Τροχοί & TIR

Το KARSAN ATAK electric στους δήμους της Αθήνας

Ευελιξία στην πόλη, με δυνατότητα αυτονομίας μέχρι και 300 χιλιόμετρα, αθόρυβο και, φυσικά, μηδενικών ρύπων, το 100% ηλεκτρικό KARSAN πραγματοποίησε μια σειρά επιδείξεων σε δήμους της Αθήνας και της
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 06/08/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ευελιξία στην πόλη, με δυνατότητα αυτονομίας μέχρι και 300 χιλιόμετρα, αθόρυβο και, φυσικά, μηδενικών ρύπων, το 100% ηλεκτρικό KARSAN πραγματοποίησε μια σειρά επιδείξεων σε δήμους της Αθήνας και της Περιφέρειας, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε όσους είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν.

Διαθέτει την ηλεκτρική γραμμή κίνησης που κατασκευάζει η γνωστή μάρκα BMW και αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα TM4 με ισχύ 230 kW (312 HP) και 115 (155 HP) σε συνεχή παροχή ισχύος. Η μέγιστη ροπή, άμεσα διαθέσιμη, φτάνει τα 2.400 Nm και τα 1.140 Nm συνεχόμενα.

Η μπαταρία, τύπου Li-ion 360 V, πέντε στοιχείων παρέχει ισχύ 22 kWh και φορτίζει σε 10 ώρες με μια πρίζα των 22 kW ή σε 5 ώρες με δύο πρίζες (44 kW), ενώ υπάρχει και η πρίζα DC Combo 2 των 82 kW, που εξασφαλίζει ταχεία φόρτιση στις 3 μόλις ώρες. Ενδιαφέρον τεχνικό στοιχείο συνιστά και ο βαθμός αναρριχητικότητας που φτάνει σε κλίση το 24%.

Με μικτό βάρος 11 τόνων, ατσάλινο πλαίσιο, μήκος 8.315 χιλιοστά, πλάτος 2.430 χλσ. και ύψος 3.090 εξασφαλίζει ένα άνετο εσωτερικό περιβάλλον για 47 επιβάτες και επιπλέον χώρο για ένα αμαξίδιο. Σε αυτή τη διαμόρφωση (καθώς στη χώρα μας είναι υποχρεωτική η θέση αμαξιδίου) η μεταφορική δυνατότητα του λεωφορείου είναι 21 καθήμενοι και 25 όρθιοι ή 18 καθήμενοι και 28 όρθιοι.

Οι σχετικά κοντοί πρόβολοι (2.040 χλσ. μπροστινός και 1.695 ο πίσω) σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 4.580 χλσ. και το καλό κόψιμο του τιμονιού συμβάλλουν στην αυξημένη ικανότητα κινήσεων σε στροφές και στα στενά σημεία που προκαλούν τα σταθμευμένα αυτοκίνητα. Η ευελιξία αυτή μεταφράζεται, φυσικά, σε ξεκούραστη οδήγηση και άνεση για τους επιβάτες. Μιλώντας με αριθμούς, η ακτίνα του κύκλου περιστροφής του οχήματος είναι 7.283 από τοίχο σε τοίχο και 6.312 από κράσπεδο (πεζοδρομίου) σε κράσπεδο.

Την είσοδο των τελευταίων διευκολύνουν οι δύο πόρτες, μονόφυλλη ή μπροστινή, δίφυλλη ή πίσω που διαθέτει επίσης και ράμπα εισόδου αμαξιδίων.

Το ύψος εισόδου είναι 340 χιλιοστά, το οποίο κατεβαίνει στα 270 χιλ. με την επιγονάτιση.

Μπαίνοντας, οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα ευχάριστο περιβάλλον χάρη στην ευρυχωρία που εξασφαλίζει η έξυπνη διαμόρφωση των καθισμάτων, τα μεγάλων διαστάσεων παράθυρα, αλλά και το ύψος της οροφής που αφήνει αρκετό αέρα ακόμη και για τους «δίμετρους» επιβάτες.

Το λεωφορείο διαθέτει A/C και λειτουργία μόνο θέρμανσης τόσο για τους επιβάτες όσο και για τον χώρο του οδηγού. Σε διάφορα σημεία, οι επιβάτες μπορούν, επίσης, να βρουν θύρες USB. Στο κόκπιτ, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα άνετο και εργονομικό περιβάλλον εργασίας με αρκετά στοιχεία πολυτελείας, όπως το δερμάτινο τιμόνι, το πολλαπλών ρυθμίσεων κάθισμα με ποιοτική επένδυση, μοντέρνο ταμπλό και έξτρα ψηφιακή 10,1 ιντσών οθόνη παρακολούθησης των ηλεκτρικών λειτουργιών και των δεδομένων, όπως το ποσοστό φόρτισης των μπαταριών, τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση ρεύματος, η ψύξη ή θέρμανση των μπαταριών κ.α. Μοντέρνας σχεδίασης είναι και ο περιστροφικός επιλογέας τριών σημείων (κίνηση – νεκρά – όπισθεν) του κιβωτίου. Χωρίς κλειδί, αλλά με κουμπί εκκινεί και σταματά ο κινητήρας. Η ορατότητα είναι εξαιρετική χάρη στη διευρυμένη επιφάνεια του παρμπρίζ, ενώ για την οπισθοπορεία υπάρχει κάμερα και αισθητήρας απόστασης. Στον τομέα της ασφάλειας, το Karsan Atak διαθέτει όλα τα προβλεπόμενα συστήματα (ESP, BS, ASR) και επιπλέον σύστημα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα(regenerative brake system), σύστημα εκκίνησης στην ανηφόρα (hill start aid) κ.α.

Κομψή, με μοντέρνες γραμμές είναι η εξωτερική εμφάνιση του λεωφορείου με όμορφα φωτιστικά σύνολα LED, με φιμέ επιφάνειες παραθύρων, τάσια, φωτεινή επιγραφή διαδρομής με έντονους ευδιάκριτους ψηφιακούς χαρακτήρες. Εξίσου μοντέρνα είναι και η πίσω πλευρά του λεωφορείου, όπου η μεγάλη σχάρα για την εισαγωγή του αέρα συνδυάζεται αρμονικά με την ανοιγόμενη πόρτα και μαζί με το χαμηλότερο τμήμα –όπου και ο προφυλακτήρας– δείχνουν να αποτελούν ένα ενιαίο, καλαίσθητο σύνολο.

Στην πορεία, το λεωφορείο κινείται ανάλαφρα χάρη στις φουσκάτες αναρτήσεις του και την μπροστινή ανεξάρτητη ανάρτηση, όλες ελεγχόμενες ηλεκτρονικά. Όπως αναφέρθηκε, το κόψιμο του τιμονιού και το μεταξόνιο διευκολύνουν στις κλειστές στροφές και στο πέρασμα από στενά σημεία.

«Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η αθόρυβη κίνηση στους δρόμους την πόλεων, όπως βέβαια και η απουσία ρύπων», μας αναφέρει στέλεχος της Mietsel AE που αντιπροσωπεύει την τουρκική μάρκα στην Ελλάδα.

Εξάλλου, σε σχετική ερώτηση, μας επιβεβαίωσε ότι η αυτονομία των 300 χιλιομέτρων είναι δοκιμασμένη στους δρόμους της Αθήνας, όπως ακριβείς είναι και οι χρόνοι φόρτισης που αναφέρει ο κατασκευαστής.

PreviousNext