Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων: Η Συγκυρία ευνοεί τα μεταχειρισμένα

«Χαράς ευαγγέλια» για τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων φορτηγών φέρνει η συνεχιζόμενη κρίση στην παραγωγή των καινούριων οχημάτων, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να στρέφονται στα μεταχειρισμένα, προ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 05/01/2022 - 11:10
Κοινοποίηση στα Social Media

«Χαράς ευαγγέλια» για τους εισαγωγείς μεταχειρισμένων φορτηγών φέρνει η συνεχιζόμενη κρίση στην παραγωγή των καινούριων οχημάτων, με αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να στρέφονται στα μεταχειρισμένα, προκειμένου να καλύψουν άμεσες ανάγκες στις μεταφορές τους.

Αυτό που συμβαίνει σήμερα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι πρωτόγνωρο. Η συνεχιζόμενη έλλειψη ηλεκτρονικών κυκλωμάτων που απαιτούν ημιαγωγούς (τσιπάκια) σε συνάρτηση με τις ελλείψεις που παρατηρούνται και σε άλλες πρώτες ύλες, όπως το αλουμίνιο, έχουν κυριολεκτικά γονατίσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες κατασκευάζουν οχήματα σε μικρότερους αριθμούς, προκαλώντας έμφραγμα στις παραδόσεις.

Μιλώντας με στελέχη των αντιπροσωπειών στη χώρα μας, ενημερωθήκαμε για το μέγεθος του προβλήματος που έχει να κάνει με τη συνεχή επιμήκυνση του χρόνου των παραδόσεων καινούριων φορτηγών σε εκτέλεση παραγγελιών που έχουν λάβει από τους πελάτες, ενώ σε δύο περιπτώσεις δεν δίδεται καν ημερομηνία παράδοσης, καθώς αυτή είναι η εντολή του κατασκευαστή.

Τη δύσκολη αυτή συγκυρία ξεπερνούν ελάχιστοι αντιπρόσωποι εισαγωγείς, οι οποίοι ανέλαβαν το ρίσκο να τοποθετήσουν παραγγελίες σε προγενέστερο χρόνο και είναι αυτοί που μπορούν τώρα να δέχονται και να εκτελούν παραγγελίες των πελατών στους συμφωνημένους χρόνους.

Περνώντας τώρα στους πίνακες, έχουμε επιβεβαίωση των παραπάνω: Με αρνητικό πρόσημο οι περισσότερες κατηγορίες των καινούριων, με θετικό πρόσημο τα μεταχειρισμένα. Στα μεσαία-βαρέα καινούρια φορτηγά ταξινομήθηκαν μέχρι και τον περασμένο Νοέμβριο 381 φορτηγά έναντι 384 πέρυσι.

Στις ίδιες αυτές κατηγορίες ταξινομήθηκαν το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 4.909 φορτηγά έναντι 3.884 το αντίστοιχο διάστημα του 2020 (αύξηση 26,4%). Το γεγονός, όμως, ότι οι ταξινομήσεις των καινούριων φορτηγών είναι ίδιες περίπου με τις περυσινές δεν αποτελεί θετικό στοιχείο.

Και αυτό γιατί όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές λανσάρισαν αρκετά νέα μοντέλα προσβλέποντας φυσικά σε αύξηση των πωλήσεων, κάτι που δεν έγινε εξαιτίας της επιβράδυνσης της παραγωγής και της διάθεσης των νέων φορτηγών.

Παρ’ όλα αυτά, οι πίνακες παρουσιάζουν ενδιαφέρον με τα επιμέρους ευρήματα, όπως λένε οι στατιστικολόγοι. Βλέπουμε αίφνης τη μεγάλη φετινή άνοδο της Volvo που βρίσκεται μια ανάσα πριν τη Mercedes και είναι ακόμη άγνωστο ποια από τις δύο θα κερδίσει την κατηγορία των βαρέων.

Ως έκπληξη θεωρείται και η αναρρίχηση της Ford Trucks στην τρίτη θέση, έστω και αν ο αριθμός των 45 μέχρι τώρα μονάδων εμπερικλείει και πωλήσεις μέσω διαγωνισμών του δημοσίου. Το βέβαιο είναι ότι η νέα γενιά των φορτηγών Ford Trucks έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των ιδιωτών με τις πρώτες παραγγελίες να βρίσκονται στο τραπέζι.

Στο σύνολο, ωστόσο, των ταξινομήσεων φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, η Iveco με 92 μονάδες κερδίζει τη δεύτερη θέση μετά τη Mercedes-Benz που βρίσκεται στην κορυφή των ταξινομήσεων με 118 αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων.

Στην κατηγορία των LCV (ελαφρά κάτω των 3,5 τόνων) για μια χρονιά ακόμη, η Ford θα βρεθεί πρώτη, ενώ Fiat και Toyota «μάχονται» για τη δεύτερη θέση. Καλή η εικόνα των λεωφορείων και αυτό χάρη στις επιδοτήσεις για ανανέωση του στόλου των ΚΤΕΛ με καινούρια λεωφορεία. 

Στο ίδιο τεύχος #405

PreviousNext