZ) στα κέντρα των πόλεων.

Στον αντίποδα, οι εισαγωγείς των καινούργιων, θεωρούν ότι η χαμηλή τιμή των μεταχειρισμένων δεν θα στρέψει προς αυτά τους επαγγελματίες, οι οποίοι, τουναντίον, θα έχουν την ευκαιρία να καρπωθούν τα οικονομικά κίνητρα που αναμένεται να εξαγγείλει επίσημα η κυβέρνηση και τα οποία βέβαια, θα αφορούν στην αγορά, αλλά και στη χρήση των καινούργιων και ιδιαίτερα των 100% ηλεκτροκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων.

Εμείς, παρακολουθώντας από κοντά αυτές τις εξελίξεις, τολμούμε να πούμε, ότι στα επόμενα χρόνια, θα αλλάξει και η συνήθης εικόνα των πινάκων που για πολλά χρόνια βλέπουμε σε αυτές τις σελίδες, καθώς κάπου ανάμεσα ή έστω στο τέλος του πίνακα με τις γνωστές μας μάρκες, θα εμφανιστούν και οι μάρκες των νέων κατασκευαστών που εισήλθαν και αναμένεται να εισέλθουν στην ελληνική αγορά με οχήματα χαμηλών ή μηδενικών ρύπων ευελπιστώντας να κερδίσουν το μερίδιο που θεωρούν ότι τους αναλογεί. Ήδη με μια ματιά στους πίνακες, θα εντοπίσετε τους πρώτους νέους «παίκτες».