Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Συνέβη το σύνηθες Έντονες συζητήσεις και ποικίλα σχόλια προκάλεσε η ξαφνική και χωρίς καμιά προειδοποίηση διακοπή της συνεργασίας γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ με μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες μ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 01/03/2021 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Συνέβη το σύνηθες

Έντονες συζητήσεις και ποικίλα σχόλια προκάλεσε η ξαφνική και χωρίς καμιά προειδοποίηση διακοπή της συνεργασίας γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ με μεταφορικές εταιρείες, οι οποίες μάλιστα είχαν επενδύσει σε οχήματα με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου μεγάλου πελάτη. Από την πλευρά της εταιρείας τροφίμων, δεν υπήρξε καμιά ανακοίνωση ή τοποθέτηση, έγινε όμως γνωστό ότι το μεταφορικό της έργο πέρασε σε άλλη –μεγαλύτερη σε μέγεθος– μεταφορική εταιρεία της Βόρειας Ελλάδας, η οποία μάλιστα έχει ενισχυθεί με την είσοδο σε αυτήν νέων μετόχων.

Με άλλα, σκληρά δυστυχώς λόγια, συνέβη το σύνηθες στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, η συγκέντρωση δηλαδή μεταφορικών υπηρεσιών σε μεγαλύτερη μεταφορική εταιρεία, η οποία προφανώς έδωσε βελτιωμένη προσφορά.

Η αναφορά μας στο παραπάνω ήδη γνωστό στο χώρο των μεταφορών γεγονός, έχει να κάνει με την εκτίμησή μας, ότι ανάλογες μετακυλίσεις φορτίων θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά ή αργότερα. Αυτή η εκτίμησή μας σχετίζεται με πληροφορίες που θέλουν τους ευρωπαίους γίγαντες των μεταφορών και των Logistics να στρέφουν το βλέμμα τους στη μικρή «ελλαδίτσα», έχοντας διαπιστώσει ότι εκεί στην άκρη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης παράγεται πλέον αξιόλογο μεταφορικό έργο, κυρίως λόγω της αλματώδους ανάπτυξης των λιμένων Πειραιά, Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αλεξανδρούπολης και Ελευσίνας, που επίσης ακολουθούν ανοδική πορεία, έστω και αν το είδος των φορτίων διαφοροποιείται.

Όχι όλα τα αυγά στο ίδιο καλάθι

Όταν λοιπόν στην Ευρώπη ο ανταγωνισμός με την είσοδο των Λιθουανών, των Πολωνών, των Ουκρανών, Ρουμάνων κ.α. χτυπάει κόκκινο, κανένας μεγαλο-μεταφορέας δεν έχει πλέον την πολυτέλεια επιλογής φορτίων και οι επιθετικές προσφορές εκ μέρους των πρακτόρων τους, καταφτάνουν καθημερινά στα γραφεία των υποψήφιων πελατών (φορτωτών).

Επειδή λοιπόν, ιστορικά έχει αποδειχτεί, ότι είναι αδύνατη η συνένωση ελληνικών μεταφορικών επιχειρήσεων (δεν πρόκειται να επαναλάβουμε τους λόγους), τουλάχιστον ας φροντίσουμε τα αυγά να μην τα βάζουμε όλα στο ίδιο καλάθι, όπως λένε οι εβραίοι. Να έχουμε δηλαδή διαφορετικούς πελάτες για τα φορτηγά μας και όχι όλος ο στόλος να δουλεύει για ένα και μόνο πελάτη, έστω και αν αυτός είναι μεγάλος, όπως η αλυσίδα των σούπερ μάρκετ.

Καλή υγεία να έχετε και πάντα καλοτάξιδοι

Στο ίδιο τεύχος #395

PreviousNext