Τροχοί & TIR

Ford Trucks: Αυτόνομο και φιλόδοξο το μέλλον της

Επισκεφθήκαμε στις αρχές Δεκέμβρη τις εγκαταστάσεις του κέντρου Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της Ford Trucks στο Sancaktepe, στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, μαζί με μερικά ακόμη μέλη
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 13/01/2022 - 11:32
Κοινοποίηση στα Social Media
ford trucks

Επισκεφθήκαμε στις αρχές Δεκέμβρη τις εγκαταστάσεις του κέντρου Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της Ford Trucks στο Sancaktepe, στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, μαζί με μερικά ακόμη μέλη της επιτροπής κρίσης για το «Φορτηγό της Χρονιάς» προκειμένου να δούμε από κοντά την πρόοδο της εταιρείας σε διάφορα τεχνολογικά πρότζεκτ.

Οι εγκαταστάσεις συμπλήρωσαν την περασμένη χρονιά 60 χρόνια συνεχόμενης λειτουργίας, αν και φυσικά, τα σημερινά φουτουριστικά κτίρια ελάχιστη σχέση έχουν με ό,τι υπήρχε μέχρι το 2014 όταν και πήρε μορφή το σημερινό πολυδαίδαλο σύμπλεγμα με τους πάνω από 1.300 εργαζόμενους.

Υπάρχουν σε άλλες τοποθεσίες εγκαταστάσεις για την ανάπτυξη και παραγωγή συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων, ενώ ξεχωρίζει το επίσης καινούργιο (2016) τμήμα δοκιμών πρωτοτύπων, και εξέλιξης κινητήρων στο Εσκισεχίρ με τη μοναδική πίστα δοκιμών για φορτηγά στην Τουρκία, και φυσικά η τεράστια μονάδα παραγωγής -16.400 φορτηγά συνολική παραγωγή το 2020.

Από εδώ στο Sancaktepe, ξεκινούν επίσης κάθε είδους καινοτομίες, όχι μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με τη γραμμή μετάδοσης κίνησης αλλά σχεδόν απροσδόκητες, όπως μία ενδιαφέρουσα εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα που είναι ικανή να εντοπίσει τις ακριβές πηγές θορύβου και δονήσεων στο εσωτερικό ενός οχήματος.

Συνολικά, η Ford Trucks εστιάζει τις προσπάθειες (και τα κεφάλαια) του R&D σε πέντε τομείς: συνδεσιμότητα, αυτόνομη οδήγηση, εξηλεκτρισμό βαρέων οχημάτων, μείωση εκπομπών CO2 και μείωση του απόβαρου με χρήση νέων υλικών και τεχνολογιών.

Τις επόμενες εβδομάδες ξεκινούν οι δοκιμές πελατών σε δημόσιους δρόμους του φορτηγού αυτόνομης οδήγησης L4 Highway Pilot Project το οποίο σε μία ομολογουμένως εντυπωσιακή κίνηση, προορίζεται να μπει στην μαζική παραγωγή σε μεταγενέστερο στάδιο, για μεταφορές (κυρίως) σε προκαθορισμένα δρομολόγια ανάμεσα σε αποθήκες εταιρειών logistics.

Εκτιμάται επίσης ότι, η Ford Trucks θα έχει ολοκληρώσει και θα παρουσιάσει αποκλειστικά ενδοεταιρικά σε πρώτη φάση, κάποια στιγμή το 2022 και την εξέλιξη ενός ολοκαίνουργιου αυτοματοποιημένου κιβωτίου ταχυτήτων, 100% εξελιγμένο από την ίδια in-house.

Το νέο σύστημα μετάδοσης είναι 16τάχυτο, μειώνει σύμφωνα με τους μηχανικούς της εταιρείας τους χρόνους αλλαγής σχέσεων και απαιτεί λιγότερη και πιο αραιή συντήρηση σε σχέση με τα κιβώτια της ZF που χρησιμοποιούσε μέχρι τώρα η εταιρεία. Βελτιωμένο αναμένεται να είναι και το προγνωστικό σύστημα που θα το συνοδεύει, ενώ καλύτερη θα είναι η αίσθηση στην εκκίνηση και το μανουβράρισμα, καθώς και η αναρριχητική ικανότητα που θα προσδίδει.

Θα προσφέρονται επίσης over-the-air αναβαθμίσεις λογισμικού και ικανότητα απομακρυσμένης διάγνωσης πιθανών προβλημάτων. Να σημειωθεί ότι μέσα στο 2022 θα δούμε και τη γενιά «1,5» του 13λιτρου κινητήρα Ecotorq με αρκετές αναβαθμίσεις.

Αν σκεφτεί κανείς ότι, όλοι σχεδόν οι άξονες, οι κινητήρες, και τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων κατασκευάζονται από την ίδια τη Ford Trucks, το συμπέρασμα είναι πως η εταιρεία δείχνει αποφασισμένη να γίνει μέλος μιας ολιγομελούς ευρωπαϊκής ελίτ, με ελάχιστους κατασκευαστές που θα παράγουν μόνοι τους ολόκληρο σχεδόν το φορτηγό χωρίς τη σημαντική συνδρομή εξωτερικών προμηθευτών. Για τη Ford Trucks οι φιλοδοξίες αυτές είναι προφανείς, και δύσκολα κρύβονται.

Περισσότερα για τη Ford Trucks στην Ελλάδα στο ergotrak.gr (Σφακιανάκης)

PreviousNext