Οι διαφοροποιήσεις της αγοράς είναι αυτές που κατευθύνουν τις πωλήσεις των επαγγελματικών αυτοκινήτων, ένας κανόνας που δείχνει να επαληθεύεται από τον πρώτο κιόλας μήνα του έτους.
Έτσι η αλματώδης άνοδος των ηλεκτρονικών πωλήσεων, με τους Έλληνες, που λόγω καραντίνας ανακάλυψαν την ευκολία του e-shop, έφερε την άνοδο και στα LCV, την κατ’ εξοχήν κατηγορία των last mile μεταφορών/παραδόσεων πάσης φύσεως αγαθών. Επιπλέον όμως, θα υπενθυμίσουμε και το σχετικά πρόσφατο πλεονέκτημα που ωθεί τις πωλήσεις των LCV ειδικά των 3,5 τόνων που δεν είναι άλλο από την αύξηση του ωφέλιμου φορτίου τους πέριξ και πάνω του ενός τόνου, στοιχείο που ανταγωνίζεται και αποδυναμώνει δραματικά, θα λέγαμε, την επόμενη κατηγορία βάρους, αν μάλιστα λάβουμε υπόψη και το εξαιρετικά ευνοϊκό νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας των LCV που δεν ισχύει για τα άνω των 3.5 τ. (άδεια οδήγησης, διαθεσιμότητα οδηγών κ.α.).
Ο από μηχανής Θεός
Τι γίνεται όμως με τα βαριά φορτηγά; Θα έχουν μια καλή τύχη μέσα στη χρονιά;
Υπεύθυνα απαντούμε, ναι. Και εξηγούμαστε:
Ο ιδιωτικός τομέας, έχει ανάγκη ανάπτυξης και επενδύσεων και η αγορά, βάσει του παραπάνω κανόνα, θα ακολουθήσει αυτή την πορεία είτε είναι 2,5% είτε είναι 3,5%. Μεταξύ των εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν, περιλαμβάνονται και τα φορτηγά για τα οποία η κυβέρνηση, βάσει δηλώσεων Κώστα Καραμανλή, θα δώσει ευνοϊκά κίνητρα για την ανανέωση του πεπαλαιωμένου, μη ανταγωνιστικού, αλλά και επικίνδυνα ρυπογόνου στόλου μας.
Αν, παρόλα αυτά, οι καλές προθέσεις της κυβέρνησης, μείνουν στα λόγια, σίγουρα θα παρέμβει δυναμικά ο πάντα σωτήριος από μηχανής Θεός που βέβαια, δεν είναι άλλος από τις προμήθειες οχημάτων μέσω διαγωνισμών των Περιφερειών, των Δήμων, των Σωμάτων, του Στρατού και των συνδέσμων/εταιρειών διαχείρισης και επεξεργασίας των πάσης φύσεως αποβλήτων. Μάλιστα, φέτος, οι διαγωνισμοί που θα τρέξουν θα είναι πολλοί και μεγάλου ύψους δαπάνης (ας είναι καλά οι εταίροι μας και τα προγράμματά τους).