Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα λανσάρει το 100% ηλεκτρικό e-Crafter στην ελληνική αγορά, με «προίκα» όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τα συμβατικά μοντέλα της γκάμας να είναι από τα καλύτερα μεγάλα van της εποχής μας, και με τις λιγότερες ανάγκες τακτικής συντήρησης –οδηγούμε το νέο μεγάλο ηλεκτρικό van της Volkswagen επί ελληνικού εδάφους.

Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα ξεκινά την εμπορική διάθεση του e-Crafter στην Ελλάδα, του πρώτου ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος που κατασκεύασε. Είχαμε στη διάθεσή μας το μεγάλο van του κατασκευαστή για δοκιμή, στην έκδοση e-Crafter Van 35, με το μεσαίο μεταξόνιο και την υψηλή οροφή.

Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει περίοπτη θέση στη στρατηγική της εταιρείας προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τα επόμενα χρόνια, και οι μηχανικοί είχαν ως πρώτο μέλημα στη διάρκεια της εξέλιξής του να το κάνουν το ίδιο ολοκληρωμένο και λειτουργικό με τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της φίρμας. Το e-Crafter κατασκευάζεται μεν στο καινούργιο εργοστάσιο του κατασκευαστή στην Πολωνία, όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, η τελική συναρμολόγηση όμως, γίνεται στη μονάδα παραγωγής της VW, στο Αννόβερο.

e crafter
Η αρχιτεκτονική του μοτέρ, του κιβωτίου και των  μπαταριών είναι ιδιαίτερα κόμπακτ

Φτιαγμένο για την πόλη

Στο παγκόσμιο λανσάρισμα του μοντέλου τα στελέχη του κατασκευαστή μας είχαν εξηγήσει ότι, καθώς η αγορά των μεγάλων ηλεκτρικών van ουσιαστικά τώρα δημιουργείται, είχαν το δύσκολο έργο να αποφασίσουν σε αχαρτογράφητες περιοχές το είδος της γραμμής μετάδοσης κίνησης και τον τύπο των μπαταριών που θα χρησιμοποιούσαν. Δεν υπήρχαν δηλαδή, δεδομένα που να προσφέρουν μία ακριβή εικόνα του τι πιθανόν θα ήθελαν οι πελάτες της κατηγορίας των αποκαλούμενων last-mile logistics.

Διεξήγαγαν λοιπόν, τη δική τους έρευνα αγοράς σε οχτώ κατηγορίες επαγγελματιών από κούριερ και υδραυλικούς μέχρι ιατρικό προσωπικό και οδηγούς ασθενοφόρων. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, έγινε λεπτομερής ανάλυση του οδηγικού προφίλ και του τρόπου χρήσης ενός van της κατηγορίας από μία δεξαμενή 210.000 συμμετεχόντων σε έρευνα πανευρωπαϊκά.  Τα αποτελέσματα της έρευνας είχαν, περιληπτικά, ως εξής: ο τυπικός επαγγελματίας της κατηγορίας δουλεύει το όχημά του 6 μέρες την εβδομάδα, για περίπου 9 ώρες κάθε μέρα, πραγματοποιεί 50 με 100 στάσεις ανά βάρδια, καλύπτει κατά μέσο όρο 70 χιλιόμετρα τη μέρα, πραγματοποιεί το 85% των δρομολογίων σε αστικό περιβάλλον και σπάνια κινείται με πάνω από 90 χλμ./ώρα. Πάνω σε αυτά τα στοιχεία, χτίστηκε το νέο eCrafter. Η αυτονομία του e-Crafter, κατά το πρότυπο NEDC, φτάνει τα 173 χιλιόμετρα, με τα στελέχη της VW Επαγγελματικά να αναφέρουν ότι, έτσι καλύπτεται το 47% των αναγκών της αγοράς.

Οι επαγγελματίες στους οποίους απευθύνεται το e-Crafter, σπάνια εγκαταλείπουν για τη δουλειά τους τον αστικό ιστό. Είναι προφανές λοιπόν πως, το μεγάλο van της Volkswagen δεν απευθύνεται σε όλους, αλλά με τα κορυφαία στοιχεία εκμετάλλευσης, τη δυνατότητα γρήγορης –για τα δεδομένα της κατηγορίας– φόρτισης, και τον πληρέστερο εξοπλισμό που έχουμε δει ποτέ σε όχημα της κατηγορίας, είναι πιθανότατα η πιο ώριμη πρόταση της αγοράς.

Αναλυτική δοκιμή, μετρήσεις και κατανάλωση θα διαβάσετε στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.