Η Scania λανσάρει τη νέα γενιά του πιο ευέλικτου σε διαμόρφωση και χρήση intercity λεωφορείου που έχει κατασκευάσει –το Interlink δίνει πολλά και ζητάει ελάχιστα για πολύχρονη, απροβλημάτιστη χρήση.

Στη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών η Scania ανανέωσε το σύνολο σχεδόν των τουριστικών και αστικών λεωφορείων που κατασκευάζει, και σε αυτά έρχεται να προστεθεί τώρα και το Interlink νέας γενιάς. Το λεωφορείο φέρει εντελώς νέο σασί και αμάξωμα, και προορίζεται να χρησιμοποιηθεί τόσο ως αστικό όσο και για intercity (περιαστικές) μεταφορικές εφαρμογές.

Αυξημένες είναι πλέον οι δυνατότητες εξατομικευμένης διαμόρφωσης σύμφωνα με τις ανάγκες του πελάτη, ενώ το νέο μοντέλο φέρει επιπλέον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, ολοκαίνουργιο χώρο οδηγού, και αναβαθμισμένες υπηρεσίες συντήρησης.

scania interlink

Ο κατασκευαστής υπόσχεται και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου γύρω στο 8% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, χάρη κυρίως στο νέο stop/start του κινητήρα και τον αυτόματο πιλότο. Αναμενόμενα, το Interlink προσφέρεται σε πολλές διαμορφώσεις –μήκη αμαξώματος, διαρρύθμιση και διαμόρφωση εσωτερικού, κανάλια αποσκευών/μπαγκαζιέρες, αριθμός και θέση θυρών, γραμμή μετάδοσης κίνησης, κατηγορία ταξινόμησης κ.λπ.

Νέες προσθήκες στη γκάμα είναι τώρα μακρύτερα λεωφορεία με 2 άξονες και μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς επιβατών. Διαθέσιμα είναι, επίσης, και λεωφορεία μέχρι 12 μέτρα με κινητήρες εναλλακτικών καυσίμων. Συγκεκριμένα, εκτός από ντίζελ, τα νέα λεωφορεία μπορούν να κινηθούν με βιοντίζελ (FAME), HVO, βιοαέριο ενώ υπάρχουν και υβριδικές εκδόσεις με σκοπό τη σημαντική μείωση των εκπομπών CO2.

Η Scania από το 2019 έχει αλλάξει ουσιαστικά το σύνολο της γκάμας λεωφορείων που κατασκευάζει, ενώ επενδύει συνεχώς στην έρευνα και εξέλιξη των φουλ ηλεκτρικών (BEV) αστικών λεωφορείων.

Δυναμικός σχεδιασμός, αυξημένη εκμετάλλευση

Το νέο Interlink ξεχωρίζει αμέσως από τα μεγαλύτερων διαστάσεων πλευρικά κρύσταλλα των παραθύρων, και τις μοντέρνες, κοφτές γραμμές των Bi-LED ή Bi-Halogen φωτιστικών σωμάτων, τα πλαϊνά και πίσω φώτα.

Οι πόρτες λειτουργούν τώρα με ηλεκτρικό μηχανισμό, που ελαχιστοποιεί τις ανάγκες συντήρησης, ενώ νέα υλικά στις επενδύσεις στο εσωτερικό μειώνουν σημαντικά τον θόρυβο. Πλήρως ανασχεδιασμένο είναι και το σύστημα κλιματισμού, ενώ οι πιο «φωτεινές» επενδύσεις αναβαθμίζουν το επίπεδο διαβίωσης των επιβατών.

scania interlink

Low Decker με υψηλές προσδοκίες

Το Interlink είναι ουσιαστικά ένα low decker λεωφορείο, με πολύ χαμηλά σκαλοπάτια εισόδου, και φλατ δάπεδο (σε όλο του το μήκος) που προσφέρει στο επιβατικό κοινό προνομιακή θέα, παρά το συγκρατημένο ύψος. Σε ό,τι έχει να κάνει με το κόκπιτ του οδηγού, η εργονομία είναι άρδην βελτιωμένη, ενώ μεγάλη έμφαση δόθηκε και στην περιμετρική ορατότητα.

Υπάρχει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), αναβαθμισμένο σύστημα διεύθυνσης, και το πατενταρισμένο Scania Zone, το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την ανώτατη ταχύτητα του λεωφορείου όταν αυτό κινείται σε περιοχές με αυστηρά και χαμηλά όρια ταχύτητας, όπως γύρω από σχολεία.

scania interlink

Ο εμπρός άξονας με την ανεξάρτητη ανάρτηση διαθέτει βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης και επιπλέον η τεχνική ικανότητα φόρτισης έχει αυξηθεί κατά 500 κιλά.

Μεγάλη έμφαση στη διάρκεια του σχεδιασμού και της εξέλιξης δόθηκε στην προστασία ευπαθών σε περίπτωση σύγκρουσης μηχανικών μερών όπως το σύστημα διεύθυνσης και η μονάδα επεξεργασίας καυσαερίων, ώστε να αποφευχθούν πιθανές, ιδιαίτερα δαπανηρές επισκευές.

Τα εμπρός άκρα του αμαξώματος χωρίζονται σε τμήματα για εύκολη αντικατάσταση, όλα τα πάνελ του αμαξώματος έχουν ειδικό σχεδιασμό για εύκολο καθάρισμα, και γενικά ως κύριο μέλημα ήταν η ευκολία στην καθημερινή χρήση.

Κάθε Scania Interlink είναι συμβατό με το πρόγραμμα προληπτικής συντήρησης –με εξ αποστάσεως μετάδοση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο- Scania Flexible Maintenance, το οποίο μειώνει σημαντικά την πιθανότητα απρόοπτης ακινητοποίησης από μηχανική βλάβη.