Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Φορτία Μαζεύτηκαν πολλά φορτία. Ασυνήθιστα και άγνωστα στους περισσότερους από μας. Ούτε να τα πιάσουμε ξέρουμε, ούτε να τα στοιβάξουμε, ούτε να τα φορτώσουμε, ούτε να τα μεταφέρουμε. Μάθαμε όμως πω
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 01/11/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Φορτία

Μαζεύτηκαν πολλά φορτία. Ασυνήθιστα και άγνωστα στους περισσότερους από μας. Ούτε να τα πιάσουμε ξέρουμε, ούτε να τα στοιβάξουμε, ούτε να τα φορτώσουμε, ούτε να τα μεταφέρουμε. Μάθαμε όμως πως τα λένε ιικά φορτία και όπως μας εξήγησε ο κ. επιδημιολόγος, είναι αυτά που περιέχουν τους ιούς, όπως π.χ. είναι οι κορονοϊοί, οι γρίπες, οι πνευμονίες κ.λ.π. Ταξιδεύουν αθέατα, αθόρυβα και τρυπώνουν παντού, εκεί όπου εμείς κυκλοφορούμε καθημερινά: Στις αποθήκες, στις λαχαναγορές, στα λιμάνια, στα πρακτορεία, στους ΣΕΑ και στις παρκίδες, στα καράβια, ακόμη και μέσα στις καμπίνες μας. Φορτία ιικά, που περιέχουν τον κορονοϊό και είναι άκρως επικίνδυνα. Τα οποία πρέπει να κρατήσουμε μακριά από μας, να μη τρυπώσουν σε μας.

Υγειονομικό πρωτόκολλο για την προστασία των οδηγών φορτηγών, δεν υπάρχει. Επομένως, ακολουθούμε όλοι τους βασικούς κανόνες, αυτούς που ισχύουν για το αυστηρότερο επίπεδο, το κόκκινο. Το γιατί, το είπαμε. Βρισκόμαστε τώρα π.χ. σε περιοχή κίτρινη ή πορτοκαλί για να φορτώσουμε, αλλά λίγες ώρες αργότερα, είμαστε σε περιοχή κόκκινου επιπέδου για να ξεφορτώσουμε ή το αντίστροφο. Στο μεταξύ, θα πρέπει να κάνουμε ωράρια. Θα μπούμε στο μαγαζί για ένα καφέ ή λίγο φαγητό. Κίνδυνος και εκεί μέσα, λόγω συνωστισμού. Και αυτό επαναλαμβάνεται καθημερινά για τους οδηγούς. Σε ακόμη χειρότερη θέση από πλευράς κινδύνου, βρίσκονται οι διεθνομεταφορείς και οι οδηγοί των κρητικών και των ροδίτικων, οι οποίοι, εκτός των παραπάνω, θα πρέπει να περάσουν 25 – 30 ώρες ή μια νύχτα στην καμπίνα του πλοίου. Ο Θεός να βάλει το χέρι του…

Το καθήκον του ιδιοκτήτη

Ύστερα, υπάρχει το πρόβλημα της εναλλαγής των οδηγών στην καμπίνα των φορτηγών ΦΙΧ ή ΦΔΧ που δουλεύουν διπλές και τριπλές βάρδιες. Τελειώνει δρομολόγιο ο ένας οδηγός, πιάνει τιμόνι ο άλλος. Τι κάνουμε;

Θα πρέπει να μεσολαβήσει ένα χρονικό διάστημα, στο οποίο θα μείνουν ανοιχτά τα παράθυρα της καμπίνας και παράλληλα όλο το εσωτερικό της επιβάλλεται να ψεκαστεί με αντιβακτηριδιακό υγρό και πιο επισταμένα να καθαριστούν τιμόνι, ταμπλό, χειριστήρια, πόμολα κ.λ.π. Μέσα στην καμπίνα θα πρέπει να υπάρχει αντιβακτηριδιακό υγρό σε σπρέι για επιφάνειες, να υπάρχει αντισηπτικό για τα χέρια, μάσκες μιας χρήσης για τους οδηγούς και γάντια επίσης. Για το λόγο αυτό, από τη στήλη αυτή του περιοδικού απευθύνουμε έκκληση στους ιδιοκτήτες των φορτηγών να φροντίσουν για τα παραπάνω. Άλλωστε, το κόστος αυτών των προϊόντων είναι ελάχιστο, αλλά το όφελος στη μάχη κατά του ιού, είναι ανυπολόγιστο.

Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext