Τροχοί & TIR

Αθήνα – Κομοτηνή με Volvo Irizar i6s 

Άνεση, ασφάλεια, εξυπηρέτηση είναι το τρίπτυχο επιτυχίας των ανθρώπων του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ροδόπης Α.Ε το οποίο εφαρμόζουν καθημερινά προς όφελος των επιβατών, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες σ
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/07/2021 - 17:33
Κοινοποίηση στα Social Media
Volvo Irizar i6s
Αθήνα – Κομοτηνή με Volvo Irizar i6s

Άνεση, ασφάλεια, εξυπηρέτηση είναι το τρίπτυχο επιτυχίας των ανθρώπων του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ροδόπης Α.Ε το οποίο εφαρμόζουν καθημερινά προς όφελος των επιβατών, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους ταξιδιώτες. Με συχνές αντικαταστάσεις λεωφορείων το ΚΤΕΛ διαθέτει ένα νέο και σύγχρονο στόλο λεωφορείων, με τους ιδιοκτήτες να επενδύουν παρά τη δύσκολη συγκυρία, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Άλλωστε, ήδη τα σημάδια είναι θετικά και όλοι ευελπιστούν σε γρήγορη ανάκαμψη, ώστε οι επιβατικές μεταφορές να ανακτήσουν πάλι το χαμένο πελατολόγιό τους.

Xαρακτηριστική περίπτωση επενδυτή αποτελεί ο Ευθύμιος Λουκάς, αυτοκινητιστής δεύτερης γενιάς, ο οποίος πριν από λίγους μήνες αγόρασε ένα καινούργιο Volvo Irizar i6s για τα δρομολόγια από και προς την Κομοτηνή. Σε ένα από αυτά συνταξίδεψε ο συντάκτης μας Παύλος Μαυρομύτης. Mε αφετηρία την Αθήνα, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον Ευθύμιο Λουκά για τη Volvo επιλογή του, καταγράφοντας παράλληλα σημαντικά στοιχεία για τη συμπεριφορά του οχήματος, τη λειτουργία του συστήματος V.D.S, την απόδοση του κινητήρα, τη συνεργασία του με το I-Shift και, βέβαια, την κατανάλωσή του. Είναι γεγονός πως το πολυτελές Irizar i6s προσφέρει στον επιβάτη μια αξέχαστη εμπειρία ταξιδιού.

Στα ΚΤΕΛ Κηφισού

Η πρώτη εμφάνιση είναι αυτή που μετράει και όταν ο επιβάτης δει το Volvo Irizar i6s στις ρεμίζες, τότε, σίγουρα θα νιώσει ασφάλεια και ικανοποίηση που θα ταξιδέψει με ένα σύγχρονο λεωφορείο. Άλλωστε οι απαιτήσεις του επιβατικού κοινού είναι αυξημένες πλέον, ζητώντας λεωφορεία που θα κάνουν το ταξίδι του άνετο και ευχάριστο.

Κοιτώντας το Irizar σε κερδίζει αμέσως η μοντέρνα όψη του. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τα φουτουριστικά φωτιστικά σώματα και, φυσικά, η επιτυχημένη διχρωμία ανοιχτού και σκούρου πράσινου συνδυαστικά με την κρεμ γραμμή που παραπέμπει σε δρόμο, προδιαθέτουν θετικά τους επιβάτες που πρόκειται να επιβιβαστούν. Έξτρα πόντους αισθητικής κερδίζει από τη χρωμιωμένη λωρίδα η οποία ξεκινάει από την μπροστινή πόρτα και εκτείνεται μέχρι την επάνω πλευρά του λεωφορείου. Οι ζάντες αλουμινίου Alcoa Dura Bright εκτός από γυαλιστερό προφίλ, συμβάλλουν και στο χαμηλότερο απόβαρο.

Απόλαυση για τους επιβάτες

Το εισιτήριό μας γράφει τη θέση 15 και περνάμε στο εσωτερικό από την μπροστινή ηλεκτρικά ανοιγόμενη θύρα με αισθητήρες αποφυγής τραυματισμού. Η πρόσβαση είναι εύκολη ακόμα και για ηλικιωμένα άτομα χάρη στις μακριές χειρολαβές θυρών από inox. Το υγειονομικό πρωτόκολλο επιβάλλει τη χρήση μάσκας στο λεωφορείο, ωστόσο, αισθανόμαστε περισσότερο ασφαλείς μέσα στο Irizar για τον λόγο ότι διαθέτει φίλτρα Covid από την Hispacold. Το εσωτερικό ύψος είναι αρκετό, ακόμη και για υψηλόσωμους επιβάτες και ο διάδρομος είναι φαρδύς για να κινείται ο επιβάτης, χωρίς να ακουμπάει στα καθίσματα.

Καθόμαστε αναπαυτικά στη θέση μας και προσαρμόζουμε το προσκέφαλο με δερματίνη ώστε να έρθει στο σημείο που μας βολεύει. Παράλληλα χρησιμοποιούμε το αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο, από την πλευρά του διαδρόμου, για να πατάει σταθερά το δεξί μας χέρι. Εν συνεχεία αφήνουμε το φορητό υπολογιστή στο διχτάκι στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος, ανοίγουμε το ακροφύσιο κλιματισμού και φοράμε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων. Το ταξίδι μας ξεκινάει!

Τη στιγμή εκείνη συνειδητοποιούμε ότι η μπαταρία του κινητού μας τελειώνει, οπότε τοποθετούμε το φορτιστή σε μια από τις έξι θύρες usb για ταχεία φόρτιση. Προς το παρόν ο ήλιος δεν μας ενοχλεί, καθώς τα διπλά κρύσταλλα είναι ελαφρώς φιμέ (35%) εμποδίζοντας τις ακτίνες του ηλίου να περάσουν στο εσωτερικό. Επίσης, ο κρυφός φωτισμός Led δίνει ωραία και απαλά χρώματα στο εσωτερικό του λεωφορείου.

Στο δρόμο το ταξίδι είναι σκέτη απόλαυση για τους επιβάτες, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους αλλά ούτε κούνημα στο πίσω μέρος του λεωφορείου, το γνωστό «ψάρεμα» του οχήματος. Παράλληλα οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν ταινίες μέσω των οθονών ή να παρακολουθούν το δρόμο χάρη στην κάμερα που είναι τοποθετημένη στο μπροστινό μέρος του λεωφορείου. Επίσης διατίθεται και καταγραφικό εσωτερικού χώρου με τρεις κάμερες, ώστε να έχει άμεση εποπτεία ο οδηγός.

Ένα άλλο στοιχείο που μας άρεσε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι ότι ο Ευθύμιος χρησιμοποιεί υγρό απωθητικό βροχής με το οποίο οι σταγόνες της βροχής δεν μένουν στο παρμπρίζ. Αυτό, αφενός, μειώνει στο ελάχιστο τη χρήση των υαλοκαθαριστήρων (δεν τους ανοίξαμε καθόλου από την Αθήνα) και έτσι δεν έχουν φθορά, αφετέρου, ο επιβάτης έχει πάντα καλή ορατότητα προς το δρόμο.

Volvo Dynamic Steering: Ο σύμμαχος του οδηγού

Από τα ΚΤΕΛ Κηφισού μέχρι την είσοδο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας το Irizar ελίσσεται με χαρακτηριστική άνεση και ευκολία ανάμεσα σε διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, «καμουφλάροντας» με τον καλύτερο τρόπο τα 12,2 μέτρα μήκους του οχήματος. Ο Ευθύμιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το λεωφορείο μου διαθέτει το σύστημα Volvo Dynamic Steering το οποίο κάνει την καθημερινότητά μου πιο εύκολη και το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους συναδέλφους. Θεωρώ ότι το V.D.S είναι η κορυφαία καινοτομία στο Irizar και στην πράξη το τιμόνι είναι πολύ ελαφρύ, έχεις πλήρη αίσθηση του δρόμου, όταν έχει δυνατό αέρα (ειδικά σε κάποια σημεία της Εγνατίας οδού) έχει καλή κατευθυντικότητα και επιπλέον η επαναφορά του είναι γρήγορη και άμεση το οποίο με βοηθάει σημαντικά μέσα στην πόλη. Επίσης, στην οπισθοπορεία το τιμόνι παραμένει σταθερό, χωρίς να χρειάζεται να κάνω διορθωτικές κινήσεις. Γενικότερα έχει τέλειο κόψιμο και είναι πολύ εύχρηστο στη λειτουργία και στη χρήση του».

Να αναφέρουμε ότι το V.D.S συνδυάζει το συμβατικό υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτροκινητήρα προσαρμοσμένο στο μηχανισμό του τιμονιού. Με την επεξεργασία των δεδομένων από τους αισθητήρες, το σύστημα μπορεί να υπολογίσει την κατεύθυνση που ακολουθεί το λεωφορείο καθώς και τις προθέσεις του οδηγού. Ο ηλεκτροκινητήρας διορθώνει τις ανεπιθύμητες κινήσεις του τιμονιού και παρέχει πρόσθετη ροπή στριψίματος, όταν χρειάζεται.

Δυνατό στο δρόμο

«Ένα στοιχείο πραγματικής απόλαυσης για τον οδηγό του Irizar είναι η απόδοση του 11λιτρου κινητήρα με τους 460 ίππους. Βγάζει τη ροπή από χαμηλό εύρος στροφών και έχει πολύ καλές εκκινήσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Στην ανηφόρα της Πελασγίας (άδειο το λεωφορείο) ανέβηκε με 99 χλμ/ώρα η οποία θεωρώ ότι είναι καλή ταχύτητα. Επίσης η κατανάλωση που έχω σημειώσει μέχρι στιγμής, σε μικτές διαδρομές, κυμαίνεται από τα 21 μέχρι τα 24 λίτρα/100 χλμ, αλλά πιστεύω πως θα βελτιωθεί και άλλο», μας ενημερώνει ο νέος του ιδιοκτήτης.

Το προηγούμενο μοντέλο έφερε το καινούργιο!

«Για μένα το αυτοκίνητο είναι καθαρά θέμα τύχης, στο αν σου βγει αξιόπιστο ή όχι. Όλα τα μοντέλα λεωφορείων είναι καλά, αρκεί να το αποδείξουν και στην πράξη, γιατί στο παρελθόν είχα αρκετές αβαρίες με ένα παλιότερο λεωφορείο μου, το οποίο μάλιστα το είχα αγοράσει καινούργιο. Ωστόσο, αυτό που μου έδωσε πραγματική ώθηση θα έλεγα για να αγοράσω το Irizar ήταν το προηγούμενο Volvo που είχα, το μοντέλο PB του 2009. Ήταν το πιο επαγγελματικό και αξιόπιστο λεωφορείο που έχω οδηγήσει όλα αυτά τα χρόνια. Μηδέν ζημιές, οικονομικό στα πετρέλαια και με πολύ καλό δέσιμο στην καρότσα του χωρίς το παραμικρό θόρυβο μετά από δώδεκα χρόνια.

Όπως συνηθίζουμε να λέμε στο χώρο μας, από το συγκεκριμένο λεωφορείο «έφαγα ψωμί». Έχοντας σχηματίσει την καλύτερη άποψη για το PB αποφάσισα να το αντικαταστήσω με το Irizar. Προς το παρόν βλέπω ότι και αυτό έχει τη συμπεριφορά του PB σε όλους τους τομείς, αλλά έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και δείχνει να είναι σπουδαίο όχημα στο δρόμο. Οι καιροί είναι δύσκολοι για αλλαγές, ζοριζόμαστε και για αυτό το λόγο χρειάζεσαι την υποστήριξη όλων, όπως εγώ που έχω τη βοήθεια από την οικογένειά μου αλλά και από τις αδερφές μου, για να πάμε ένα βήμα μπροστά».

Με κέρδισε το λεωφορείο

Ευχάριστος συνομιλητής κατά τη διάρκεια του δρομολογίου ο Ευθύμιος μεταξύ άλλων μας μίλησε για τη διαδρομή του μέχρι σήμερα: «Είμαι απόφοιτος γεωπονικής σχολής αλλά τελικά με κέρδισε η αγάπη μου για το λεωφορείο. Από μικρό παιδί ήθελα να ασχοληθώ με τα λεωφορεία και τελικά το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα. Η καθημερινότητά μου είναι ευχάριστη γιατί βρίσκομαι μέσα στα λεωφορεία και κάνω αυτό που πραγματικά με κάνει χαρούμενο. Τα χιλιόμετρα και τα μακρινά ταξίδια είναι κάτι που με συναρπάζουν. Επίσης το 2013 ήταν μια δραστήρια χρονιά αφού ήρθε στη ζωή η κόρη μου, έγινα ιδιοκτήτης ταξί και βοήθησα τη σύζυγό μου να στήσει ένα τουριστικό γραφείο. Το 2016 απέκτησα το γιο μου και επεκτείναμε το τουριστικό μας γραφείο σε ενοικιάσεις αυτοκινήτων με ή χωρίς οδηγό».

Ένα μεγάλο ευχαριστώ

«Στο σημείο αυτό θέλω να ευχαριστήσω τους ανθρώπους της VOLVO για την άριστη συνεργασία που έχουμε από το 2009, από το τμήμα πωλήσεων, οι οποίοι φροντίζουν να μένει υψηλά η αξία του αυτοκινήτου, μέχρι το service και τα ανταλλακτικά, που είναι δίπλα σου όποτε τους χρειαστείς.

Θέλω επίσης να ευχαριστήσω το περιοδικό σας του οποίου η ενότητα Πούλμαν και Λεωφορείο αποτελεί τη μοναδική πηγή ενημέρωσης και παρουσίασης λεωφορείων για τους λάτρεις του είδους.

Τέλος να ευχαριστήσω και τον Παύλο Μαυρομύτη προσωπικά για την υπομονή του μέχρι να μπορέσουμε να συναντηθούμε λόγω της δύσκολης κατάστασης για όλους μας, εξαιτίας του κορονοϊού».

PreviousNext