Τροχοί & TIR

Κατ’ επιλογήν 4x4 τα DAF CF και XF

Με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιείται το «PXP», το νέο υδραυλικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στον εμπρόσθιο άξονα, που εξέλιξαν από κοινού οι DAF και Paul Nutzfahrzeuge, προκειμένου να κατ
Παρασκευή 05/06/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιείται το «PXP», το νέο υδραυλικό σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στον εμπρόσθιο άξονα, που εξέλιξαν από κοινού οι DAF και Paul Nutzfahrzeuge, προκειμένου να καταστήσουν τετρακίνητα τα φορτηγά της ολλανδικής μάρκας όταν αυτά συναντούν συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.

Αρχικά, το σύστημα PXP (Paul Xtra Power) τοποθετείται στους 4x2 τράκτορες DAF CF και DAF XF που φέρουν τους κινητήρες PACCAR MX-11 και MX-13, ενώ αργότερα φέτος θα υπάρξουν και άλλες εφαρμογές του συστήματος κατ’ επιλογήν τετρακίνησης.

Εύλογα, βασικό πλεονέκτημα του εν λόγω συστήματος έναντι των αντίστοιχων που μεταφέρουν την κίνηση μόνιμα σε όλους τους τροχούς, είναι πως χρησιμοποιείται μόνο όταν πραγματικά είναι απαραίτητο και έτσι μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και παράλληλα περιορίζονται οι φθορές των μηχανικών μερών του φορτηγού.

Πώς λειτουργεί το Paul Xtra Power

Για να καταστεί δυνατή η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, στις πλήμνες των τροχών του μπροστινού άξονα τοποθετήθηκαν υδραυλικά μοτέρ, τα οποία παράγουν ροπή 6.435 Nm σε μέγιστη πίεση συστήματος 360 bar. Τα δύο μοτέρ τροφοδοτούνται από μια υδραυλική αντλία που είναι τοποθετημένη απευθείας στο PTO (σασμανάκι), γεγονός που εξοικονομεί βάρος και χώρο. Επιπλέον, η υδραυλική αντλία μπορεί να δώσει ενέργεια και σε εξαρτήματα όπως γερανούς, ανυψωτικά, κ.α., κάτι που σημαίνει πως απαιτείται μόνο μία δεξαμενή για το υδραυλικό σύστημα, με πρόσθετα οφέλη στο απόβαρο (και άρα στο ωφέλιμο) του φορτηγού.

Με το πάτημα του κουμπιού στο ταμπλό, ο οδηγός ενεργοποιεί το σύστημα PXP, το οποίο στέλνει αυτόματα την κίνηση και στους μπροστά τροχούς μόλις αντιληφθεί πως οι πίσω τροχοί χάνουν την πρόσφυσή τους. Το ΡΧΡ είναι διαθέσιμο για χαμηλές ταχύτητες έως και 20 χλμ./ώρα και μόνο στις 4 πρώτες σχέσεις του κιβωτίου, όπως και στις δύο πρώτες σχέσεις της όπισθεν. Όταν οι παραπάνω προϋποθέσεις δεν τηρούνται, το σύστημα απενεργοποιείται και μπαίνει εκ νέου αυτόματα σε λειτουργία, μόλις το φορτηγό μειώσει ταχύτητα και εφόσον είναι απαραίτητο βάσει του βαθμού ολίσθησης των πίσω τροχών.

PreviousNext