Μετά τον γνωστό ηλεκτρικό άξονα AxTrax AVE, η ZF αποκτά στη γκάμα της και μια δεύτερη πλήρως ηλεκτρική γραμμή κίνησης για λεωφορεία.
Λόγος γίνεται για τον κεντρικά τοποθετημένο ηλεκτρικό κινητήρα CeTrax, του οποίου η παραγωγή σχεδιάζεται να εκκινήσει στο τρίτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους, στο εργοστάσιο της εταιρείας που βρίσκεται στο Φρίντριχσχαφεν της νότιας Γερμανίας.
Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω κινητήρας της ZF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό το 2017 σε ένα λεωφορείο δοκιμών και πέρυσι κέρδισε το Βραβείο Καινοτομίας (Innovation Award) στην έκθεση Busworld. Έχει μέγιστη απόδοση 300 kW (402 hp) ισχύος και 4.500 Nm ροπής. Αποτελεί μια «plugand-drive» λύση που μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί τόσο σε νέα ηλεκτρικά οχήματα όσο και σε συμβατικά (retrofit), προκειμένου αυτά να μετατραπούν σε ηλεκτρικά. Το παραπάνω επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες και στους φορείς εκμετάλλευσης στόλων, να ανταποκρίνονται με ευελιξία στις απαιτήσεις της αγοράς και στη νομοθεσία.
Αξίζει να αναφερθεί, τέλος, πως ο κεντρικός ηλεκτροκινητήρας ZF CeTrax, επελέγη πρόσφατα από τη Solaris για την κίνηση του παραπάνω νέου 15μετρου λεωφορείου, Urbino 15 LE electric αλλά και από τη MAZ στη Λευκορωσία για να κινήσει ένα νέο λεωφορείο της μήκους 12,43 μέτρων.