Τροχοί & TIR

Μεταφορές αυγών με τo ηλεκτρικό Mercedes-Benz eSprinter

Με το Mercedes-Benz eSprinter καλύψαμε μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων με τη συνολική κατανάλωση να είναι 26,4 kWh
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 19/07/2025 - 10:03
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Διαθέσιμη στην ελληνική αγορά είναι η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού Mercedes-Benz eSprinter η οποία προσφέρει αυξημένες επιδόσεις, τρεις επιλογές μπαταρίας, ταχύτερη φόρτιση και περισσότερες διαμορφώσεις αμαξώματος. 

Έχουμε στη διάθεσή μας το eSprinter Van Select 320 Standard στο οποίο φορτώνουμε αυγά και εν συνεχεία το οδηγούμε μέχρι το λιμάνι του Ωρωπού. Καταγράφουμε σημαντικά στοιχεία αναφορικά με την ποιότητα κύλισης του οχήματος, την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, την αυτονομία του καθώς και τις μεταφορικές του δυνατότητες.

Στο κέντρο της Αθήνας 

Το πρώτο σκέλος της δοκιμής γίνεται στο κέντρο της Αθήνας. Να αναφέρουμε ότι η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πατώντας το κουμπί Start/Stop. Από το λεβιεδάκι στη δεξιά κολόνα του τιμονιού ενεργοποιούμε τη θέση οδήγησης D και ξεκινούμε. Η απουσία θορύβου από τον ηλεκτροκινητήρα είναι το πρώτο σημείο υπεροχής συγκριτικά με ένα πετρελαιοκίνητο όχημα. Από τη θέση του οδηγού έχουμε άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, καθώς το κάθισμα βρίσκεται ψηλά. Η κάμερα οπισθοπορείας μας βοηθάει κατά την όπισθεν, τη στάθμευση και τους ελιγμούς. Μεταδίδει εικόνες από την περιοχή ακριβώς πίσω από το όχημα στην οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης του eSprinter είναι ένα από τα καλύτερα ανάμεσα στα οχήματα του ανταγωνισμού. Είναι ελαφρύ και εύκολο στη χρήση του, όταν επιχειρούμε μανούβρες και παρκάρισμα. 

Φόρτωμα αυγών 

Κατευθυνόμαστε στην εταιρεία Αυγά Κοντογιάννης στη Λυκόβρυση Αττικής όπου φορτώνουμε την κλούβα του eSprinter με τρεις παλέτες αυγά. Να σημειώσουμε ότι το πίσω (κατώφλι φόρτωσης) βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένο, βοηθώντας και στην ευκολότερη από/επιβίβαση του οδηγού εντός της κλούβας. 

Φορτώνοντας αυγά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Αυγά Κοντογιάννης.
Φορτώνοντας αυγά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Αυγά Κοντογιάννης.

Η επιφάνεια του σκαλοπατιού είναι αντιολισθητική για μεγαλύτερη ασφάλεια. Διαθέτει λαστιχένια προστατευτικά στις γωνίες δεξιά και αριστερά για την αποφυγή ζημιών κατά την πραγματοποίηση ελιγμών. Να τονίσουμε ότι η πίσω δίφυλλη πόρτα ανοίγει μέχρι τις 270 μοίρες, το οποίο διευκολύνει ιδιαίτερα τη διαδικασία φόρτωσης και εκφόρτωσης σε στενούς χώρους. 

Η συρόμενη πλαϊνή πόρτα ανοίγει με ευκολία χωρίς την καταβολή έντονης μυϊκής δύναμης. Στον χώρο φόρτωσης υπάρχει σκληρή επένδυση στο πάτωμα και στις πλαϊνές πλευρές για την προστασία του από χτυπήματα. Άριστος είναι ο φωτισμός, με δύο λωρίδες φωτισμού Led στην οροφή, βοηθώντας στις βραδινές παραδόσεις π.χ. να βλέπει ο οδηγός τα barcode.

Αθήνα - Λιμάνι Ωρωπού 

Το δεύτερο σκέλος της διαδρομής περιλαμβάνει τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι το λιμάνι του Ωρωπού σε μια μικτή διαδρομή σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται το ενεργό σύστημα υποβοήθησης πέδησης Distronic το οποίο μπορεί να διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας το eSprinter. 

Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας παρακολουθεί την περιοχή μπροστά από το όχημα και αποτρέπει την παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας. Επίσης το σύστημα υποβοήθησης ορίων ταχύτητας Intelligent Speed Assist μας ενημερώνει διαρκώς για τη μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων. Στον αυτοκινητόδρομο κινούμαστε με 100 χλμ./ώρα και επιλέγουμε τη λειτουργία Eco μέσω του Drive Mode. 

Μπαίνοντας στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με κατεύθυνση το λιμάνι του Ωρωπού επιλέγουμε τη λειτουργία Comfort. Κινούμαστε πιο σβέλτα, με την κατανάλωση ωστόσο να είναι πιο αυξημένη. O ηλεκτροκινητήρας αποδίδει όλη τη ροπή και τη δύναμή του, ώστε να κινεί το όχημα με μεγαλύτερη άνεση και ευκολία. Σε όλες τις ανηφόρες οι ρεπρίζ είναι ικανοποιητικές και δεν παρατηρούμε πουθενά έλλειψη ισχύος. Να αναφέρουμε ότι πιέζοντας απότομα το γκάζι η ταχύτητα ανεβαίνει από τα 30 χλμ./ώρα στα 115 χλμ./ ώρα σε μόλις έντεκα δευτερόλεπτα. 

Η μπαταρία έχει απόδοση 81 kWh με την αυτονομία να φτάνει τα 278 χιλιόμετρα (συνδυασμένος κύκλος WLTP) και σε αστικό κύκλο να αγγίζει τα 368 χιλιόμετρα. Σε ταχυφορτιστή 115 kW η φόρτιση από το 10 στο 80% πραγματοποιείται περίπου σε 32 λεπτά.
Η μπαταρία έχει απόδοση 81 kWh με την αυτονομία να φτάνει τα 278 χιλιόμετρα (συνδυασμένος κύκλος WLTP) και σε αστικό κύκλο να αγγίζει τα 368 χιλιόμετρα. Σε ταχυφορτιστή 115 kW η φόρτιση από το 10 στο 80% πραγματοποιείται περίπου σε 32 λεπτά.

Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το eSprinter πατάει σταθερά στον δρόμο, καθώς οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες στην κάτω πλευρά του αμαξώματος βελτιώνοντας το κέντρο βάρους.

Στην κατηφόρα προς το λιμάνι επιλέγουμε τη θέση D- στην ανάκτηση ενέργειας, όπου επιτυγχάνεται το αποδοτικότερο απο τέλεσμα πέδησης. Παράλληλα δεν υπάρχει φθορά στα τακάκια και επιπρόσθετα γίνεται ανάκτηση ενέργειας που ευθύνεται στη μπαταρία, αυξάνοντας έτσι το εύρος της αυτονομίας.

Ευχαριστούμε τον Φώτη Κοντογιάννη για τη συνεργασία του.
Ευχαριστούμε τον Φώτη Κοντογιάννη για τη συνεργασία του.

Περισσότερα στοιχεία για το ηλεκτρικό Mercedes-Benz eSprinter θα διαβάσετε στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου - Βρείτε το εδώ

PreviousNext