Με μια σειρά νόμων και αποφάσεων έχει ουσιαστικά επέλθει η πλήρης απελευθέρωση των τρέιλερ κάθε κατηγορίας βάρους, δημιουργώντας νέες συνθήκες στις μεταφορές.

Σήμερα, μετά από 44 χρόνια, σχεδόν τίποτα δεν έχει απομείνει από τον νόμο 383/76 που καθόριζε το έργο και τη λειτουργία των ΦΔΧ, έχοντας, όμως, έντονα τα σημάδια του «προστατευτισμού» του Κλάδου των Αυτοκινητιστών, γεγονός που ερχόταν σε αντίθεση με το γράμμα και το πνεύμα του κοινοτικού νομοθέτη, δηλαδή με την απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών στη βάση του λεγόμενου ελεύθερου, υγιούς ανταγωνισμού.

Ένα από τα πρόσφατα νομοθετήματα προς την κατεύθυνση της πλήρους απελευθέρωσης των Μεταφορών είναι η απόφαση Γ9/46447/2397 του υπ. Υποδομών και Μεταφορών και η έναρξη της ισχύος της από την 1η του προσεχούς Νοέμβρη, όπως ορίστηκε με εγκύκλιο της 13ης Μαρτίου 2020.

Η εν λόγω απόφαση, με δυο λόγια απελευθερώνει την έλξη των ρυμουλκούμενων από ΔΧ και ΙΧ ρυμουλκά αυτοκίνητα και πλέον:

  • Τράκτορες και φορτηγά ΔΧ κοτσάρουν οποιοδήποτε ρυμουλκούμενο, αρκεί να έχει γι’ αυτό εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας.

  • Τράκτορες και φορτηγά ΦΙΧ κοτσάρουν όσα ρυμουλκούμενα χρειάζεται η επιχείρηση, αρκεί αυτά (τα ρυμουλκούμενα) να διαθέτουν άδεια ανεξάρτητου ρυμουλκούμενου οχήματος. Ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και του ρυμουλκούμενου, που έλκει, πρέπει να είναι η ίδια επιχείρηση.

  • Άδειες κυκλοφορίας ρυμουλκούμενων που εκδόθηκαν ως μέρος ενιαίου συρμού ΔΧ ή ΦΙΧ, μπορούν τώρα να αντικατασταθούν με άδειες κυκλοφορίας ανεξάρτητων ελκόμενων οχημάτων.

Εννοείται ότι για τη ζεύξη πρέπει να πληρούνται οι κατά περίπτωση απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές.

Διαβάστε την αναλυτική παρουσίαση του πρώτου μέρους του αφιερώματος για τα ρυμουλκούμενα, στο τεύχος Ιουνίου (386) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.