Το διήμερο Συνέδριο «SOLUTIONS 9: 30+ logistics benchmarks for leading Supply Chains» πραγματοποίησε πρόσφατα το Supply Chain Institute, με την επιστημονική υποστήριξη της PLANNING.

Την πρώτη ημέρα του συνεδρίου, το οποίο λόγω πανδημίας έλαβε χώρα διαδικτυακά, αναλύθηκε το τι συμβαίνει εντός των αποθηκευτικών δομών και παρουσιάστηκαν μέθοδοι μείωσης του κόστους και αύξησης της παραγωγικότητας. Η δεύτερη ημέρα ήταν αφιερωμένη στο τι ισχύει εκτός αποθήκης, δηλαδή στη μεταφορά – διανομή των προϊόντων και τα πορίσματα αυτής της ενότητας θα παρουσιαστούν σε επόμενο τεύχος.

Σημειώνεται, πως στο συνέδριο του Supply Chain Institute συμμετείχαν πλήθος στελεχών από 3PL εταιρείες, βιομηχανίες παραγωγής προϊόντων, εμπορικές εταιρείες με προμηθευτές με χαμηλό-μέσο και υψηλό lead time (1-5 εβδομάδες ή παραπάνω), αλυσίδες λιανικής πώλησης και ηλεκτρονικά καταστήματα. Στο πλαίσιο του webinar, οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να ψηφίσουν απαντώντας σε μία σειρά ερωτήσεων, αναδεικνύοντας έτσι τα χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο, το κάθε στέλεχος είχε τη δυνατότητα να δει πώς στέκεται η εταιρεία του σε σχέση με τον ανταγωνισμό και να καταλάβει το πού ενδεχομένως χρειάζεται να ληφθούν μέτρα, τα οποία θα βελτιώσουν τη λειτουργία της επιχείρησής του.

Benchmarking: To «check-up» της επιχείρησης

Πριν, όμως, ξεκινήσουμε να αναδεικνύουμε το τι ισχύει στη χώρα μας αναφορικά με την αποθήκευση, καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε με τον ορισμό του όρου «benchmarking», τον οποίο θα συναντήσουμε αρκετές φορές στη συνέχεια. Το λεγόμενο «benchmarking» (συγκριτική αξιολόγηση), λοιπόν, αποτελεί μια σύγχρονη μέθοδο μάνατζμεντ εντός και εκτός εφοδιαστικής. Βοηθάει στον εντοπισμό των διαδικασιών που χρήζουν άμεσης προσοχής και αναδιοργάνωσης. Επιπλέον, αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο μέτρησης και αξιολόγησης της απόδοσης, συμβάλλοντας στην ορθολογική στοχοθέτηση. Στη συνέχεια, συνδράμει στην εφαρμογή των κατάλληλων πρακτικών, όπως και στον συνεχή έλεγχο της απόδοσης.

Αξίζει να σημειωθεί, πως ο όρος προέρχεται από τους τσαγκάρηδες, οι οποίοι σημείωναν (mark) πάνω στους πάγκους τους (bench) τις διαστάσεις των ποδιών, προκειμένου να φτιάξουν τα καλαπόδια τους και ακολούθως τα παπούτσια του κάθε πελάτη. Διαβάστε την πλήρη παρουσίαση του συνεδρίου, στο τεύχος Νοεμβρίου (391) του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.